Final Fantasy III (1990)

Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS / PC / Android / Apple iOS / Nintendo Switch / PlayStation 4

Ontwikkeld door Square
Uitgegeven door Square

De kracht van het licht wordt bijna overschaduwd door de kracht van de duisternis. Alleen de vier avonturiers die door de kristallen zijn uitverkoren, kunnen de wereld nog redden. Ervaar het iconische 'job'-wisselsysteem dat voor het eerst in FFIII werd geïntroduceerd. Wissel wanneer je maar wilt van job en gebruik verschillende vaardigheden naarmate je vordert in de game. Kies uit verschillende klassen zoals Warrior, Monk, White Mage, Black Mage, Dragoon en Evoker of roep zelfs monsters op als Summoner.

feeder
De enige Final Fantasy game die ik niet in mijn bezit heb

avatar van Brain Stew
Het is dan ook de enige FF die nooit buiten japan is uitgebracht. Hoewel er nu wel een 3D remake voor de Nintendo DS te koop is.

avatar van drezic
Brain Stew schreef:

Heeft iemand die al gespeelt?

avatar van Tha)Sven
Ik heb een rom gevonden voor de SNES versie. Voor de fans kijk hier maar eens : http://www.emuparadise.org/roms/snes/f/index2.html

avatar van Onderhond
Dat is FFVI, in Amerika uitgebracht als FFIII. Eerste Final Fantasy op de SNES was FFIV.

Hier de Nes Rom, hier de fan-translation patch en hier de beste emulators.

Ben hem nu aan het spelen op Nestopia, loopt goed tot nu toe...

Wel trouwens even versie 1.37 downloaden, anders herkent 'ie de Rom niet...
En de save functie van de emulator gebruiken (save state), image save wil noggal eens mislukken.

avatar van Metalfist
Begint deze Final fantasy met de woorden:
The gurgan quietly spoke...
This earthquake is but an omen. The tremors that pulled the crystals in to the earth and brought forth monsters are nothing compared to the darkness wich is to come...?

Jop!