Cyberpunk 2077 (2020)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia
Shooter / RPG

Ontwikkeld door CD Projekt
Uitgegeven door CD Projekt, Warner Bros. en Bandai Namco

Gebaseerd op de pen en papier RPG, Cyberpunk 2020. In een dystopische toekomst is de mensheid verworden tot speelbal van de megacorporaties. Na de ineenstorting van de wereldeconomie kon Amerika enkel blijven bestaan door de interventie van privélegers en politiemachten van de grote bedrijven. Hierdoor zijn zij uitgegroeid tot de nieuwe machthebbers van de wereld en zijn de steden veranderd in streng bewaakte en gecontroleerde Arcologieën. Night City is een van deze megasteden, waar de grens tussen technologie en menselijkheid steeds verder vervaagt.

drezic schreef:
Die shootouts zijn bizar slecht. Zoals ik al eerder zei ik ben ps3 games gewend maar iets als Je schiet maar wat raak en hoopt dat je zo verder komt. Er lijkt totaal geen idee achter te zitten.

Da's toch wel echt weer een geweldige geformuleerde uitleg. Wat zou het idee achter shootouts zijn? Juist ja. Wat raak schieten in de hoop dat je verder komt. Of zijn er dan nog andere ideeen in shooters en shootouts? Het is trouwens een RPG. Dus met wat creatief hacken, stealth spelen of dialoog opties zijn ze misschien wel te vermijden.

Sinner schreef:

Nou ja, ik snap volgens mij wel wat Drezic bedoelt: bij games als Last of Us, Uncharted 1, LA Noire etc is het ook niet geniaal maar zijn het nog mooi opgezette set pieces waarin je keuzes kunt maken en wat tactisch te werk kunt gaan, hier is er geen werk gemaakt van mooi opgezette scènes.

centurion81 schreef:

Maar dat zijn dan ook wel voornamelijk shooters met wat adventure elementen. Dit is een RPG en eentje waar je theoretisch de gunfire zou kunnen vermijden. Maar zelfs dan - ik vond dat die paar setpieces (voornamelijk indoor) niet bepaald echt slechter waren dan in het gemiddelde spel en wel gewoon in de setting passen. Maar ik ik draai wel verder als ik bij mijn positieven ben.

Ook is er vandaag trouwens weer een grote patch.

Sinner schreef:
Toch snap ik de kritiek wel, hoor (PS4, patch 1.04). Want dat eerste gevecht bijvoorbeeld was wel enorm rommelig. De vijanden die gewoon op hun positie blijven. Met hun rug naar je toe staan etc. dat is inderdaad nogal bevreemdend. Ik zelf stoor me er niet aan, ook bij the Witcher was combat niet de kers op de taart.

Die had ik in de vorige patch al het loodje laten leggen. Maar specifiek met hun rug naar me toestaan deed niemand. Ik was echter dan ook dwaas genoeg om de eerste persoon neer te leggen met gunfire ipv stealth waardoor de halve kamer, inclusief de shotgunners al op jacht waren naar mij. Maar neen het mag niet zo hoogstaand zijn als Uncharted 2, of Gears of War, maar dat verwacht ik ook niet. Die games zijn heel specifiek opgebouwd rond spectaculaire setpieces (en haal je die weg heb je geen game meer). Een Cyberpunk voornamelijk rond het verhaal en zijn karakters en vrijheden. Dus hier verwacht ik dat ook niet. Anders had ik me wel Borderlands 3 gekocht.

Het werkt meer dan voldoende voor mij, net zoals ik ook met the Swordplay van The Witcher kon leven als goed voorbeeld. Wat mij betreft blijft de leukste manier van combat in rpg's in isometrisch aanzicht, turnbased of semi turnbased.

avatar van Proeflokaal
Ps4 hier. Ik ben vrijdag gestopt met spelen. Na een actie in een hotel en de scène die daarna gespeeld moet worden was ik er wel klaar mee. Wapens die niet verschijnen als je ze wisselt maar een vijand die wel blijft doorpompen, soms vanuit het niets omdat de vijand zelf nog niet is geladen, is toch wel een gamebreaker. Onspeelbaar.

Daarnaast blijkt dit als rpg maar heel karig te zijn. Waarom deze uitgebreide character creator terwijl je first person speelt, gewoon altijd V heet, en niet eens de stem kan veranderen. Dit was in de Witcher ook al zo maar daar speelde je gewoon Gerald. Maar met een beetje upgraden, craften en verhaallijntjes klikken maak je nog geen rpg. Dus wat is het nou eigenlijk voor spel. Wat mij betreft gewoon een shooter. Maar dan wel een matige. En ik ben geen fan van shooters, wel van rpg’s.

Opvallend dat er een aantal games samen lijken te komen hier, waarbij GTA een belangrijke invloed lijkt te zijn geweest. En ik hoor ook DEUS Ex Machina, maar die titel ken ik niet zo goed. Maar echt revolutionair is het allemaal niet te noemen. De hele flow is ook erg onnatuurlijk. Soms klik ik op iets, zelfs in conversaties, en dan duurt het even voor gesproken tekst of scènes beginnen. Hierdoor krijgt het geheel een enorm vertragend effect terwijl dat niet de bedoeling lijkt te zijn.

Verder ziet het er op de ps4 werkelijk verschrikkelijk uit. Voor een game die werd aangekondigd aan het begin van de ps4 en die 8 jaar lang in ontwikkeling is geweest vind ik dat CDPR hier nogal wat laat liggen daar waar andere grote titels, ook cross platform, wel van het scherm spatten. Het kan dus wel.

Dan is daar ook nog de aanloop naar de release die op zijn zachtst gezegd nogal vreemd was. Geen beelden van consoles en alleen beeld dat door CDPR was vertrekt dat mocht worden gebruikt. Eigenlijk was dat het moment waarop alle alarmbellen hadden moeten afgaan. Geen idee wat ze in gedachten hadden. Maar vooralsnog zal een groot deel van de spelers op oude hardware spelen. Als je je game zo maakt dat dit gewoon lekker draait klaagt niemand over een paar bugs. Maar nu lijkt het er op dat deze beelden bewust werden achterhouden om te voorkomen dat iedereen zijn pre-order zou cancellen (had ik dat maar maar gedaan want ik begon enorm te twijfelen en mijn preorder was al meer dan een jaar oud). Als dat je tactiek is om een hit te scoren dan ben je niet meer met kwaliteit bezig maar louter met cijfertjes.

Het is dan ook lullig voor de mensen die aan deze game hebben gewerkt want dit lijkt een management beslissing. Maar ook de afdeling marketing heeft hier een hele dikke vinger in de pap. Wat de hype heeft opgestookt is de verklaring van die CEO dat ze die extra weken na de laatste delay hebben gebruikt om het spel verassend goed te laten lopen op consoles. Hier is gewoon sprake van misleiding. Want als je game zo goed draait, waarom laat je dat dan niet zien.

Al met al is CP2077 in mijn ogen een mislukte game. Of dit met patches opgelost gaat worden lijkt me sterk want daarmee maak je het beeld wellicht iets mooier het word er nog steeds geen ‘echte’ rpg van. Daarbij lijken de fouten te systematisch om zomaar even op te poetsen.

Ze hadden er gewoon nog minimaal een jaar voor uit moeten trekken. En dan realistische footage moeten laten zien. En ja, misschien gewoon een release voor de laatste generatie consoles moeten laten vallen. Nu voelt het aan als een ordinaire cashgrab over de ruggen van console spelers. En dat zijn er toch miljoenen. Kwalijk. Dat gaat ten koste van de reputatie van CDPR. Hoe kan je zo dom zijn.

Ik blijf dit wel op de voet volgen maar Ik heb een refund gevraagd bij Bol. Want ik wil hier geen 60 euro op stuk slaan. Een afrader dus op de laatste generatie consoles. Niet doen!

Proeflokaal schreef:

Dat is gewoon helemaal niet waar. objectief gezien is dit zeker geen spel dat er "verschrikkelijk" uitziet. Dat trekt nergens op. Kritiek is ok en zoals ik vind ook op dit spel berechtigd. Maar zoek het wel op de plaatsen waar het van toepassing is.

Grovonion schreef:

Dit spel ziet er verschrikkelijk uit. Het lijkt wel of er een dikke laag vaseline op mijn bril zit. Het doet gewoon pijn aan mijn ogen. En als je dan net uit God Of War, The Last Of Us 2, Red Dead Redemption of zelfs Monster Hunter komt dan lijkt het wel alsof ik mijn ps3 heb aangezet. Dus ik weet niet hoe hoog jouw persoonlijke lat ligt maar Cyberpunk ziet er niet uit. En als de gameplay dan nog waanzinnig zou zijn dan kan ik daar nog doorheen prikken. Maar om dit dan een revolutionaire game te noemen die de vloer aanveegt met de rest. Nee, sorry. Een misbaksel. Ook ik ging lekker mee in de hype maar mijn roze bril is inmiddels af.

Sinner schreef:
Ze noemen het zelf wel action-adventure, en niet RPG, en dan mag je toch wat betere actie verwachten, dat vind ik dan weer wel.

Grovonion schreef:

Hoe kan iets objectief gezien niet lelijk zijn? Wat is daar dan de standaard voor?

Ik vind het wel ongelofelijk dat deze game gamers dwingt om gewoon de game op te bergen omdat het onspeelbaar is, niet vooruit te branden is of zo vol met bugs zit dat de fun eruit is gehaald. CD Projekt moet zich diep schamen voor zo'n actie.

Overigens kan ik me goed voorstellen dat deze game gedateerd oogt op huidige consoles. Het lijkt er niet voor te zijn ontwikkeld. En als je 8 jaar aan het ontwikkelen bent, dan is de kans gigantisch dat het visueel een forse tegenvaller is. Denk aan Duke Nukem Forever, die maakten er zelfs 11 jaar van. Toen ik de game uiteindelijk speelde in 2011 oogde het als een game van een eerdere generatie.

avatar van leatherhead
Zeker wat betreft de RPG elementen begin ik me wel meer en meer bij Proeflokaal aan te sluiten. Die dialoog opties zijn ook echt een totale grap. Eén optie om de quest/gesprek verder te progressen, één optie om een generieke vraag te stellen.. Really? Zelfs een Fallout 4 - die op exact dit punt terechte kritiek kreeg - deed dit zoveel beter.

Het komt soms een beetje over of ze elementen uit allerhande verschillende games hebben genomen en die op een soort halfbakken manier in hun eigen game geïmplementeerd hebben. Beetje GTA, beetje Fallout/Skyrim, beetje Borderlands, maar nergens excelleert het echt in tot nu toe.

Manny Calavera schreef:

Heb je het spel gespeeld? Want grappig genoeg is er dus geen enkele persoon die het ook gespeeld heeft die last heeft van die bugs, het onspeelbaar zijn of het 'niet vooruit te branden zijn'. Daar zijn zoals gezegd bvb grafische settings voor. Op de consoles. En hoewel de textures net wat minder zijn dan op een PC of wellicht een next-gen is de goede raad dus toch nog steeds 'poets je bril voor je eraan begint'.

Het lijkt me eerder een kwestie dat een hoop mensen die de game niet of nauwelijks hebben gespeeld (of in bezit hebben) vlug even op die befaamde hate bandwagon willen springen.

Heb je het spel donderdag gekocht en vrijdag weggelegd na een actie in een hotel (niet jij trouwens Ajax&Litmanen1) dan heb je van een game van enkele tientallen uren (op zijn minst) welgeteld nog geen half uur gespeeld. Want dat is letterlijk de proloog en de eerste shootout die je doet. (overigens moet je wapens ook eerst equipen voor je ze kan quick-switchen). Verdwijnende vijanden? Niemand over horen zeuren.

Of het nou action-adventure of RPG heet...laat ik even in het midden. De eerste Fallot was eenstuk houteriger qua shootouts dan dit dus wellicht overleef ik dat wel. Enkel de verdere dialogen en RPG elementen heb ik na enkele uren nog geen zicht op. Blijft het bij twee keuzes in dialoog is dat lullig - maar met maar een paar uur op de teller is het wel nog te vroeg om echt daarover te gaan oordelen. Ik neem aan dat er zich nog wel een hoop zal ontwikkelen, zoals bij de meeste RPG'S of Adventure's zo je wil. Die geven meestal niet in de eerste 10 uur (laat staan 30 minuten) alles prijs.

En neen. Ook ik vind het er prima uitzien. Maar smaken verschillen, ik ken ook mensen die vinden dat The Witcher 3 wel een PS3 game lijkt. Dat niet ieder spel Ghost of Tsushima kan zijn dat snappen we allemaal. Maar dat doet qua visuele stijl en design hier niets aan af. Tenzij je graag eeen half uur probeert te ontcijferen wat voor grafitti er op een omgevallen stoel staat. Maar dan denk ik dat je ook niet echt het juiste spel hebt gekocht.

Sinner schreef:

Wat een onzin. Ook ik heb inderdaad de game weggelegd na die quest in het hotel omdat wapens gewoon niet wilden wisselen en ik dus in een soort loop terecht kwam. En ja de wapens zaten netjes equipped, drie slots vol. Ze kwamen gewoon niet in beeld. Alsof ze moesten laden. Het feit dat dit gebeurt is een gamebreaker. En na tien keer ben ik er mee gestopt. En dat verhaal over die grafische settings snap ik ook niet. Daar heb ik mee gespeeld. Maar het is de developer toch duidelijk op welk platform hij released. Het ziet er gewoon niet uit. Ik game sinds het begin van de jaren 80, je hoeft mij niet veel uit te leggen over games, consoles en computers in het algemeen. Deze game is gewoon niet goed en alles eromheen riekt behoorlijk onprettig. Al werk je 100 jaar aan een spel, als je dit zo uitbrengt is het toch geen 60 euro waard. Deze studio heeft blijkbaar de power niet om dit goed te neer zetten binnen de lifespan van een generatie. Ze hebben zich hier enorm op verkeken. En dan heb ik het niet eens over de spelsystemen. Kon ik er maar meer over vertellen want dan was ik verder gekomen. Nu besteed ik mijn tijd graag aan games maar verspillen van tijd is niet mijn hobby. Ik heb er ook geen tijd voor. Dat deed ik toen ik 25 was. Als jij er veel plezier aan beleefd dan is dat te gek. Ik ben er mee gestopt omdat het niet werkt. En verder boeit het me niet zo, het maar een spelletje. Ik ben vooral geïnteresseerd in het bedrijf, hun aanpak, en enigszins flabbergasted dat ze dit überhaupt laten gebeuren. Heeft ook verder niks met een hatewagon te maken. Ik had echt zin in dit spel. Maar zo zout als dit maak je niet vaak mee.

Ik heb er nu een aantal uur inzitten en hier even mn eerste impressie. Ik vind de graphics op de PS4 heel wisselend. Soms loop je in een gebied waarvan je denkt, dit ziet er best okay uit op het eerste gezicht. Op het moment dat je dan wat meer gaat inzoomen op characters en omgevingen endergelijke zie je al snel dat er vaak geen reet van klopt. Textures poppen vaak te laat op en het lijkt net eigenlijk alsof ik het op een Pc speel die de game niet fatsoenlijk kan laten lopen. Ik vind het een hele vreemde toestand met deze game want ik vind de vibe verder echt heel dope, doet veel denken aan films als Blade Runner en Total Recall, alleen voelen sommige gebieden zoals al eerder is gezegd nogal leeg aan, je merkt gewoon dat er nog veel werk aan de winkel is met de nodige patches en dergelijke. Ik denk ook dat als jij helemaal niks hebt met sci fi en dan toch deze game gaat spelen je nu teleurgesteld gaat worden want bepaalde dingen kloppen gewoon van geen kant zoals ik al zei. Als alles gefixt gaat worden met patches dan word dit echt een ongelofelijk wreede game denk ik. De game is verder gewoon speelbaar en ik heb maar 1 crash gehad in de 7 uurtjes die ik er nu in heb zitten dus de verhalen van de talloze crashes herken ik zelf niet maar dat is misschien heel wisselend. Wel heb ik voor de zekerheid meerdere save files aangemaakt want je weet het maar nooit in deze tijd.

De huidige spel is kaka but.

avatar van drezic
centurion81 schreef:

Exact. Als er helemaal geen idee achter zit dan wordt het vervelend en onoverzichtelijk.

Ik denk trouwens inmiddels dat ook dit wel komt door de traagheid van de base ps4; hierdoor loopt het gewoon allemaal niet heel soepel. Gek genoeg kwam ik bij het nu al befaamde deel met meneer Reeves en daar liep het ineens een stuk beter. Heel vreemd. Voelde gelijk vet maar wel te kort.

Ik heb de game voor een tweede keer weggelegd. Mijn plan is te wachten tot ik (wrs volgend jaar) een ps5 heb en ze de next gen patch hebben uitgebracht. De delen die wel liepen voelen lekker maar de rest is als patat zonder mayonaise, niet vies maar ik als ik het eet geniet er toch echt een stuk minder van.

Even geduld opbrengen maar. Gelukkig heb ik nog een hele bende games liggen die ik nog niet gespeeld heb. Nu RDR2. Woop woop!

avatar van drezic

Dan lees je toch niet erg goed. Er zijn, zie bvb Grovonion of leatherhead Ten tweede wuif ik ook helemaal niet elke vorm van kritiek weg, wel complete onzin - zoals iemand die nog geen 30 min in een spel zit en dan een oordeel wil vellen of al krachttermen over een spel van 100 uur gaat gooien als 'waardeloos', 'troep'', 'had nooit mogen uitkomen' maar zelf nog niet eens in de buur van het spel zijn geweest, of slechts 30 min. Incomplete reviews (draait niet!!!) -

Daar ben ik het tamelijk mee oneens. Ook de eerste paar uur van een game horen bug vrij te zijn. Maar FYI ik heb er meer dan 10 uur in zitten en ik wilde het op bepaalde momenten uit frustratie uit het raam gooien. Er waren hele toffe momenten maar overall waren de animaties ruk, liep de gameplay stroef en daardoor gewoon niet, verdwenen auto's, geweren en mensen in het niets of gingen dwars door muren heen. En niet één keer maar aan de lopende band. En ik ben een retrogamer die de vorige generatie consoles overgeslagen heeft. Ik stel echt geen torenhoge eisen. Dit is gewoon een product wat niet af is.

En dan heb ik nog niet eens genoemd dat de game 3x is gecrashed en ik opnieuw moest beginnen

Ik ga 't ooit weer verder spelen maar voorlopig niet.

Update: Ontevreden Cyberpunk 2077-spelers kunnen geld terugkrijgen | Nieuws | Gamer.nl

Hahaha wat een waanzinnige flop is deze game geworden zeg. Dus gamers moeten nu 2 maanden wachten voordat ze de game beter speelbaar op hun oude consoles krijgen?

Wat een belachelijk project is dit geworden. Ze moeten zich schamen.

Ik vermoed dat genoeg gamers de boel weer in gaan leveren en ik vermoed dat nog veel meer gamers met interesse de game niet gaan kopen op dit moment.

Manny Calavera schreef:

Wat een belachelijk project is dit geworden. Ze moeten zich schamen.

Wat bugs maakt het niet meteen een flop hoor. Verkoopt geweldig en ontvangt hoge cijfers. Heb je de game überhaupt zelf gespeeld? Ben je bekend met het RPG-genre en schrik je daarom van wat bugs?

Is toch juist een mooi gebaar van CDPR. Zie je Ubisoft en EA niet zo snel doen.

Nou in januari en februari moeten er dus grote updates komen die Cyberpunk 2077 fatsoenlijk speelbaar maakt op de Xbox One en PS4. Dit vind ik wel een komische uitspraak over de updates: "They won't make the game on last-gen look like it's running on high-spec PC or next-gen console, but it will be closer to that experience than now."

Volgens mij is dat het enige wat mensen überhaupt hadden verwacht van Cyberpunk 2077 op de Xbox One en PS4. Iedereen snapte (dat hoop ik tenminste) dat het er op een 8 jaar oude console niet zo uit zou gaan zien als op een hele krachtige PC. Dat is ook niet realistisch. Wat we wel mogen verwachten, is een game die (in de meeste situaties) gewoon een stabiele 1080p/30fps kan halen. Hoe je het ook wendt of keert: dat haalt hij op grafisch gebied helemaal nooit en de frame rate is alleen acceptabel.

Ofwel: gewoon lekker wachten tot begin maart en dan eens kijken of het dan de moeite waard wordt om de game weer een kans te geven op de Xbox One.

Is toch juist een mooi gebaar van CDPR. Zie je Ubisoft en EA niet zo snel doen.

Ik speel de game niet nee, dat heb ik geloof ik al een paar keer gezegd. Speel 'm wel op de Xbox series x als de game voor half geld en met de juiste patches te krijgen valt.

Ik vind het eindproduct een flop als dit bijna onspeelbaar lijkt op de oude generatie consoles en ze pas over maanden de overzetting naar de PS5 en Xbox X geregeld hebben voor een optimale beleving. Dat mag niet, na 8 jaar ontwikkelen. Een blamage.

Dat de game hoge cijfers krijgt lijkt me volledig gebaseerd omdat CD Projekt alleen reviewcodes voor de PC heeft gegeven, niet toevallig het enige platform dat deze game nu redelijk laat draaien. Ik meen dat deze week de console reviews vrij komen. Ik vermoed dat het dan flink kritischer zal worden.

Is toch juist een mooi gebaar van CDPR. Zie je Ubisoft en EA niet zo snel doen.

Het probleem is dat dit 'mooie gebaar' gewoon onnodig was geweest als men de game nog een paar maanden had uitgesteld. Er komen de komende twee maanden 2 grote updates aan voor de oude consoles, maar ik snap wel dat sommige mensen hier niet op willen wachten. Als je rond de 60 euro betaalt voor een game dan verwacht je dat hij fatsoenlijk draait op het platform waarvoor je het koopt. Dat is (voor veel mensen) niet het geval.

Niemand wordt boos om 'wat bugs', maar de algehele speelervaring is gewoon dermate ondermaats op de Xbox One en PS4 dat het niet gek is dat mensen hun geld terug willen. Daarnaast zijn de hoge cijfers gebaseerd op de PC-versie, waarbij het ook nog eens gaat om PC's met de beste hardware. Is niet heel representatief voor het gros van de gamers die op veel minder krachtige hardware spelen.

Na de twee updates is de game op de PC is gewoon heel goed te spelen. Er zijn weinig (grote/storende) bugs of glitches.

Gameplay is echt heerlijk, sfeer omgeving is goed verzorgt , sidemissies zijn erg goed, maar ik snap ook de kritiek m.b.t. het rpg element. Het is niet heel erg uitgebalanceerd en ook niet zo uitgebreid als je normaal gesproken kan verwachten. Het is inderdaad meer een Action-RPG. Ik denk ook niet dat je heel diep hoeft in te gaan op de build van je character.

Manny Calavera schreef:

Vanuit welke perspectief beweer je dan dat het een flop is? Je wilt het immers wel nog gaan spelen. Persoonlijk ga ik iets niet een flop noemen en het dan toch spelen. Ik speel hem op de One X en het speelt prima. Het zal vast beter lopen op een dikke PC, maar wellicht denken mensen met 7 jaar oude consoles dat ze 60 FPS halen. Dus je baseert je mening op wat negatieve posts op reddit ofzo? Ik zou zeggen koop de game en speel hem 15 uur en pen dan je mening neer ipv mensen napraten die focussen op het negatieve.

DarthSolidKevin schreef:

Bij mij speelt die prima op de One X. Tja en minder krachtige hardware zorgt voor mindere prestaties. Ik ga nu ook niet klagen dat het geen 60 fps is. Heb het idee dat mensen elkaar napraten en op het negatieve focussen, want dat zorgt voor aandacht. Focussen op de prachtige ervaringen of spelwereld in Cyberpunk trekt nu eenmaal minder aandacht dan een filmpje van een bug.

En de mensen die nu klagen en zeggen dat het uitgesteld had moeten worden hadden ook weer geklaagd als die weer werd uitgesteld. Hopelijk heb jij zelf de game wel uitgebreid gespeeld, want anders lijkt het wel alsof de mensen die negatief zijn over de game, deze game zelf uberhaupt nooit hebben aangeraakt.

Rujar schreef:

Op het eerste oog lijken de builds toch juist erg divers. Van knokker, sluiper, hacker tot Rambo. Ik zie genoeg mensen deze game spelen als een shooter. Prima als ze hiervoor kiezen, maar dit is niet mijn speelwijze. Dan wordt het inderdaad meer een action-rpg

JacL schreef:

Ben ook meer van stealth en hack werk, (sowieso heb ik altijd meer een roque build) Shooter minder, behalve als sniper. Ik vind Shoot-outs ook nooit zo hele leuk.
JacL schreef:

Sowieso raar dat console gamers klagen over 60fps. Die standaard is nu pas aan de orde, op de PS4 (pro) was het optioneel en hadden standaard paar games ook 60fps. Sinds ik pc speel snap ik nu het verschil tussen 30 en 60/120+ fps. Maar het valt gelijk op als je terug gaat naar 30fps

JacL schreef:

Goh. Spijkers met koppen. Ik heb zwaar de indruk dat het gezeur vooral komt van mensen die het spel niet gespeeld hebben, vooraf zaten te zeuren dat het WEER werd uitgesteld en nu enkel berichten posten van media outlets die het vaak van dezelfde taktiek moeten hebben.

Maar da's geen hatemob of hatetrain. Dat is nu tegenwoordig blijkbaar een gefundeerde mening.

'Da' s een kutspel' Hoe weet je dat? Nou Bob zei dat het een kutspel was! En hoe weet die het? Die heeft het gelezen op nu.nl, 3 regels geschreven door de man die de sportscolumn doet! En Gerry zei het ook al want die kwam niet door de proloog! Schandelijk! Laten we alle vier een lezersbrief opstellen!'

Sinner schreef:

Doe niet zo zelfingenomen joh. Tig mensen op deze site hebben de game gespeeld en zijn zwaar ontevreden.

Cyberpunk 2077 | Klaagbaak (KLB) - forum.fok.nl

Of lees dit eens door.

Maar blijf vooral volhouden dat iedereen er niks van snapt, behalve jij.