Sinner schreef:
(quote)
In gedachten houdende wat veel devs wel doen, hun game een stille dood laten sterven, vind ik dit zelf toch wel een compliment waardig.
Dan verschillen we daarin van mening.
Even als voorbeeld: Als ik voor me werk aangeef dat ik aan het eind van de maand het project op een bepaalt niveau heb staan en alles kan afleveren(bijvoorbeeld een ontwerp wat volledig op bouwaanvraag niveau gereed is met alle benodigde informatie, tekeningen, documenten en bijbehorende informatie), dan wordt verwacht dat ik dat ook doe. Als ik dan aan het eind van de maand dat niveau niet haal of het geheel onvolledig is dan mag ik daar ook gewoon in mijn eigen tijd voor terug komen/nachten doorhalen om het geheel wel compleet en op niveau af te leveren. Ik heb immers aangegeven dat ik dat zou leveren, dus dan moet ik dat ook leveren. De opdrachtgever betaald daar namelijk ook gewoon voor, die heeft de opdracht gegeven op basis van mijn belofte. Net zoals al die mensen die de game gepreorderd hebben dat gedaan hebben op basis van die beloftes. Ik krijg echt geen compliment omdat ik nog tot in het weekend zit door te werken omdat ik mij niet aan mijn eigen beloftes heb gehouden. Complimenten zou ik alleen krijgen als ik het geheel eerder aflever of als ik meer aflever dan afgesproken. Niet omdat ik uiteindelijk, te laat, aflever wat ik belooft heb af te leveren. Dat was de afspraak en daar heb ik mij ook gewoon aan te houden dan.
En zoals
Manny Calavera ook al aangeeft is het voor CDProjekt ook gewoon eigen belang om dit te doen. Ze proberen nog iets van hun reputatie te redden op deze manier. Dat is prima en logische, maar verdient wat mij betreft echt geen compliment, ze hebben dit volledig aan zichzelf te danken.