Detroit: Become Human (2018)

PlayStation 4 / PC

Ontwikkeld door Quantic Dream
Uitgegeven door Sony

Ontdek hoe het voelt om in de schoenen te staan van een geavanceerde androïde. Volg het verhaal van Kara, een A.I. welke zich staande moet houden in een futuristisch Detroit, waarin de omgangsvormen tussen mens en androïde dagelijks op de proef worden gesteld. Wanneer Kara ontsnapt wordt de realiteit haar al snel pijnlijk duidelijk. Is het voor Kara ooit mogelijk om geaccepteerd te worden en een vrij leven te leiden in een maatschappij waarin A.I.'s enkel een dienende rol hebben?

avatar van Awake78
Zoals hierboven gezegd; eigenlijk zou je best snel na je 1e speelsessie meteen een 2e moeten doen, omdat je dan nog een beetje de keuzes weet (en gebeurtenissen en afloop) van de 1e keer.
En laat ik daar nou net geen zin in hebben (om een game een 2e keer te spelen überhaupt, maar zeker niet vlak erna).

Wel jammer, want dan zie je misschien nog beter hoe goed deze game is...

avatar van JacoBaco
Begonnen aan deze game, want de Playstationstore biedt de game gratis aan voor PS+ bezitters. Fijne game om te spelen, maar los van de werkelijk fantastische graphics zie ik het nog niet als een meesterwerk. Maar ik ben nog niet zo heel erg ver. Op zo'n 35-40% vermoed ik.

avatar van JacoBaco
Gister de hele dag gespeeld en uitgespeeld. Ik heb het niet ervaren als een meesterwerk helaas. Een game als dit is te traag voor mij. En een aantal missies zijn gewoon te saai en op momenten is het zeer cliché. Sowieso niets nieuws natuurlijk de omgangsvormen tussen mens en androïde. En het personage Hank Anderson is ook al zo afgezaagd als de pest. Wel een erg tof karakter overigens!

Ok, nu kwam ik erg zuur over. Ik heb absoluut genoten van deze game. De fenomenale graphics, het acteren, de emoties, de muziek, de keuze(stress), de gevolgen ervan, het is allemaal bijzonder goed gedaan en uitgewerkt! En daar scoort deze game toch wel dikke punten mee! Het verhaal is goed, alleen niet opvallend goed. Het spel gaat in principe over 3 androïden met elk hun persoonlijke verhaal. Je wisselt dus steeds af. En mijn grote favoriet is met stip Connor. In de poll blijkt dat de meeste mensen op hem gestemd hebben. Vind ik altijd erg leuk als je kan zien hoe andere mensen gespeeld hebben en welke keuzes ze maakte. En de poll die in de game zit vind ik ook erg interessant.

Ik ben dus enthousiast over Detroit: Become Human, maar meteen weer opnieuw beginnen.. Hmm, daar wacht ik nog even mee. Maar wel zin om de platinum te halen.

avatar van richiedoom
Ik ben nu met Heavy Rain bezig en een gigantisch minpunt vind ik de controls. Is dat bij deze game een beetje aangepakt?

avatar van JacoBaco
richiedoom Heavy Rain niet gespeeld en ook niet van plan.. Ik heb mij niet geïrriteerd aan de controls wat Detroit: Become Human betreft.

richiedoom schreef:
jawel! Met beyond two souls al een verbetering!