Lara Croft GO (2015)

Apple iOS / Android / Windows Phone / PlayStation 4 / PlayStation Vita / PC / Macintosh
Puzzle

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Je bestuurt Lara in een turn-based puzzel spel waarbij je een vergeten wereld onderzoekt naar verloren schatten. Om aan je doel te geraken moet je onderweg gevaren zoals vallen, spinnen en alligators ontwijken.

Smartphone spel dat in dezelfde reeks is uitgebracht als Hitman GO en ik vermoed met een gelijkaardig spelprincipe. Je beweegt Lara met vinger-bewegingen in 1 van vier richtingen beurt per beurt en probeert zodoende de uitgang te bereiken. Er zijn in totaal 5 Chapters met daarin 41 levels die je moet doorkruisen en dat gebeurt genre-typisch door meer en meer spel-elementen langzaamaan toe te voegen. Aanvankelijk te gemakkelijk en tegen het einde toe soms slechts met een beetje trial-en-error te halen maar al bij al redelijk mak niveau. Kan leuk zijn voor tussendoor maar ik heb het toch meestal rustig thuis op de zetel gespeeld. In de tussentijd is er een bonus-level bijgekomen, dus wel leuk dat er gratis bijkomend content wordt toegevoegd. Best ok voor 5 euro.

Grovonion schreef:
Je beweegt Lara met vinger-bewegingen

Instant-buy. Ik heb Lara altijd met vinger-bewegingen dingen willen laten doen.