Doom & Destiny (2011)

Alternatieve titel: Doom & Destiny: The Flying Spaghetti-Fantasy Adventure

Android / Apple iOS / PC / Xbox 360

Ontwikkeld door Heartbit
Uitgegeven door Heartbit

Help de vier sullige vrienden Nigel, Mike, Johnny en Francis, met de meest grappige en onvoorspelbare ontdekkingsreis van hun leven. Gevangen in een fantasiewereld, waarin zij denken helden te zijn, gevuld met parodieën en gastoptredens, krijgen ze te maken krijgen met honderden vijanden, monsters en schurken. Zijn ze voorbestemd zijn om echte helden te worden? Zullen ze erin slagen om ooit nog terug te keren? Start in dit 'vliegende spaghetti-fantasie avontuur' met een klassieke Dungeon & Dragons game, red de prinses met de hulp van een groen geklede elf en vlieg samen met een beroemde Italiaanse loodgieter naar een stad gebaseerd op manga.

Ik zocht naar een leuke RPG voor onderweg (android/mobiel) , maar de game houdt me inmiddels wel langer vast dan alleen voor onderweg.

De game is heel erg traditioneel turned bassed RPG, maar het customizen is erg uitgebreid en je kan heel heel veel abilities kopen. Dat is tevens het nadeel, omdat je veel van die abilities ook wilt hebben (of denkt nodig te hebben. Je gaat daardoor toch beetje grinden (voor cash) met als nadeel dat de XP ook omhoog gaat, waardoor de game uit onbalans kan raken.

Het verhaal moet het tot dusver ook hebben van de humor. Niet dat het een onsamenhangend verhaal is, maar het is ook wel heel traditioneel. Een fantasie wereld wordt bedreigd door een wel heel mysterieuze vijand en jij bent als groep uitverkoren om deze wereld te helpen. Er zijn vele referenties naar andere RPG’s en grappige parodieën op het hedendaagse tijdperk. Maar je ziet ook een A-Team, Link en Mario in de game voorbij komen.

Ik ben nu 5 uur onderweg, maar gezien de map is er waarschijnlijk wel tientallen uren meer uit te halen.

Ik durf nu al te zeggen dat dit echt een grote aanwinst (echt een volwaardige rpg) is en misschien zelfs leuk mee kan doen in het rijtje van andere grote JRPG uit het 16 bit tijdperk.

Ik kan iedereen aanraden om de game te spelen en zeker voor deze prijs (nog geen 3 euro in de Playstore)

Inmiddels uitgespeeld (na 20 uur op de teller), nu ga ik alle sidequest nog even nalopen.

Het nadeel van dit spel is dat het nergens echt lastig wordt. (dus het is raadzaam om, de game direct op hard te zetten). maar wie weet wat alle sidequest nog te bieden hebben, traditiegetrouw verwacht je juist hier alle lastige battles.

Maar voor dit geld van 3 euro heb je echt een prachtige game te pakken en ik denk dat als fan van het genre deze zeker moet kopen. Zeker als je vergelijkt dat met een FF die voor 14,99,- te koop staat.

Ik pak zeker deel 2 nog mee.