Cyberpunk 2077 (2020)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door CD Projekt
Uitgegeven door CD Projekt, Warner Bros. en Namco Bandai

Gebaseerd op de pen en papier RPG, Cyberpunk 2020. In een dystopische toekomst is de mensheid verworden tot speelbal van de megacorporaties. Na de ineenstorting van de wereldeconomie kon Amerika enkel blijven bestaan door de interventie van privélegers en politiemachten van de grote bedrijven. Hierdoor zijn zij uitgegroeid tot de nieuwe machthebbers van de wereld en zijn de steden veranderd in streng bewaakte en gecontroleerde Arcologieën. Night City is een van deze megasteden, waar de grens tussen technologie en menselijkheid steeds verder vervaagt.

• vanaf 16 april 2020 te koop voor de PC
  • vanaf 16 april 2020 te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf 16 april 2020 te koop voor de Xbox One

avatar van 3bdelilah
Releasedatum aangekondigd: 19 mei 2077.

avatar van mister-fool
Erg veel zin aan. . Ik ben sowieso een enorme liefhebber van het cyberpunkthema! Daarnaast heeft CD projeckt Red, met The Witcher series, bewezen dat ze weten hoe een goede RPG in elkaar steekt.

avatar van Onderhond
De ene z'n cyberpunk is duidelijk de andere z'n cyberpunk niet. Vind dit er gewoon uitzien als doorgedreven scifi. Veel cyber, weinig punk dus. Maar dat is eigenlijk sowieso wel eigen aan Amerikaanse cyberpunk.

Ken het bronmateriaal niet, maar de trailer doet mij niet bepaald zin krijgen.

avatar van horizon
Kan daar niet over oordelen behalve dat ik dat plaatje ontzettend lelijk vind.

avatar van 3bdelilah
Moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg omver geblazen was door de E3 trailer (vond 'm te "GTA-achtig", niet gritty genoeg voor een cyberpunk game), maar de press demo previews zijn echt extreem positief.

Hier en daar zie ik zelfs Deus Ex + The Witcher voorbij komen, dus ik ben weer helemaal aanwezig op de hype train!

avatar van mister-fool
All Aboard the Hype-Train.

Vond de trailer ook een beetje tegenvallen, voornamelijk door de bog-standard amerikaanse protag voice en narration. Stijl wel erg cool. Maar als ik deze lijst van features zie word ik zielsgelukkig .
Enkel first person beetje jammer...

Ik heb tbh heel erg weinig trailers gezien deze E3. Ik denk dat ik voor de grap maar eens wacht op de Gameplay zomer speciaal met dat Blu-Ray'tje erbij en me dan op mijn gemak een middagje neerzet. Ik heb de nabeschouwingen van youtubers bekeken en flitsen van games zien voorbijkomen en ik weet wel wat en hoe maar daar hield het mee op.

MAAR....ik heb wel vertrouwen in CD Projekt Red. Die moeten hun eerste matige game nog afleveren.

Holly sh*t wat is de zojuist verschenen gameplay video awsome.
Wist al dat dit een vette game ging worden, maar wat ik zojuist zag bevestigd dit maar eens.

Oordeel zelf:

Cyberpunk 2077 - Official 48 Minute Gameplay Reveal - YouTube

Lijkt me wel een leuk spel, zeker een die ik op den duur wil hebben, misschien zelfs op release.

Maar echt aardkorst krakende content of iets wat we nog niet eerder zagen:

Zie ik niet.

Maar stijltje zit er wel in dus laat maar komen.

Net ook de hele demo gekeek... Sweet blend van Deus Ex en GTA gameplay, lekker drukke urban sprawl, smooth quest stijl met plenty options. Nu al zin in replays... best hyped, need me some mo' street cred!

Wel idd meer bekende stijl cranked up to 11, dan echt vernieuwend voelend...

ben niet snel (over)-hyped voor iets, maar dit. O. M. G. Hier kijk ik wel enorm naar uit en dat gaat ook een instant buy worden, als niet alles naar de hel gaat voor we zo ver zijn en onze echte wereld al zo draait

Tijd zal moeten blijken voor dit CD projekje van CD
Projekt.

Red?

Tot dat bewuste moment kan je best Mankind Divided voor vijf euro nog eens opstarten, zo slecht was die nou ook weer niet.

Of de directeur’s kut van Human Revolution die ik niet zo heel lang geleden herspeelde en ook nog zeer behoorlijk mee bleek te kunnen.

avatar van Cervantes
De demo ziet er indrukwekkend uit. Toch blijf ik sceptisch, gezien het feit dat de releasedatum nog lang niet in zicht is. Een demo kan mogelijk sterk afwijken van het eindproduct. De meest bekende voorbeelden hiervan vind je terug bij games als Killzone 2, BioShock: Infinite, Watch Dogs en No Man’s Sky.

Laten we hopen dat CD Projekt zich hier niet schuldig aan maakt. Tijdens de demo zeggen ze niet voor niets dat er nog van alles aan de game kan veranderen tijdens de ontwikkeling. Ze hebben zich dus al een beetje ingedekt voor als de demo te veel zou afwijken van het uiteindelijke spel.

MikeMannuh
Ondanks dat ik zo weinig mogelijk wil zien van de game voor release heb ik uiteindelijk toch maar naar de trailer gekeken en het is, niet verrassend, supervet.

De originele Deus Ex staat nog steeds op #1 in mijn Top 10 en The Witcher 3 op #2. Deze game ziet eruit als Deus Ex, gemaakt met hedendaagse technologie, door de studio die The Witcher 3 heeft gemaakt. Deze game heeft voor mij een grote kans om misschien wel de beste game ooit te worden. In het jaar dat deze game uitkomt moet ik denk ik mijn volledige vakantie opnemen om deze te spenderen in Night City...

avatar van Cervantes

In één woord samengevat: breathtaking

Keanu Reeves! Alsof deze game al niet tof genoeg was van zichzelf.

Dit is het enige spel waar ik naar uit kijk voor op mijn X-box One.
Wat ben ik blij dat ik een Switch gekocht heb want daar komt vanaf juli alleen maar mooie titels op uit.
Nintendo is gewoon weer helemaal terug!.

avatar van solidKevin
Voor de geïnteresseerden: Cyberpunk 2077 – Deep Dive Video

Ik ben zelf positief over het feit dat je zoveel keuze hebt in de manier waarop je dingen aanpakt. Wel vraag ik me af hoeveel impact je keuzes gaan hebben. Ik krijg het gevoel dat CDPR het wil laten lijken alsof al je keuzes invloed hebben, maar de praktijk leert ons dat dit nooit uitpakt zoals we dachten. Meestal een kleine verschuiving in de dialogen hier en daar en dat was het wel.

Uiteraard is het ook bijna onmogelijk om te doen. Een twee spitsing creëert op haar beurt weer een hoop andere aftakkingen en als dat allemaal 'grote' dingen zouden zijn, was het een tienjarenplan. Desalniettemin is dit een directe aankoop voor mij. Deus Ex vond ik ook helemaal te gek en Cyberpunk belooft daar dik overheen te gaan.