The Witcher 3: Wild Hunt - Hearts of Stone (2015)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door CD Projekt
Uitgegeven door CD Projekt

In Hearts of Stone neem je opnieuw de rol aan van Geralt of Rivia. Hij accepteert een mysterieus contract van de Man of Glass wat hem naar de wildernis van No Man's Land en de straten van Oxenfurt brengt. Geralt zal alles uit de kast moeten halen om het mysterie op te lossen en ongedeerd terug te keren.

avatar van solidKevin
Ik heb wel weer zin in een avontuurtje met onze favoriete Witcher. Laat 12 oktober maar komen zou ik zeggen!

Same here

Op de voorpagina van deze site valt mij op dat de fysieke versie hiervan komt met een heus fysiek spelletje Gwent.

Kom voorlopig nog om in de content wat betreft de hoofdgame maar dat is wel een reden voor mij om deze serieus te overwegen. Vind het een redelijk geniaal kaartspel.

avatar van dr channard
Ik denk dat ze nu al uitverkocht zijn

Iemand al gespeeld?

Ik kan em pas over 4 uur spelen, morgen dus

avatar van solidKevin
Ik ben nu zo'n 5 uur bezig aan Hearts of Stone en het bevalt me weer zeer goed. Ik ben nog niet zo heel erg ver bij het hoofdverhaal, maar de personages die je tegenkomt zijn wel weer heel erg tof en uniek. Het gebied is eigenlijk gewoon een extensie van No Man's Land, dus dat zit wel snor. Ik heb soms wel last van wat frame rate problemen, maar ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of dit nu komt door de expansion, of door update 1.10. Het voelt in ieder geval goed om weer terug te stappen in de wereld van The Witcher!

avatar van dr channard
Hier hetzelfde, er is weer genoeg te doen, genoeg vraagtekentjes te ontdekken dus doe ik dat eerst Je komt erin en je hebt meteen al wat side quests. Heerlijk om terug in de wereld van The Witcher te stappen .

solidKevin schreef:

Hoe zit het met je level? Ik was bij The Wild Hunt voor heel veel quests steeds te hoog level, valt het nu mee?
Ik ben nu level 33, starten dan alle nieuwe quests op 33?

Martijn schreef:

Ik ben nu level 33, starten dan alle nieuwe quests op 33?

De game geeft na de installatie aan, dat je minstens level 32 moet zijn om de expansion te kunnen spelen. De quests liggen uit mijn hoofd tussen level 32 en level 35. Ik was zelf level 35 toen ik begon aan Hearts of Stone en ben nu level 37.

avatar van dr channard
Ja en je hebt het nodig want het is best pittig

Dit is trouwens zo geweldig

The Witcher III: Wild Hunt - Hearts of Stone News - The Witcher 3 Hearts Of Stone DLC Sends Taxman After Players Who Used Money Exploits - game-debate.com Witcher III: Wild Hunt - Hearts of Stone&title=The Witcher 3 Hearts Of Stone DLC Sends Taxman After Players Who Used Money Exploits

avatar van Martijn
Ik net thuis in al mijn enthousiasme dat ik eindelijk Hearts of Stone kon spelen moet ik de 1.10 patch van 17 gig nog downloaden en installeren

@solidKevin Thanks, op het hoogste niveau zal het vast nog wel lastig genoeg zijn ook al ben je levels hoger.

Ben nu net level 13 bij de hoofdgame en de quests vliegen mij volgens mij voorlopig nog wel om de oren. Toch zit ik zeer sterk te overwegen morgen de fysieke editie hiervan te gaan kopen puur voor die gwent decks die ik toch wel erg graag wil hebben. Gelimiteerde uitgave schijnbaar en nu nog te verkrijgen, dus denk dat ik toch maar even die kans ga pakken.

Is ook maar twee tientjes dus waarom niet. Je kan het maar in huis hebben.

Zo.

De daad maar eens bij het woord gevoegd en wezen kopen d'n deze. Wat je krijgt is een code voor Hearts of Stone en waar het mij dus om ging, een hele mooie box met twee gwent decks en alle benodigde toebehoren.

Hebben ze echt leuk gedaan.

Het betreffen Monsters en Scoia'tael decks. Ik vermoed dat als straks de tweede expansion Blood and Wine komt ze wellicht een editie uitbrengen met Nilfgaardian en Nortern Realms kaarten. Als dat zo zou zijn koop ik die ook.

Sowieso leuk om te hebben.

Niet dan.

Leuk dat die DLC er ook bij zit trouwens.

avatar van dr channard
Ja en het is weer een geweldig leuke quest Tot nu toe 12 uur bezig en voor die prijs is dat meer dan voldoende. Ik weet niet hoe het is met andere expansion passes maar dit is wel waar voor je geld. En inderdaad ik wil die kaarten ook wel potverdrie ! Ik haal gewoon de boxed edition in huis puur voor de kaarten. TAKE MY MONEY !!!!

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Ik vind die schildpad in het begin echt bizar veel moeilijker dan alles wat ik in de normale game ben tegen gekomen.

avatar van solidKevin
Het niveau gaat in deze expansion inderdaad flink omhoog. Mag ook wel aangezien je minstens level 32 bent en (waarschijnlijk) hele goede gear hebt.

avatar van dr channard
Vijftien uur gedaan over deze mooie expansion pack. Is me goed bevallen, side quests zijn wat we verwachten van The Witcher en de main quest is echt wel zeer interessant met enerzijds luchtige en anderzijds donkere trieste momenten. Heerlijke afwisseling dus.

avatar van solidKevin
Bij mij staat er ook zo'n 15-20 uur op de teller en het was weer een geweldig avontuur. Zoals dr channard al zegt is de main quest super. De sfeer afwisseling zijn ook heel goed. Voor de mensen die de eerste game hebben gespeeld, voelt de mooie hereniging met Shani gewoon goed en echt aan. Dit is wat extra content moet zijn.

Jordy schreef:

Ervan uitgaande dat je de kikker bedoelde ben ik het helemaal met je eens . Ik had ookn og eens niet gemediteerd dus mijn potions en bommen waren ook nog eens gelimiteerd. Wel mooi als het dan uiteindelijk na een half uur ofzo toch lukt

Ga deze het weekend even downloaden. Zin in.

Zojuist even gespeeld. Heerlijk om weer in Velen rond te darren

avatar van rustugan
Prima DLC, leuk verhaal weer ; Olgierd is een vermakelijk character net als Shani. Nieuwe omgevingen lijken weer mooier weergegeven. Kan niet wachten op Blood and Wine.

avatar van Eliandjiee
De eerste expansion op de beste game in de afgelopen tien jaar maar even besteld. Ik lees in ieder geval veel positieve berichten over de content hier!

avatar van threeohthree
Soms denk ik er serieus over na om mijn baan op te zeggen, want het is echt een schande dat ik de DLC's nog niet gespeeld heb. Het zal in ieder geval voor april moeten gebeuren anders is er wéér een game die alle aandacht opeist. Ach, anders doen we het gewoon voor als een goedkope zomervakantie.

Goed om de positieve reacties te lezen in ieder geval!

avatar van Eliandjiee
De eerste boss fight vond ik heel erg meevallen qua moelijkheid!

Eerste stuk nu gespeeld. Een interessant nieuw verhaal met boeiende personages maakt gauw nieuwsgierig naar meer! Daarnaast gewoon meer toffe sidequests en content, in lijn met en op het niveau van de hoofdgame zelf. Zo hoort een expansion te zijn!

avatar van Eliandjiee
Uitgespeeld, toch wel inderdaad zo'n 15 uur aan hele toffe content!

Toffe bossbattles, brute nieuwe gear, nieuw te verzamelen gwent-kaarten en een toevoeging op het geheel in de vorm van het enchantment systeem met de Ofieri. Genoeg nieuws dus.

Twee fascinerende personages met Olgierd en the Man of Glass en een leuke hereniging met een oude bekende. Een heerlijk stukje mainquest met humor, manipulatie, emotie en spanning. De quest in die manor met Iris was vrij creepy, heerlijk stukje! De bruiloft was super humoristisch en het verhaal van Olgierd en zijn verleden wordt bij vlagen emotioneel sterk verteld. Aan het eind er overigens voor gekozen om Olgierd te redden en O'dimm te confronten dus.

Voor mij de perfecte score voor een expansion met toffe nieuwe content en een mainquest die alles heeft. Alles is in lijn met en op het niveau van de hoofdgame. Ik kan niet wachten op Blood & Wine!

avatar van Eliandjiee
Nadat ik mijn save per ongeluk verwijderd had heb ik nog maar een playthrough gedaan met deze expansion. Ik blijf bij mijn perfecte score, een heerlijk avontuur. Alhoewel ik er deze tweede keer wel een stuk sneller doorheen ging, maar de pacing maak je als speler zelf.

Nu Blood & Wine maar eens aanschaffen!

Geralt heeft even een paar maanden ondergedoken gezeten vanwege zijn superskrale einde. Maar zo onderhand is het zo stilletjes aan toch wel weer eens tijd om weder naar buiten te treden, de dingen te nemen zoals ze nou eenmaal zijn en eens een beginnetje te maken met deze uitbreiding die al enige tijd klaarstaat.

Gaunter O'Dim instant favorite