Dr. Mario (1990)

Game Boy / Nintendo Entertainment System / Arcade / Super NES / Game Boy Advance / Nintendo 3DS / Nintendo Wii U / Nintendo Switch
Puzzle
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Nintendo

Drie afschuwelijke virussen, in de rode, blauwe en gele kleur, moeten worden bestreden. Dr. Mario is de enige die dit kan doen en heeft grote pillen met dezelfde kleuren tot zijn beschikking om de klus te klaren. Het is nu aan de dokter om te zorgen dat hij de juiste kleuren van de pil op het virus weet te gooien en op deze manier de virussen weet uit te schakelen. Maar hoe verder Dr. Mario komt, hoe meer virussen er verschijnen en hoe moeilijker het begint te worden.

avatar van kArIzMa_TuRk
Ja!! Ik speelde dit spel vroeger altijd! ik was er zo goed in (jeugdsentiment)

Dit spel had ik op zo'n mario compilatie cartridge voor de nes (incl. mickey en minnie mouse game )

Dit spel kont redelijk verslavend werken.

avatar van Status Seeker
Leuke verslavende game voor jong en oud. Bij de laatste levels is het stressgehalte lekker hoog.

avatar van DoraRing
Dit spel was wel supergrappig en vermakkelijk
heerlijk om tegen elkaar te doen.
4,00

avatar van Spawn NL
Hoewel het gewoon ee variant is op de tetris serie, is dit een van de beter varianten die ik gespeeld heb, heerlijk om even in mijn gameboy te duwen en uren plezier voor onderweg. Er zat ook zeker tactiek in deze game en je merkte naarmate dat je hem speelde je ook echt beter kon worden.
Op basis van de goede gameplay een, 3.5 omdat ik toch net iets liever tetris doe

Erg vermakelijk spel. Stelt verder niet zo heel veel voor, maar is toch goed voor een uurtje vermaak. Alleen krijg na een uurtje spelen dat eentonige muziekje nog maar eens uit je hoofd.

3,5 sterren.

avatar van W B
W B
Was deze er ook niet voor de Gameboy? Heb deze gespeeld, maar weet niet meer waarop...

Ja, ik heb speelde deze ook altijd op de Gameboy.

had het op een verzamel cartridge staan 123 spellen in 1. Niet dus je werd gewoon genaaid door 5 spelen 25 een x een andere naam te geven.

Nog meer??

geweldig spel.
Ik had het op zo'n cartridge staan van 100 en zoveel spellen in 1
Op een gegevenmoment raakte je wel helemaal gestrest door dit spel als je teveel virussen kreeg.
Maar toch Geweldig

Stuzzie schreef:

Dit spel kont redelijk verslavend werken.

Haha je zei kont

Ach, de reactie komt maar uit 2007

SouthParkFan
Mijn zusje had deze voor de Game Boy en volgens haar was dit alleen maar Tetris.

Ik heb deze laatst gekocht en zal later eens proberen hoe hard hij op tetris lijkt.

SouthParkFan
Heb hem gespeeld met een ROM. Het is inderdaad gewoon Tetris,en je moet zorgen dat je vier kleuren op een rij hebt. Niet veel speciaals dus.

Het is inderdaad erg op tetris geinspireerd, maar kompleet hetzelfde is het zeker niet. Er is een kleine andere touch, een beetje lumines.