The Book Of Unwritten Tales 2 (2015)

PlayStation 4 / Xbox One / PC / Macintosh / Android / Apple iOS / Nintendo Switch / Nintendo Wii U / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door KING Art
Uitgegeven door Nordic, 505, The Adventure Company, Deep Silver en THQ Nordic

De legenden profeteerden het. De profetieën voorspelden het. De gekozenen geloofden het. Nu gaat de avonturensaga door in het vervolg op een van de meest geprezen fantasy-parodieën in de geschiedenis van fantasy-parodieën. Sluit je aan bij onze helden en hun vrienden in hun gevecht tegen een nieuwe bedreiging voor de wereld van Aventasia. Help ze hun lotsbestemming te vervullen.

avatar van Delloo
Leuke adventure game. Hij bleef boeien en was nooit te moeilijk. Dus geen walkthrough nodig gehad. De dialogen waren wel eindeloos lang. Zat daardoor soms op het randje van afhaken, maar toch doorgezet. Uiteindelijk ruim 40 uur over de game gedaan. Het verhaal is echt een deel 2. Je valt er midden in. Weet niet wie wie is en hoe de relatie tussen de karakters is. De gamemakers gaan er dus maar even van uit dat je weet wat er in deel 1 gebeurd is. Weet ik niet dus. Er is van deel 1 ook geen Xbox versie beschikbaar. Jammer dat er middels een filmpje geen samenvatting van deel 1 beschikbaar is. Het eind is ook open. Het verhaal is nog niet af. Er zal dus nog wel een deel 3 komen. Een van de hoofdrolspelers is veranderd in een zoutpilaar.
Toch een leuke ervaring deze game, al is de voldoening na het uitspelen achteraf niet geweldig door het abrupte eind. Vandaar maar een 3,5.