Football Manager 2016 (2015)

PC / Macintosh
Sports

Ontwikkeld door Sports Interactive
Uitgegeven door Sega

Word de manager van een team uit een van de 50 landen en bepaal wie er speelt en wie niet, onderhoud contact met de media en los alle spelersproblemen op. Je hebt de totale controle over de te volgen tactiek, team motivatie, wissels en instructies vanaf de zijlijn terwijl je de wedstrijd volgt via de 3D weergave. In Football Manager 2016 kan je voor de eerste keer je eigen club volledig zelf opbouwen en toevoegen aan eender welke competitie. Kies de clubnaam, voeg jezelf en je vrienden toe als speler, stel een team samen en kies zelfs de clubkleuren.

Ik ben echt een groot fan van de game! En heb dit jaar android versie gekocht 8,99

Mooie prijs, maar daar krijg je wel een light verse voor terug. Je mist zeker wat onderdelen, zoals de een grote spelersdatabase. Maar wat vooral jammer is dat je niet de individuele speler uitgebreide commando’s kan meegeven en de uitgebreide tactische opties hebt.

Daarentegen leent het misschien juist wel perfect voor de mobiel omdat het wel heel gemakkelijk is om snel een potje te spelen. Ik moet zeggen het grijpt je wel weer en de voldoening van het winnen van wedstrijden en de meesterlijke aankopen is groot.

Maar ik hou zelf van complete controle (zowel eerst als tweede elftal, opleiden van spelers zoeken naar talenten aparte trainingenprogramma etc.) dus voor de echte FM ervaring mis je toch teveel aspecten.