Final Fantasy X-2 (2003)

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Er zijn twee jaar voorbij gegaan sinds Final Fantasy X. Na de vernietiging van Sin, bleef Yuna achter met een verdrietig gevoel nadat ze hem verloren had om de vrede terug te brengen in Spira. Rikku heeft een bol gevonden waar een filmpje op staat waar hij op lijkt te staan. Dit brengt een aantal vragen naar boven. Zou het echt hem zijn? Zal Yuna hem ooit terug zien?

avatar van Marcellussss
Gisteren kon ik de verleiding niet weerstaan. Naar mezelf te hebben upgeleveld naar level 86 in Chapter 5 en tot de 60e verdieping van de Via Infinito te zijn gekomen, ben ik dan toch verder gegaan met de main story line. Natuurlijk was Vegnagun verre van een uitdaging op dit level, maar toch was het weer een indrukwekkende belevenis. Uiteindelijk 87% complete, met slechts een aantal tips van een vriend. En er waren nog genoeg dingen om te verkennen. Niet slecht, vind ik zelf.

Hoewel dit deel niet zo'n verpletterende indruk nalaat (wat vooral te wijten is aan de al bekende settings, die mij in het eerste deel op het puntje van mijn stoel lieten zitten), is hij wel uitgegroeid tot één van mijn favoriete Final Fantasy's. Een leuke eigenschap is, is dat de game alleen maar beter word hoe meer je hem speelt, iets wat zijn grote broer soms mist. Des te hoger je percentage, des te meer kennis je opdoet van de storyline en des te indrukwekkender deze word. En ja, een betere afloop hoort daar natuurlijk ook bij.

Als alleenstaand deel misschien niet zo sterk, maar zo bekijk ik hem ook niet. Evenmin als gevolg van. Dit deel is een geweldige aanvulling op de grootste Final Fantasy ooit, en dat bereiken verdient al meer dan 5 sterren.

avatar van Starmaster501
Marcellussss schreef:
Absoluut wanneer je fan bent van X. Geweldig veel side-quests in dit deel.

deel x heb ik ook snel weer stop gezet. ik heb te veel FFXII gespeeld dus ben dat te veel gewend. ik hou ook niet zo van turn-based.

avatar van Leidenaar187
0,5
Vriend van me had deze spellen,weleens gespeeld en vooral meegekeken,maar Final Fantasy is gewoon niks voor mij,in geen enkel opzicht.. 0,5 en geen 0 omdat het er nog goed uitziet.

avatar van Starmaster501
Leidenaar187 schreef:

Nogmaals als je dit soort spellen niet leuk vind ga ze dan ook niet spelen... Scheelt weer wat slechte cijfers hier

Stemmen op een game terwijl je het niet eens zelf gespeeld hebt...

avatar van Leidenaar187
0,5
Ik zei 'vooral' meegekeken.Heb het gespeeld,maar de marteling was zo groot dat ik liever keek en ondertussen op me i-phone zat te kloten op het internet.

En Starmaster,slechte en goede cijfers hoort erbij.
Grappig dat mensen zich druk maken,alsof het plezier van het spelen dan afneemt.
Als jullie het een 5 vinden geniet dan van het spel,lekker belangrijk of iemand het een onvoldoende geeft,alsof het jullie zoveel doet welk cijfer dit spel krijgt.

avatar van harm1985
Gisteren even in de PS2 gehad... was glad vergeten waar ik was gebleven. Mijn avatars zijn allemaal rond of over level 95 en staan bij Via Infinito te wachten. Voortgang zo'n 99%... maar ja, ik ben dus ook bezig met FFXII en FFXIII is onderweg... en ik moet nog afstuderen (daar mag je gelukkig 7 maanden over doen, dus pak elke ochtend een uurtje mee voor ik wegga).

Wat ik me van het spel herinner is dat ik het jammer vond dat de aeons weg zijn (niet gek na FFX) en dat ik dat garment grid gebeuren wel interessant vind, verandert heel de strategie, als ik het ooit weer ga uitspelen zal ik wel weer ff aan moeten passen, na al dat FFXII spelen (zo'n 40 uur afgelopen maand). Valt me wel op dat het minder lang duurt allemaal... zit nu op zo'n 90 uur, terwijl ik in FFX 190 uur heb gestoken (in mijn prime save-game alleen al) en 120 uur in FFXII.

avatar van Griekse God.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik FFX-2 best wel erg leuk vond. Heb het gespeeld toen FFX een beetje uit m'n achterhoofd verdwenen was en het terugzien van de oude characters en de bekende setting deed m'n hart toch even overslaan. Erg geinig en vooral veel character development voor de NPC's. Goede einde deed me goed. Denk dat deze game voor de FFX-noob toch minder over zal komen, maar datzelfde geldt ook weer voor de FFX-diehard. Voor iedereen die er tussenin zit is dit een prachtige aanvulling op het mooie wereldje dat Spira heet.

avatar van harm1985
Deze nu opnieuw aan het spelen in de HD remaster versie. Op de PS2 nooit 100% Uitgespeeld maar we gaan eens een poging wagen. Zit wel veel vrijheid in met al die sidequests.