Bloodborne: The Old Hunters (2015)

PlayStation 4

Ontwikkeld door From
Uitgegeven door Namco Bandai en From

The Old Hunters is een uitbreidingspakket voor Bloodborne. Treed in de voetsporen van de jagers die ooit Byrgenwerth beschermden. Ervaar de nachtmerries waar geen ontsnapping aan is. Leer hun lot, verken nieuwe gebieden met groot gevaar, grotere beloningen en dodelijke beesten.

kiriyama
Erg veel zin in. Ben vandaag ook alvast maar rustig aan een nieuwe playthrough begonnen. Het is nog niet bekend tot hoever je moet spelen om aan deze uitbreiding te beginnen, maar gebaseerd op het verhaal en de gameplay die tot nog toe is vrijgegeven lijkt het me dat je tot Byrgenwerth moet spelen. Daar ga ik deze maand dan ook maar rustig naar toe werken.

Wat wel een klein probleempje is is de releasedate van deze uitbreiding. 24 November ben ik waarschijnlijk nog volop bezig in Fallout 4, en ruim een week later komt Xenoblade Chronicles X ook nog uit. Keuzes, keuzes, keuzes. Wel erg jammer dat er maar één DLC pakket komt. Logisch gezien het feit dat DS3 volgend jaar al uitkomt, maar had toch op meer gehoopt.

avatar van Marcellussss
Iemand hier al aan begonnen? Ben zelf nog met de chalice dungeons bezig.

kiriyama
Komt pas over twee dagen uit.

avatar van JacoBaco
Voor Bloodborne de platinum trofee gehaald, dus ik heb hier wel erg veel zin in! Maar ik wil voorlopig alleen nog maar Fallout 4 spelen.

kiriyama
Dat probleem heb ik dus ook, en over twee weken komt Xenoblade Chronicles X uit. Zal dus pas wel volgend jaar zijn voordat ik aan deze uitbreiding toekom.

avatar van Brains
Ook hier enorm benieuwd naar deze uitbreiding, maar momenteel compleet verslingerd aan Fallout 4. Zal waarschijnlijk ook niet eerder dan volgend jaar zijn dat ik hier aan begin.

Nice, was deze even vergeten. Ik denk eigenlijk dat ik Fallout even aan de kant leg voor deze uitbreiding! Niet alleen omdat Bloodborne voor mij onomstreden game of the year is, maar vooral omdat Fallout echt zo'n game is waar even een paar uurtjes gamen niet lekker werkt. Die game behoeft marathonsessies! Dus mooi spul voor eind december.

Iemand een idee hoe groot deze uitbreiding is?

Merijn82 schreef:
Iemand een idee hoe groot deze uitbreiding is?

Tussen de 10 en 15 uur. Ligt eraan hoe goed je bent .

Oké, 20 dus in mijn geval.

Bedankt!

avatar van JacoBaco
Inmiddels bezig met The Old Hunters en het is weer fantastisch! Was vrij laat begonnen aan Bloodborne (in augustus) en toch wel 5 a 6 weken volop bezig geweest met die game. Ik eindigde op 75 uur.

Deze DLC bestaat uit 3 nieuwe (relatief grote) gebieden, nieuwe wapens, nieuwe vijanden en uiteraard nieuwe bosses. 5 stuks waarvan 1 optionele. Ik twijfelde of ik weer opnieuw moest beginnen, maar je hebt niet meteen toegang tot de DLC. Je moet eerst de toch wel lastige Vicar Amelia verslaan en daar had ik dus net even geen zin in. Ik ben daarom verder gegaan met mijn NG+, level 161. Vooral The Old Hunters op NG+ is als ik mij niet vergis erg moeilijk, dus ik denk ook niet dat je veel kans maakt wanneer je nog maar lvl 100-125 bent. Ik vind het niet extreem moeilijk op (tot nu toe) 1 boss na! Eigenlijk precies goed voor mij. Natuurlijk ben ik alweer ontelbare keren doodgegaan, maar ik voel dat ik het wel aankan.

Maar wat ik zeggen wil.... mensen die ook maar een beetje genoten hebben van Bloodborne, pik deze ook mee!!

JacoBaco schreef:

Niet helemaal mee eens. Ik ben zelf ook met ng+ The Old Hunters in gestapt, met character level 105 en ben nu bij de eerste baas aangekomen op level 115.

Het was eerst wel weer even inkomen omdat ik de game al weer sinds mei niet meer gespeeld had, maar nu ik de knoppen weer onder controle heb gaat het me eigenlijk een stuk beter af dan mijn oorspronkelijke playthrough. Vooral het eerste gedeelte van de game dat je moet spelen alvorens je bij de DLC aankomt vloog ik letterlijk doorheen. Een bossfight als die tegen Gascoigne stond me in m'n geheugen nog bij als een zeer lastige, nu ik er m'n tweede keer langs kwam was hij binnen 1 poging dood.

Anyway, uiteindelijk kom je dus bij The Old Hunters aan. De eerste de beste enemy die je tegen komt doet meteen de naam eer aan want ik dacht meteen tegenover een hunter te staan. Ik stormde op hem af maar met een paar snelle, verreikende aanvallen en bewegingen van zijn kant, was het al gauw over met de pret en lag ik dood op de grond. Blijkbaar was ik wat overmoedig geworden door het gemak waarmee ik het eerste gedeelte van de originele game was doorlopen, en toen later bleek dat de 'foe' die me geveld had geen eens een hunter, maar een gewone normale enemy was, werd het me meteen duidelijk:
"This is some different cook".

Bij mijn tweede poging ging ik rustiger te werk, bewaarde wat meer afstand en gebruikte parry + visceral attack. Dit bleek enorm goed te werken tegen deze vijand, en dus waren de rollen nu omgedraaid en was het met hem snel gebeurd.

Eigenlijk geldt voor The Old Hunters wat voor de originele game (en dan heb ik het over de eerste keer dat ik 'm speelde, niet met mijn overlevelde character in NG+) ook geldt: blijf rustig, speel niet te gehaast en time je aanvallen goed.
Ja, de vijanden zijn zeker meedogenlozer en sterker, maar daar staat tegenover dat ik dat zelf ook ben door mijn 60+ uren in de originele game. Naar mijn idee is het voor de speler die de game al eens van begin tot eind heeft doorgespeeld, en dus de nodige brok ervaring heeft opgedaan, zeker te doen met een character rond de level 100. Mijn advies is slechts: wees voorzichtig. Alhoewel ik met mijn wapen op +10 nog steeds flink wat damage doe, kan één moment van onoplettendheid je meteen een halve healthbar of meer kosten. Zo genoeg getypt, tijd om terug te gaan naar de game.

Ludwig the Accursed, i'm coming for your head!

avatar van JacoBaco
Oké, dan heb ik mij vergist Padskiii. Ik dacht dat The Old Hunters op NG+ wellicht iets te moeilijk zal zijn wanneer je pas lvl 100-125 bent. Nog steeds erg moeilijk, maar haalbaar.

kiriyama
Bij dit spel gaat het dan ook echt om je skill. Er is zelfs iemand die de base game met een level 4 personage heeft uitgespeeld.

avatar van JacoBaco
Ja, wat je af en toe ziet wat mensen presteren.. Bizar! Mensen die de game ook gewoon uitspelen in 1 uurtje. En dan niet op NG+.

avatar van JacoBaco
100% uitgespeeld! Ik heb alleen niet goed bijgehouden hoe lang ik er over gedaan heb. Waarschijnlijk 10 a 12 uur! Het belangrijkste is dat ik erg genoten heb van The Old Hunters! Wel 1 heeeel klein minpuntje: het leveldesign zit weer goed in elkaar hoor, maar de 3 nieuwe gebieden voelen niet allemaal daadwerkelijk als nieuw aan. En ik heb geen gebruik gemaakt van de nieuwe wapens, maar dat is mijn eigen schuld! Ik gebruik eigenlijk al vanaf het begin de Hunter Axe en deze is op z'n sterkst.

The Old Hunters is weer lekker hardcore! Ik keek dus ook weer uit naar de intense boss fights! En ja hoor, bij de eerste boss was het meteen raak! Ik kreeg hem niet in m'n eentje neer! Voor het eerst heb ik gebruik gemaakt van het belletje. Dat kon voorheen dacht ik niet. Ik doel op het oproepen van AI companions. Ik heb de eerste boss dus verslagen met behulp van een AI companion. Maar er zitten nog een paar boss fights tussen waar ik echt vet moeite mee had! (en zo hoort het!) Deze heb ik wel in m'n eentje verslagen. Heerlijk hoe je hart sneller en harder begint te bonzen wanneer je bezig bent met die laatste 2 a 3 centimeter health van de boss. En hoe vaak heb ik al meegemaakt dat het dan net niet lukt! Te vaak! Maar vervolgens ga je weer met frisse moed opnieuw de battle aan! En ik denk dat weinig mensen de ontlading kunnen bedwingen na het verslaan van een erg moeilijke boss!

Heel veel valt er niet over The Old Hunters te zeggen, behalve dat het weer fantastisch is! Het is typisch Bloodborne en dit keer met 3 nieuwe gebieden, nieuwe wapens, vijanden en bazen! Als je genoten hebt van Bloodborne, kun je onmogelijk niet genieten van The Old Hunters.

Ik geef 4,5* en nu is het wachten op Dark Souls 3!

Jezus Christus hoe is in vredesnaam die Ludwig te verslaan in je eentje? Ik heb in de originele game alle bazen alleen gedaan en wil dat graag zo houden, maar deze boss maakt het wel heel bond. Ik krijg totaal geen grip op z'n bewegingen en ben nu na zo'n 25 pogingen nog niet verder dan een kwart van z'n health balk af gekomen

avatar van dr channard
Voordat ik naar de eindbaas in Bloodborne ga ben ik nu ook begonnen met de DLC en warempel heb ik Ludwig verslagen na 4 keer. Puur geluk want ik zuig hard in Bloodborne. Ben benieuwd naar hoe het verder loopt.

avatar van JacoBaco
Het schijnt dat die vervelende Orphan of Kos zo'n beetje de moeilijkste boss is. Niet alleen van Bloodborne, maar ook van Demon's Souls en Dark Souls 1 t/m 3. Hij is inderdaad erg moeilijk, maar het is voor iedereen toch weer anders. Maar ik denk dat Orphan of Kos toch wel bij iedereen in zijn of haar top 5 zit. Ik heb helaas nooit Demon's Souls en Dark Souls 1 en 2 gespeeld, dus ik kan er niet echt over meepraten, maar ik kon het niet laten om op youtube een video te kijken hardest boss fights in Souls games.

avatar van dr channard
Ik heb hem nooit kunnen verslaan en dat is de enige baas uit de hele serie (excl Demon Souls omdat ik die niet heb gespeeld)

avatar van JacoBaco
Zelfs toen ik al zijn trucjes en patronen doorkreeg, lukte het steeds net niet! Maar uiteindelijk zonder echt te overtuigen die fucker toch nog overwonnen! Hij is tergend moeilijk!

Op wat uitzonderingen na voel ik mij sowieso bij iedere baas kansloos, maar na zo'n 5x begin ik te denken oké ik maak een kans. En dat gevoel is belangrijk. Maar bij sommige bazen voel ik me na 10x proberen nog steeds kansloos.

En hoewel Bloodborne wat laagdrempeliger schijnt te zijn dan de andere Souls games , heeft Bloodborne toch wel verdomd moeilijke bazen. Dus ik dacht, zijn ze dan in Demon's en Dark Souls nog moeilijker??!!

Ja erg pittige baas. Staat zeker in mijn top 5. Maar Lud and Zellen van de DS 2 DLC had ik denk ik de meeste moeite mee van alle Souls games.

avatar van threeohthree
Ugh. Ja. Ik heb nog nachtmerries van Lud en Zellen (DS2). Andere bosses waar ik alle moeite mee had waren Ornstein & Smough (DS1), Manus, Father of the Abyss (DS1), Ludwig (BB), Flamelurker op Launch(DS), en uiteindelijk Orphan of Kos (BB).

Nu afwachten wat DS III qua DLC bosses in petto heeft voor ons

avatar van threeohthree
Zolang er geen Bed of Chaos crap in zit kan ik er alleen maar naar uitkijken .

avatar van dr channard
Brrr Bed Of Chaos ... slechte herinneringen.

avatar van dr channard
De beste DLC van de hele fanchise (dus Soul games inc). De sfeer druipt er vanaf. Van de hunters die je opjagen in de volle zon, naar de griezelige kapel tot het sfeervolle oude vissersdorpje. 5 bazen waarvan er 4 echt magnifiek zijn. Niet te onderschatten maar eigenlijk best goed te doen deze DLC.

5* net als de main game.

2 dagen, 60 pogingen en 300 bloodvials later begin ik toch stilaan hoofdpijn te krijgen van die Orphan of Kos...

avatar van JacoBaco
synec Schaam je niet. Deze boss staat in zo'n beetje elke top 10 meest moeilijke bazen in de Souls games. Niet op 1, maar meestal wel op 2 of 3. Dus ja, deze dude is verschrikkelijk klote! Ik weet niet meer hoe lang ik met hem bezig ben geweest, maar ik had er ook dikke moeite mee!

Het blijft persoonlijk natuurlijk, maar over deze zijn de meeste het wel over eens.

Succes!

Ha thanks! Ja ik kende zijn reputatie al, volgens velen toch de moeilijkste van Soulsborne. Ik neem daar gelukkig toch een beetje troost in dat eens ik hier voorbij ben, het ergste wel is gepasseerd . Maar nu ben ik wel benieuwd wie er dan op 1 staat? Ik denk dat ik het einde nader in de main game, maar wil toch eerste deze dlc uit hebben.

Edit: Net verslagen. Eindelijk! Fuck! Op de rand van krankzinnigheid. Dat was toch met afstand de moeilijkste boss of obstakel in een game ooit voor mij. Mijn hartslag. Ik heb het toch even uitgeschreeuwd. De euforie. De emoties... dit spel doet wat met je.

avatar van JacoBaco
synec Yeah! Gefeliciteerd man! Ik weet hoe het voelt! De euforie! De emoties! Mijn berichtje heeft vast geluk gebracht.

Wil je weten wie op 1 staat? Althans, volgens dit lijstje dan. Onze vriend staat iig op 2 hier. Top Ten Most Difficult Souls Bosses | KeenGamer

Ik heb ook tegen nummer 3 gevochten en dat was ook echt niet best!
Nummer 1 ben ik nooit tegengekomen. Toch wel nieuwsgierig nu..