Donald Duck's Quack Attack (2000)

Alternatieve titels: Disney's Donald Duck: Goin' Quackers | Donald Duck: Goin' Quackers | Disney's Donald Duck's Quack Attack

Game Boy Advance / Game Boy Color / Nintendo 64 / Nintendo GameCube / PC / PlayStation / PlayStation 2 / Sega Dreamcast / PlayStation 3

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft en Disney

Donald's vriendin, Daisy, is een reporter voor een televisiestation in Duckberg. Terwijl ze een reportage maakt over de geheime tempel van Merlock, een duistere magiër, word Daisy ontvoerd. Kan Donald haar terughalen?

avatar van Bart Tönjann
Kan niet begrijpen dat deze in de flop 100 staat. Ik vond het namelijk best een aardig spelletje. Één van de weinige spellen die Ubisoft uitbracht betreft de Disney franchise die ze in handen hadden, die nog redelijk leuk is.
Het speelt als Crash Bandicoot., daar speelt dit spel dan ook leentjebuur van. Zo ga je ook via een zogenoemde 'warproom' naar andere levels, en als je alle levels in zo'n warproom hebt krijg je de eindbaas. Wel erg aan de korte kant.
Bij dit spel speelt vooral jeugdsentiment. Vroeger vond ik dit spel groots en geweldig. Maar nu vind ik het ook nog best wel grappig.

5 sterren, om het gemiddelde een beetje op te krikken. Geen pareltje, niet ten minste, maar de flop 100 heeft het ook weer niet verdient.

avatar van Mart
Zeker een zeer vermakelijk platformspel, ik snap die flop-notering ook niet. Heb dit spel toch echt vele uurtjes met veel plezier gedaan. En Donald Duck blijft mijn favoriete Disney-personage.

avatar van Bart Tönjann
Goed om te zien dat deze game niet meer in de flop 100 staat Nu maar hopen dat men zich een beetje inhoud....

Ik speelde dit spel vroeger altijd op de pc en was er dol op.
Ben nog steeds fan van Donald Duck.

Sims
Ookal ben ik geen klein kind meer, Donald Duck Quack Atack is een van de verslavendste spellen. Zeker verslavenste avonturenspel. Althans dat vind ik (nog steeds), zowel op de PC als de PS1. Waarschijnlijk zullen het er niet veel mensen met eens zijn maar toch... Ik geef hem 5 sterren en een hoge plek in mijn Top 10.

avatar van Jim Carrey
Donald Duck ken ik van Verschillende Disney - Films en zijn leuke Weekblad (en) maar ik had nooit gedacht dat er ooit een Game zou komen van deze leuke Kwakert, In ieder geval ook nog eens een leuk spel en dat had ik dus al helemaal niet verwacht.

* * *

avatar van Angelo_Cheetah
Best mooi kwaliteit voor toen en ook grappig verhaal hij wilt bij die kwade gast komen eerder dan die guus geluk en wilt katrien redden

Een Donald Duck Fan als ik kan zich hier goed mee vermaken.

het is vooral leuk als donald duck wordt geraakt. dan wordt hij opvliegerig dat vooral lachwekkend is

avatar van XPS420
OMG wie dit leuk vind is echt ziek.. of zit nog in de kleuterklas. Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit in de flop 100 stond, dit is vloeken in de kerk voor echte pro gamers

Dit was vroeger voor héél veel mensen vast heel leuk.

avatar van XPS420
Heb Donald Duck nooit leuk gevonden ook niet in mijn jeugd die irritante drukte maker van een eend waar alles mee mis gaat enzo nee dank u vriendelijk, als het Donald F*ck is geweest was het misschien nog wel leuk geweest..

avatar van Tsjo-Wi
Jezus ben je gefrustreerd ofzo? Donald Duck is gewoon leuk, en vooral voor kinderen ja. Waar maak je je druk om....

joeri592
jammer dat ik het kwijt ben geraakt, ik had het voor de gc, ik wil het best nog is spelen, kijken of het nog zo leuk is

avatar van .C.J.
best grappig spel !

maar op de playstation is het leuker...(vind ik)

avatar van .C.J.
XPS420 schreef:
ik ben het echt niet met jou eens !! echt heel verslavend..

avatar van Pooiertje
Dit is gewoon nostalgie voor mij, dit was mijn eerste game ooit volgensmij en ik kan me herinneren dat het laatste level ontzettend moeilijk en frustrerend was

avatar van wiiplayer
Herriner me hier weinig tot niks van maar ik weet nog wel dat ik het een plezant spel vond!

avatar van baafeurus
ik heb dit spel vroeger wel vaak gespeeld maar nooit afgemaakt. het ligt nog steeds in m'n kast

avatar van kiekena
in het begin leuk maar na een tijdje niet egt meer....

avatar van 1311811
Bart Tönjann schreef:

Hij staat nu in ieder geval niet meer in de flop 100! Mooi gemiddelde en verdiend als het aan mij ligt!

avatar van Dark Lord Andrew
Hier heb ik zo'n lol van gehad vroeger

avatar van Cassevis
Ik ook ik lag altijd helemaal dubbel!!

Deze game speelde ik zo'n 12 jaar geleden als klein jongentje, en deze game vermaakte mij toch wel, Het concept is wat gestolen van Crash met Warp Rooms en dergelijke. Deze game is wel simpel en precies moeilijk genoeg voor KInderen. Een best aardig spelletje is dit dus.

avatar van tommycool
0,5
ik heb niet zo veel over deze game te vertellen. behalven dan dat het een zwaar irritand spel is, maar een tijdslimiet bij elk level, waar je knettergek van word

Autobahn
Zonder twijfel een geweldig spel! Als kind heb ik dit ontzettend veel gespeeld (zowel op pc als op playstation 2). Het was voor mij toen nog wel een lastig en uitduigend spel, nu als volwassene denk ik dat het wel makkelijk is en dus geen uitdaging meer. Ik heb op dit spel eigenlijk niks aan te merken, dus 5 sterren.

mister-fool
Ik zit ietwat tussen de twee vorige users in. Ik vind het een degelijke platformer waar ik me in mijn jeugd prima mee vermaakt heb, maar die ook weer niet zo uitzonderlijk is dat het veel indruk heeft achtergelaten.

avatar van bertkruijswijk
Erg leuk spel! Samen met Rayman 3 een van mijn favoriete platformspellen. Zou dit graag nog eens een keer spelen, hoewel ik misschien wat te oud ben hiervoor, maar Donald Duck blijft een leuk personage.

Ja speelt zeker leuk, heb dit ten tijde van release nooit gespeeld maar 2 jaren terug deze voor de Dreamcast gescoord en toen aardig tijdje prima mee vermaakt.