Far Cry Primal (2016)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter / Action

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Ruim 10.000 jaar geleden in het late stenen tijdperk kruip je in de huid van Takkar, een ervaren jager die op verzoek van zijn stam met enkele anderen stamgenoten op jacht gaat. Hij keert echter als enige overlevende van zijn jachtgroep terug. Om in het land van Oros te kunnen overleven, dien je optimaal gebruik te maken van de omgeving. Jaag voor eten, maak wapens en voorwerpen, meester het vuur en overleef. Weersta de jachtdieren, vecht tegen andere stammen en bescherm jezelf tegen andere omgevingsgevaren, met als doel om samen met je stam het land van Oros te veroveren.

avatar van thoyouknow1980
Grote stappen voor de eerste moderne mens
De late prehistorie heeft mij altijd al geboeid,mede dankzij de aardkinderen boeken.
Het is heel knap hoe de makers hier een overtuigende wereld hebben neergezet.
Strakke graphics en mooie unieke omgevingen om te beginnen,maar ook de overal gameplay mag er zijn.
Dit keer kun je vele verschillende dieren tam maken,dit werkt verslavend en wie wil er nou geen sabeltand tijger als maatje
Tevens vond ik het verhaal ook entertainend genoeg,en er zijn super veel sidequests.
Het heeft mij 30 uren gekost om hem uit te spelen,dit deed ik met een brede lach
Want dit is een fantastische leuke game,nu ga ik terug na mijn grot OENGA BOENGAAHH

avatar van Duke Nukem
Een originele setting dit keer in de prehistorie maar het spel valt na een tijdje wel in herhaling. En vanwege de setting zijn de mogelijkheden eerder beperkt qua wapens en omgevingen. Maar met een wild beest aan je zijde in het hoge gras rondsluipen, stamgenoten redden, jagen en vijanden aanvallen is toch een bijzondere ervaring die maar weinig games bieden.

Zojuist de credits van Far Cry Primal voorbij zien rollen, na behoorlijk wat uurtjes in Oros door te hebben gebracht!

Ik vond het een geweldige open wereld. Echt fantastisch om je in het stenen tijdperk te wanen, daar kon ik echt geen genoeg van krijgen. De geweldige gevarieerde natuur en het verkennen van enorme grotten. Ook vijf jaar na release ziet deze game er nog grandioos uit.

De gameplay was wel wat beperkt op een gegeven moment en wanneer je een aardig eindje op weg bent in de skill tree worden zelfs de eindgevechten een fluitje van een cent.

Nee, deze game moet het voor mij echt hebben van de prachtige levende wereld die Ubisoft heeft neergezet en daar geef ik deze game een mooie 4* voor