Project Justice (2000)

Arcade / Sega Dreamcast
Fighting

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Project Justice is het vervolg op Rival Schools dat op de Playstation verscheen. In deze beat 'em up kies je één van de studenten van rivaliserende scholen. Het uiterlijk van de characters is gerelateerd aan hun school. Zo heb je onder andere een sportieve student, een intellectuele student en een muzikale student. Het zijn allemaal karikaturen van bekende stereotype high school studenten, zoals we die ook uit de hollywoodfilms kennen. Tijdens het spelen kunnen Team Up of Party Up aanvallen gebruikt worden. Respectievelijk één of twee medestudenten komen je dan helpen om een extra sterke aanval uit te voeren.

avatar van gemaster
Ook gek. Ik heb deze game toch echt op de playstation 2 gespeeld. Weliswaar als import, maar hij is daar dus wel op uitgekomen.

Vermakelijke beat em up overigens. Al waren de minigames nóg leuker. Vooral het honkballen en de stem van de commentator daarbij: HOOOOOOOOOOMERUN!

avatar van theo79
Leuk vervolg op het ook al eveneens goede Rival Schools. Wat mij betreft mag hier wel een waardig vervolg op de ps4 voor uitkomen.