TrackMania Turbo (2016)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Nadeo
Uitgegeven door Ubisoft

In deze combinatie van arcaderacer en doe-het-zelfkit kun je met de herziene trackbuilder oneindig veel bizarre circuits maken. Race op één van de 200 beschikbare circuits in de game in vier verschillende omgevingen, of maak je eigen circuit en deel deze met de online community.

Ook al lijkt er weinig aan de gameplay gesleuteld te zijn in vergelijking met het toch al bijna tien jaar oude TrackMania Nations, om de één of andere reden ben ik toch gehypet voor een consoleversie. Een goed concept behoeft natuurlijk ook weinig verandering - en Nations was toch wel één van mijn grootste gameverslavingen ooit.

Heb nooit een trackmania gespeeld, maar na het zien van de trailer lijkt me deze best interessant. Ik ben wel van de foute arcade racers. 1e reviews zijn ook goed.

Ziet er zeer uitgebreid uit en weer eindeloos speelplezier. Volgens mij is het nadeel van een console dat op een gegeven moment de online functie niet meer wordt ondersteund.

Vandaag gekocht, ben benieuwd.

Het ziet er hartstikke leuk uit in trailers.

De GK review is ook lovend: Trackmania Turbo Review - gamekings.nl

Ondanks dat ik niet veel met racegames heb, toch gekocht. Was tevens mijn eerste Trackmania game die ik heb gespeeld. Het ziet er waanzinnig uit, de soundtrack is echt heerlijk oppompend en de game zit er goed in elkaar, maar toch is dit niks voor mij. Ik wil de races rijden, maar een tijd nog scherper stellen, mweh. Ik ben bij de meeste banen al blij dat ik 'm zonder brokken uit kan rijden, want de game is echt belachelijk moeilijk zeg. Zeker die multilabs met 3 rondjes zijn gewoon niet te doen soms. En dan kom ik toch vaak in een sfeer uit dat ik mijn controller door mijn tv wil smijten, iets wat ik gelukkig maar niet doe Kan me wel voorstellen dat dit voor de fans de complete Trackmania is. Zoveel banen, wagens en opties. Uiteindelijk bepaal jij als racer exact je score, daar zit geen geluk bij, maar je hebt wel degelijk soms geluk nodig om het net te redden als je begrijpt wat ik bedoel.

avatar van thoyouknow1980
Multiplayer racer.
Alles ziet er super gelikt uit,en de verschillende wagens rijden goed
je kunt je eigen banen maken,maar ik vond dit wel erg lastig.
Tevens zijn de races erg kort allemaal,het gaat echt puur om tijd records te verbreken.
Al met al is dit niet echt mijn ding
Maar als je veel met vrienden speelt of online dan kun je hier wel lol aan hebben

Was deze maand gratis met Xbox Live gold. Van tevoren nooit een deel uit de reeks gespeeld, buiten een uurtje met anderen bij een vriend. Moet zeggen dat ik het heerlijk vind - net als bij een Forza Horizon Hotwheels zit hier ook echt dat Hotwheels / stuntcar gevoel achter. Niet iets wat ik uren achter elkaar speel, maar wel geregeld tussendoor een half uurtje of zo opzet om verder te gaan met de campaign of om bestaande tijden te verbeteren. Een cijfer plak ik er vroeg of laat nog wel op. In ieder geval ga ik toch op zoek naar andere delen uit de reeks.

Ik heb hier ook best veel tijd ingestoken. Alle witte, groene gehaald, maar vanaf blauw kwam ik toch in het stokken. Het spel vergeeft je dan niet de minste fout.