Mad TV (1991)

Commodore Amiga / PC
Simulation / Strategy

Ontwikkeld door Rainbow Arts
Uitgegeven door Rainbow Arts

In Mad TV speel je als Arnie, een ietwat saaie jongen die op een avond TV aan het kijken is. Hij ziet een vrouw op het scherm die hij dolgraag wil ontmoeten. De volgende dag gaat Arnie op zoek naar haar op het TV-station maar in plaats van dat hij zijn droomvrouw ontmoet, loopt hij de baas van het station tegen het lijf. Hij heeft net een producent ontslagen, en neemt meteen Arnie in dienst. Nu is het jouw taak om de kijkcijfers omhoog te krikken. Je moet zoveel mogelijk uitzenden wat het publiek wil zien, films kopen en verkopen, soaps en shows produceren, zorgen voor de reclames en het nieuws tussen de programma's door. Ook mag je je nog eens richten op de vrouw van je dromen, want die moet nog steeds versierd worden.

burningonsunday
Ongelofelijk tof spelletje dit.. Het onderwerp staat me al heel erg aan, lekker films programmeren en zo veel mogelijk kijkcijfers proberen te scoren. Het is heel erg goed uitgewerkt! Het is bijzonder pittig om het goed te kunnen volhouden, ook omdat het reclames uitzoeken bijzonder veel stress opwekt, maar het is echt heel erg leuk. Ik vind dit spel, net als Normality (1996) een vergeten pareltje.

avatar van Lucas
Leuk onderwerp inderdaad. Daarnaast vond ik ook de uitwerking met iedereen in 1 flat heel grappig en effectief. Dat je de lift bezet kon houden, het hele gedoe met de ambassades in de flat, de informatie boordjes bij de receptie kon omwisselen enzo, allemaal geniale vonsten. Het zat vol met geslaagde grappen, en het was gewoon heel leuk om te programmeren, reclames te verzamelen en je zender draaiende te houden, je favoriete films te kopen en uit te zenden. Absoluut 5 sterren! (Het 2e deel vond ik overigens veel minder)

avatar van Scarafax
Dit blijft in mijn ogen één van de leukste en orgineelste spellen ooit! Ik heb het ooit ergens opgedoken via een diskette (alhoewel het zelfs tegenwoordig gratis te downloaden is en met DosBox te spelen) en speel het zelfs nu nog af en toe! Zeer orgineel en veel humor... grafisch wel erg gedateerd voor nu maar toendertijd best goed.