menu

GoldenEye 007 (2010)

Alternatieve titel: GoldenEye 007: Reloaded

mijn stem
3,38 (26)
26 stemmen

Nintendo DS / Nintendo Wii / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Eurocom en n-Space
Uitgegeven door Activision

Als James Bond wordt je op pad gestuurd voor een geheime operatie die te maken heeft met de GoldenEye satteliet. Je missie voert je onder meer naar een zwaar bewaakte fabriek voor chemische oorlogsvoering, gelegen aan een dam in de USSR. Het maken van keuze's heeft invloed op je missie. Zo kan je ervoor kiezen om het vuurgevecht met je tegenstanders aan te gaan of via een veiligere weg langs je vijanden te sluipen. Het multiplayerdeel is met maximaal vier spelers te spelen. Hierbij heb je de keuze uit meer dan veertig karakters waaronder: Oddjob, Scaramanga en Trevelyan.

zoeken in:
avatar van creepy_one
ik speel deze game heel vaak bij mijn vriend op een omgebouwde wii
echt gaaf spel dit
mijn broer heeft mijn wii ook omgebouwd dus ik ben hem aan het downloaden;)

avatar van Mega Man
2,0
Wil je een goeie shooter voor de Wii die uitgebreider is, meer fun bied en betere graphics heeft dan GoldenEye 007? Ga dan voor Conduit 2: een ondergewaardeerde shooter met de nodige humor en subtiele verwijzingen naar klassieke shooters.

Wil je een game die de klassieke GoldenEye 64 vibe heeft en tegelijkertijd vernieuwend en origineel is? Koop alsjeblieft niet GoldenEye 007 voor de Wii maar kijk eens of je Timesplitters: Future Perfect ergens kan overnemen. Grafisch nog steeds strakker dan GoldenEye Wii (en dat was een game uit 2005) met tig keer meer modes, opties, maps, cheats en vooral personages.

Wil je een moderne shooter in de trend van Call of Duty en van het zelfde kaliber....koop dan gewoon een Call of Duty game. De fans van de oude GoldenEye (en Perfect Dark...en Timesplitters) herkennen weinig tot niks in GE Wii behalve de titel en het begin van de Dam) en voor COD fans is dit eerder een aardig tussendoortje.

En dan ook nog dit...

GoldenEye: introduceerde de verslavende splitscreen mode met vier spelers.
Perfect Dark: voegde daar BOTS aan toe.
Timesplitters: stopte de Map Maker er bij.
GoldenEye Wii: haalde de vorige twee elementen weg en strooide er enkel een COD sausje overheen.

Eén en al nostalgie met GoldenEye Wii! Not...

4,0
neo (crew)
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik mis alleen een beetje de Bond soundtrack. Hebben ze niet alle rechten kunnen verwerven?

Ik weet niet of je daarmee specifiek doelt op het welbekende thema? Dat zit enkel Frigate level op het einde en in de aftiteling. Verder is het hoofdthema (van David Arnold) behoorlijk aangenaam Ze hadden de rechten om het bekende thema zovaak te kunnen gebruiken als ze wilden, maar gelukkig hebben ze (David Arnold en hoofdcomponist Kevin Kliner) die verleiding weerstaan. In veel andere Bond games voelde het vooral als verplichte nummers, hier is die ene maal midden in de game ook echt een grote toevoeging. Door de game heen vind ik de muziek prima passen bij de wereld van Bond zoals Arnold deze in het verleden heeft geschapen voor een reeks films.

avatar van Ajax&Litmanen1
2,0
Ik doel op de originele soundtrack van de game (en film) die ontbreekt. Het is nu een soortgelijke riedel, maar wel overduidelijk iets wat zelf is bedacht. Bij een Bond film of game wil ik gewoon de exacte themesong(s) horen.

4,0
neo (crew)
De Goldeneye theme song (en de tweede ''The Experience of Love') ontbraken echter ook in de originele N64 game. Wat vond je daar van? Hier is de theme song er wel, maar het is jammer genoeg een cover. De riedel van de theme song zelf ligt toch nog heel dicht bij het origineel? Begrijpelijk dat dat als storend ervaren kan worden, want dat vond ik zelf ook in dit geval. Al durf ik niet te zeggen of ze getracht hebben de rechten hiervoor te krijgen.

De score van Graeme Norgate (en consorten) voor de N64 game vertoont veel overeenkomstigheden met die van Eric Serra voor de film. Op dit punt is de nieuwe game in vergelijking met de vorige scores heel anders, en sluit het meer aan bij het muzikale universum wat David Arnold heeft gecreeerd na de Goldeneye film. Gezien de vele veranderingen op andere gebieden vond ik dit echter niet storend. Zou men 'waarheidsgetrouw' de originele game opnieuw maken, dan had ik liever ook dat het op dit muzikale punt aansloot bij de originele game en film.

avatar van Ajax&Litmanen1
2,0
Laat ik wat voorbeelden geven:

YouTube - GoldenEye 007 (1997), Nintendo 64 opening

YouTube - Goldeneye 007 64 Soundtrack - Main Theme

Dit vond ik echt heerlijke muziek. Laat ik het zo zeggen, ik had deze oude soundtrack er graag bij in gewild. En in een Bond game horen gewoon de oude tunes. Ik weet eigenlijk niet meer of ik die toen ook miste. Ik was toen een jong pubertje nog, haha.

Maar de muziek in niet het grootste minpunt bij deze GoldenEye remake. Het is alleen wel iets wat mee speelt in mijn beoordeling. De game was al op alle fronten slecht en uit de soundtracks haal ik dan ook niks positiefs. Zoiets eigenlijk.

4,0
neo (crew)
Ik vraag mij af of je het verschil weet tussen een ''theme song'' en ''theme''... Jouw voorbeelden bevatten juist dat welbekende thema. Dat maakt het nogal verwarrend.

avatar van Ajax&Litmanen1
2,0
Ja, ik had het eerder verkeerd verwoord. Ik bedoelde wat jij postte gisteravond. Ik miste gewoon de soundtrack uit de game GoldenEye, buiten dat ik het ook storend vind dat de originele Bond theme ontbreekt.

avatar van Mega Man
2,0
Graeme Norgate is een geniale componist met veel memorabele muziek. David Arnold deed niks speciaals met de remake van GoldenEye. Beetje achtergrond beats en wat generieke film muziek voor de actie momenten. Zoals ik al eerder aan gaf hier: GoldenEye Wii is gewoon niet de moeite waard. Het is geen slechte game maar voor minder geld stop je gewoon een Cube schijfje van Timesplitters in je Wii. Sowieso Timesplitters 2 heeft meer de GoldenEye vibe dan heel die remake. En Graeme Norgate's muziek was wederom aanwezig (en hoe). Dan de vele opties, modes, cheats, personages...etc. Wat is GoldenEye Wii dan ontzettend mager Gewoon een commerciële stunt van Activision.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:10 uur

geplaatst: vandaag om 16:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.