
Fire Emblem Fates: Birthright (2015)
Alternatieve titel: Fire Emblem If: Byakuya Oukoku
Nintendo 3DS
RPG
single player / online
Ontwikkeld door Intelligent Systems
Uitgegeven door Nintendo
Twee koninkrijken staan op de rand van oorlog en jij moet bepalen welke kant je kiest. Als een Hoshidan-prins die is grootgebracht aan het hof van Nohrian, word je verscheurd tussen twee families. Het pad dat je kiest, bepaalt het lot dat je te wachten staat en welk leger je moet aanvoeren. Geef de juiste bevelen en smeed sterke familie- en vriendschapsbanden in deze ambitieuze turn-based strategiegame. Voor het eerst is de avatar die je zelf hebt samengesteld, de held van het verhaal. Kies bondgenoten die elkaar in het gevecht kunnen helpen. Het vormen van banden is essentieel. Hoe meer je bondgenoten met elkaar verbonden zijn, hoe beter ze samen zullen vechten.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=kLFB-LtKYuQ
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Links
trailer (YouTube)1) waarom brengt Nintendo een versie die zonder twijfel goed verkoopt zodanig gelimiteerd uit?
2) Hoe kan iemand in gods naam weten dat hij beide normale versies moet bestellen om ooit in de toekomst een kans te maken op de special edition.
Ik vind dit erg frustrerend en weeral een teken dat de hele games-industrie verder naar mogelijkheden zoekt klanten te kl0ten.
Wat vinden jullie hiervan?
Neem bijvoorbeeld de Wii U. die is nooit echt van de grond gekomen. Voor third-party developers is het platform niet interessant, waardoor er alleen games van Nintendo op uitkomen. Veel games zijn leuk, maar dan kom ik toch weer terug op het feit dat Nintendo niet goed weet wat de fans willen. Waar is bijvoorbeeld F-Zero of een nieuwe (fatsoenlijke) Metroid? Ik ben een groot fan van de Japanners, maar ze moeten echt iets doen aan de bedrijfsvoering. Dit is dan ook de reden dat je van die praktijken krijgt, zoals bij jouw bestelling. Ik zou gewoon even zoeken op internet naar de special edition. Er is vast wel een aanbieder die er nog wel een heeft liggen

Ik zou gewoon even zoeken op internet naar de special edition. Er is vast wel een aanbieder die er nog wel een heeft liggen

Welke andere opties zijn er?
Maar goed. Beide gewone edities gaan alsnog op pre-order. Het blijft tenslotte de game zelf die telt.

Maar! Ik vond nog wel deze website. Alleen ken ik het niet en weet niet of het betrouwbaar is. (Ziet er niet scammy uit?) En daar zeggen dat ze waarschijnlijk in maart weer nieuwe orders kunnen plaatsen, of ze hadden de 23ste staan als gok release datum:
Wat betreft Gamemania: je moest al in September vorig jaar beide versies voorbesteld hebben om nu een kans te maken de special edition te bestellen. Crazy toch? Ze doen dat natuurlijk omdat de hoeveelheid SE's die ze krijgen (en alle andere verkopers) belachelijk laag is. De echte schuldige is enkel en alleen Nintendo.
In de US hadden ze hetzelfde probleem, Nintendo heeft er dus niks van geleerd, of wat waarschijnlijker is: ze doen dit met opzet.
Ik weet niet of volgende petitie iets uithaald, maar vind het iig tenminste een soort van uitlaatklep: petitie US
Ik heb ook een klacht naar volgende e-mail gestuurd [email protected], als we dit eens allen doen die in de SE geinteresserd zijn (of ons willen helpen)?

Hier alsnog dan. Of je er veel aan hebt weet ik niet.
En ik hoorde gister van mijn vriend dat een winkel in Ede ze nog wel heeft:
Games4Us Leuk winkeltje

Goed. Jammer maar helaas blijkbaar. Desalniettemin blijven beide Fire Emblems toch aan de top van mijn want-list staan.


In ieder geval ben ik weer als vanouds verslaafd eraan. Zit nu op missie 7 - en feitelijk is dat pas echt het begin van het spel. (de eerste 5 missies zijn gelijk in zowel Birthright als Conquest - vanaf missie 6 maak je eigenlijk pas je keuze voor welke familie en dus ook kant van het verhaal je kiest).
In ieder geval doet deze factie / familie heel erg aziatisch aan - zowel qua karakterdesign, muziek als kleurdesign - en dat is een welkome afwisseling in vergelijking met vorige delen. Nieuw is overigens dat je een soort base-building intermezzo hebt vanaf missie 6 - je plaatst gebouwen en kan verder kennis maken met de diverse karakters uit het spel (en ze zelfs uitnodigen in je prive-tent) tussen de missies door.
In ieder geval denk ik dat ik hier wel weer even zoet mee ben (tel maar weer uit...5-6 uur gespeeld en 7 missies achter de rug...en geen idee hoe moeilijk het verdere verloop van het spel is).
Maar het blijft dus een topper...
In ieder geval...het blijft een geweldig spel en een van mijn favoriete game reeksen ooit. Ik vond het hele verhaal in Awakening wel net iets beter dan in Birthright, maar ik vermoed dat dit komt omdat je maar 50% hiervan ziet in dit deel. Binnenkort Conquest maar eens opgooien om te kijken hoe het de andere kant van de oorlog vergaat. Leuk vond ik wel dat dit net wat 'anders' aanvoelde dan de andere delen in de reeks, omdat de Hoshidan's en hun karakters e.d orientaals geinspireerd zijn. De muziek vond ik trouwens geweldig en hoort makkelijk bij de beste uit de reeks.
Dus...topper...karakters zijn weer ontzettend cool, hun onderlinge relaties vaak heel erg grappig (net zoals het altijd bijzonder leuk is hoe je je toch heel erg aan bepaalde personages en koppeltjes gaat hechten!), grafisch vind ik het prima uitzien, muzikaal geweldig EN het is best uitdagend en heel erg herspeelbaar - net omdat je toch nooit alle personages in het spel in een zit kan gebruiken (komt daar ook nog eens de DLC e.d bij...). Voor mij een 4.5.
Ik vond deze heel wat minder dan Awakening, vooral de sociale aspecten gingen me op den duur vervelen. De interface bij het bonden, lilith voeden of de tombola is veel te traag en je moet vaak wachten tot de animaties ten einde spelen. Paar keer leuk om te zien maar niet elke frikkin keer dat je het speelt.
Dit is voornamelijk te wijten aan het verhaal dat me gewoon niet wist te pakken. Het kabbelde allemaal maar een beetje voort en sommige gebeurtenissen leken uit de lucht te vallen. Het feit dat Kaze sterft, omdat je geen A-rank relatie had tussen hem en Corrin is daar een voorbeeld van, maar ook het opofferingscomplex van een groot deel van de personages jaagde me nogal in het harnas.
De speelvelden waren ook van een zeer wisselend niveau en gingen van prima naar ronduit vervelend en onnozel. In het begin speelde ik op Hard (Classic), maar na een paar hoofdstukken hield ik dat niet meer vol en ben ik overgestapt op Normal (Classic). Hoewel de gameplay niet de reden is waarom ik Fire Emblem speel, vind ik het wel fijn als ik er wat plezier aan beleef. Dit was nu niet altijd het geval.
Misschien dat ik het verhaal in Birthright meer ga waarderen als ik, na het spelen van Fire Emblem Fates: Conquest, Fire Emblem Fates: Revelation en de verhalende DLC, het hele plaatje heb. Als opzichzelfstaande game is Fire Emblem Fates: Birthright een prima deel in de reeks. 3,5*
Hoewel de gameplay niet de reden is waarom ik Fire Emblem speel, vind ik het wel fijn als ik er wat plezier aan beleef.
Gewoon uit nieuwschierigheid...als je een game niet speelt voor de gameplay en er plezier aan te beleven...waarom dan wel?
Gewoon uit nieuwschierigheid...als je een game niet speelt voor de gameplay en er plezier aan te beleven...waarom dan wel?
Ik vind de gameplay in Fire Emblem vermakelijk, maar ik speel de games voor het verhaal en de personages. Bij mijn favoriete game aller tijden (KOTOR) vind ik de gameplay zelfs geen zak aan, maar het verhaal, de wereld en de personages zijn zo goed gemaakt dat ik dit voor lief neem. Andere games speel ik juist voor de gameplay (Devil May Cry, Dark Souls) en daarin is het verhaal weer ondergeschikt.
Het ligt dus een beetje aan de game en hoe goed een bepaald element is. Als iets (gameplay, verhaal, etc.) voor mij de extreme positieve bovenhand heeft, neem ik het ander (wat misschien een heel stuk minder is) voor lief. Daarom vind ik The Last Of Us bijvoorbeeld niet zo bijzonder. Die game heeft voor mij geen enkel aspect wat er extreem uitschiet.