Minecraft: Story Mode (2015)

Alternatieve titel: Minecraft: Story Mode - The Complete Adventure

Android / Apple iOS / Macintosh / Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Telltale
Uitgegeven door Telltale

In Story Mode stap je in de schoenen van Jesse, een onervaren Minecraft spelen, welke nog moet leren hoe hij voorwerpen moet maken en dingen moet bouwen. Zijn vaardigheden worden echter al snel op de proef gesteld, wanneer hij en zijn vier vrienden op zoek moeten naar de 'Order of the Stone', in een groots avontuur om hun Minecraft -wereld van de ondergang te redden.

SouthParkFan
Net episode 1 uitgespeeld en ik moet zeggen dat ik absoluut onder de indruk ben. Ik heb dus helemaal niets met Minecraft maar heb hem voor een lage prijs gekocht en het spel speelt zeer goed. Het ziet er allemaal goed uit (lijkt zeer op de normale Minecraft game), het stemacteerwerk is prachtig en er zit een spannend verhaal in. Weet iemand al wanneer episode 2 uitkomt? Voor nu een 4,5* TellTale weet me ook deze keer niet teleur te stellen.

SouthParkFan
Hoewel de 2de aflevering verrassend snel is uitgekomen, was hij wel heel kort. 1 uurtje voor een TellTale-episode is gewoon te weinig.

SeptuSword
Tot nu toe valt dit erg vies tegen. De voice acting en het sfeertje zijn prima, alleen mis ik interactie. Af en toe mag je op links of op A drukken... en als je gelukkig bent mag je soms een stukje lopen.

Aflevering 2 was overigens erg benedenmaats, te kort en te voorspelbaar.

SouthParkFan
Aflevering 3 was weer geweldig, en misschien wel de beste tot nu toe. Weer gewoon lang, vol actie en met geweldige humor en nieuwe karakters. Kan niet wachten op aflevering 4. Knap dat Telltale ze zo snel uitbrengt.

Best een verrassing. Bijna alles van Telltale gespeeld (buiten enkele dingen, maar ben dus een beetje aan een inhaalbeweging bezig) maar hier had ik bar weinig interesse in. Tenslotte...hoe maak je een beetje een leuk verhaal over...blokjes? Nou geen idee - maar bij Telltale hadden ze dat dus duidelijk wel. Ik ging met bar weinig verwachtingen episode 1 in - maar het viel me 100% mee. Leuk sfeertje, enkele geslaagde grapjes en interacties tussen de diverse personages (die ik allemaal best sympathiek en interessant vond op hun eigen manier) en voldoende creativiteit om me toch benieuwd te maken naar de rest van de reeks.

Je mag veel mekkeren over de vaak gebrekkige kant van de Telltale games (doe ik trouwens vaak genoeg - hoewel dat hier dus ook bijzonder goed meevalt) of de relatief lage interactie voor een 'game' (ik blijf het eerder bij een vorm van interactive storytelling houden - net zoals bvb veel walking simulators) maar potverdorie - het lukt ze wel om ieder keer een leuk verhaal neer te zetten. In welk universum dan ook.

Intussen het hoofdverhaal (de oorspronkelijke 4 episodes) uitgespeeld en hoewel het zeker niet tot de top van de Telltale games behoord is het toch een aardig vertelsel met een best wel emotioneel (jawel!) einde. Ik had heel eventjes een brok in mijn keel toen Reuben stierf.. Benieuwd wat die laatste 4 episodes gaan toevoegen - komt op mij over als een afterthought (een beetje seizoen 1.5) maar goed - gespeeld hebben wil ik het natuurlijk wel voordat ik het complete spel beoordeel. Wordt vervolgd.