The Sims: Makin' Magic (2003)

Alternatieve titel: De Sims Abracadabra

Macintosh / PC
Simulation

Ontwikkeld door Maxis
Uitgegeven door Electronic Arts

Voeg een vleugje magie toe aan het leven van je Sims. Gebruik spreuken, hypnotiseer je vrienden of verander de buurman in een kikker. Maar kijk goed uit, want een toverspreuk kan ook zomaar de mist in gaan! Hoe dan ook, je buurt wordt nooit meer dezelfde.

avatar van Stan
Erg leuke uitbreiding vond ik dit!

één van de interresantere uitbreidingspakketten van het spel. Vooral omdat het zo enorm speels en fantasierijk is. Je kunt een eigen draak laten opgroeien, vooral de geintjes met de formules en tovenarij waren erg vermakelijk.

Ik was verslaafd aan dit spel! Nu doe ik nog wel eens Sims 2, wat een stuk mooier is en waar je meer mee kan, maar ik mis toch 'het puzzelen', wat in deze uitbreiding juist heel erg leuk was!
Het dingen ontcijferen, hoe je bijvoorbeeld aan bepaalde ingredienten moest komen of het ontdekken van spreuken was altijd spannend, dat is in Sims 2 gewoon weg. In Sims 2 zit het toveren verwerkt in 'Apartementsleven', maar hier kun je eigenlijk niet naar geheime kavels om ingredienten te ontdekken en dergelijke. Saai eigenlijk.

fantastische uitbreiding,

ik had ook een draak gekocht, in die ene wereld (nou, dat doe ik nooit meer). Dat draakje had mijn hele huis neergebrand, met mijn zoon erin, aan de ene kant, goed opgeruimd, maar toch, moest alles weer vernieuwen

avatar van Cassevis
Enige uitbreiding die boeide.

helemaal gelijk cassevis