The Witcher 3: Wild Hunt - Hearts of Stone (2015)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S
Action / RPG

Ontwikkeld door CD Projekt
Uitgegeven door CD Projekt

In Hearts of Stone neem je opnieuw de rol aan van Geralt of Rivia. Hij accepteert een mysterieus contract van de Man of Glass wat hem naar de wildernis van No Man's Land en de straten van Oxenfurt brengt. Geralt zal alles uit de kast moeten halen om het mysterie op te lossen en ongedeerd terug te keren.

Gaunter O'Dim instant favorite

Prachtige DLC die alles goed doet wat The Witcher 3 zo goed maakte: een sterk verhaal en intrigerende personages. Olgierd von Everec is het tragische geval waar je mee te maken krijgt, geen eendimensionaal figuur zoals je in zoveel andere games zou tegenkomen, maar eentje met meerdere lagen. Ook Gaunter O'Dimm (duidelijk geïnspireerd op Walter O'Dim van Stephen King) is prachtig geschreven. Leuk dat hij nog een beetje mysterieus blijft (al is het wel vrij duidelijk dat het een soort demoon of misschien wel de duivel zelf is).

Wel flink moeilijker dan de main game, maar die vond ik, op death march, eigenlijk veel te gemakkelijk. Hier moet je echt met bommen en potions aan de slag, terwijl ik die in de gewone game amper aangeraakt heb. Prima dus.

Deze krijg hetzelfde cijfer als the Witcher 3: 5*

BoordAppel schreef:
Pmaar eentje met meerdere lagen.
Like onions?

avatar van FlorisV
Ik heb deze ook uitgespeeld voordat ik de main game voltooid heb. Er zitten kleurrijke persoonlijkheden in en het is goed geschreven hoewel je op den duur wel de typische Witcher cliche's gaat herkennen: niets dan gebroken zielen, die op verschillende manieren hun schade aanrichten, al dan niet via gene zijde. En natuurlijk de nodige fraaie dames die altijd buiten bereik blijven van een echte happily ever after. Gelukkig valt er ook nog wel wat te lachen met de geest die Gerald in bezit neemt om het er nog 1 keer van te nemen.

Wat ik verder van deze Witcher DLC vind is exact hetzelfde als bij de main game Witcher 3 Wild Hunt: items en ingredienten verzamelen is even overdadig als saai, het combat systeem is prima maar simpel en weinig gevarieerd, het enorme aantal cutscenes doen zelfs Hideo Kojima blozen en het verschil in detailnivo tussen kostuums (subliem) en de omgeving (vaak toch wat minder fraai en rommelig ogend, zonder scherp in het oog springende designs van gebouwen en dergelijke) steekt soms uit als een zere teen. Maar het is toch de moeite waard door hoe meesterlijk alles verteld wordt en geregisseerd is.