FIFA Soccer 2004 (2003)

Alternatieve titel: FIFA Football 2004

Game Boy Advance / Mobile / N-Gage / Nintendo GameCube / PC / PlayStation / PlayStation 2 / Xbox
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Electronic Arts

Met FIFA Soccer 2004 heb je behalve verschillende tournaments in de 'career' mode de mogelijkheid om een team uit de lagere divisies te kiezen, naar hogere divisies te promoveren, nieuwe spelers te contracteren en er een kampioensteam van te maken. De game heeft achttien competities, 35 nationale teams en meer dan tienduizend spelers.

Iets beter dan zijn voorganger, maar opnieuw een dieptepunt in de FIFA-reeks. Rare keepers, en vooral een rare manier van schieten waardoor het erg onrealistisch is. Eentonig is het beste woord eigenlijk. Gelukkig waren de delen die hierna volgde allemaal (een stuk) beter. 2,5*.

avatar van thomzi50
Mijn laatste FIFA. Heb me er wel mee vermaakt, maar dit was toch het moment waarop ik me realiseerde dat de FIFA-games eigenlijk niet zo voor mij geschikt waren.

avatar van Foetsj_NL
Het zag er allemaal heel erg mooi uit Veel teams en spelers, maar jammer dat na 3 potjes spelen de acties in herhaling gingen vallen. Je weet na een tijdje spelen direct of hij zit of niet zit, de vrije trappen zijn erg makkelijk om te scoren en de spelers reageren raar.

2 *

avatar van Social_Mask
Ook hier heb je het na een tijdje wel gezien. De competities blijven wel leuk. Vooral met Real gaat alles zo soepel

Vond ik de beste van de reeks.

Ik had het eigenlijk wel gehad met de serie. Alweer op de automatische piloot. Grafisch uiteraard mooi en beter, maar dat maakte me niet zoveel. Het speelde zoals alle voorgaande delen: Simpel. En dat was niet positief. Fifa had niks te maken met voetbal, het was gewoon zoveel mogelijk goals maken. Uitslagen als 6-3 kwam je regelmatig tegen en als ik ergens als voetbalfan van gruwel dan zijn het neppe uitslagen in neppe wedstrijden.

christianadofan
Ik speelde het vroeger regelmatig,toen ik me computer in 2004 kreeg speelde ik fifa 04 en nfs underground1.
Bij fifa04 maakte je heelveel standaard goals waard door het snel saai werd.(toen vond ik het nog wel leuk).
Maar algemeen vond ik het een goede game.
De muziek vond ik trouwens erg goed!

3,5 ster.

avatar van FrK.
De slechtste uit de serie....

avatar van ps3me
FrK. schreef:
De slechtste uit de serie....

Inderdaad, vreselijk spel en het ziet er ook nog eens niet uit

avatar van KKOPPI
de faces zijn nog redelijk maar de gameplay zuigt. het passen bijvoorbeeld mislukt, met name steekballen. en sprinten is ook erg moeilijk.

Voetbal is voetbal maar wat FiFa ons hier laat zien is een beetje jammer. Na een goed 2003 te hebben gespeeld (FIFA 2003) verwachte ik ook hiervan best wel veel. Ik was vooral vroeger een erge grote fan van de FIFA spellen. Dankzij dit spel is mijn interesse daarin toch wel weggenomen. Zo vind ik dit spel niet echt geweldig. Het design is slecht en vooral het commentaar is bagger. Verder vind ik dat je qua opties er veel meer hebt in FIFA 2003. En daarom vergelijken met 03 is dit spel helemaal niets en dat is natuurlijk jammer. FIFA kwam wel terug (een come back) met 2005 maar het betreft hier 2004.

En over FIFA 2004 kan ik maar 1 ding zeggen: Teleurstellend.