Sonic the Hedgehog: Triple Trouble (1994)

Alternatieve titel: Sonic & Tails 2

Sega Game Gear / Nintendo GameCube / Nintendo 3DS / PC

Ontwikkeld door Aspect
Uitgegeven door Sega

Zoals gebruikelijk heeft Dr. Robotnik een duister plan om de Chaos smaragden voor zijn eigen doel te gebruiken. Hij test de smaragden voor zijn nieuwe wapen, de "atomic destroyer". Echter na een blunder vliegen alle smaragden het hele eiland over. Dr. Robotnik is razend en wil de smaragden zo snel mogelijk terug. Het is aan Sonic en Tails om dit te voorkomen en zelf zo snel mogelijk de smaragden te bemachtigen.

avatar van davidov
Sonic Triple Trouble staat in Japan bekend onder de naam Sonic & Tails 2. Men kan er dus ook wel van uit gaan dat het eigenlijk het vervolg is op de game sonic & tails voor de game gear. Een vermakelijk spelletje dat best lekker speelde maar bij vlagen toch enorm pittig kon zijn vanwege kleine gebreken. Het speelt nou eenmaal net niet even lekker weg als op de mega drive.

Prima spel en best vermakelijk, wel jammer dat men hier al begon met suffe extra karakters toe te voegen aan de reeks waar men eigenlijk niet veel behoefte aan heeft.

3.5* een prima vermakelijke all-round sonic game voor op de handheld. Niet meer, maar ook niet minder...