The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel (2013)

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / PC

Ontwikkeld door Nihon Falcom
Uitgegeven door Nihon Falcom, Sony, XSEED en Nippon Ichi

Het verhaal speelt zich af op hetzelfde continent als dat van Trails in the Sky - een eerdere game uit de Legend of Heroes franchise. Voor het eerst wordt het geïsoleerde land Erebonia, en diens onstabiele politieke situatie, van binnen uit belicht. Jij maakt deel uit van "Class VII", een speciale eenheid op de militaire academie. Volg de belevenissen van Class VII gedurende een jaar, waarin ze aan tal van trainingsmissies deelnemen in Erebonia.

Zeer leuke RPG, die ik momenteel op de PSVita speel. Een spel dat me waarschijnlijk zeer lang gaat bezig houden, want na 9 uren ben ik nog steeds met chapter 1 bezig. Verhaal komt langzaam maar zeker op gang, TBC...

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ik ga zelf voor de EU versie, dus haal 'm einde maand pas. Maar ben er wel erg benieuwd naar. Ondanks dat ik nog veel RPG's voor de Vita onaangeroerd heb liggen, ga ik deze wel voorrang geven. De game ziet er inderdaad erg goed uit. Misschien mijn eerste Falcom game die ik eens uit ga spelen.

In de tussendtijd alweer een 74-tal uur in dit spel gestoken en in het 6de van 7 chapters aangekomen. Ik vermaak me goed en kom dagelijks weer graag terug om te spelen, maar er zitten toch ook problemen in wat betreft pacing. Want wat mij betreft had het verhaal nu toch al langzaam ijn climax mogen bereiken. Maar de manier waarop het spel is opgebouwd, namelijk deel school-sim en deels dungeon-crawler, maakt dat je telkens weer terug naar school gestuurd wordt, ook al staat Erebonia zogezegd in rep en roer. Dat begint langzaam toch een beetje langdradig te worden. Maar goed, 5/7de achter de rug, nu zal ik die laatste 20 of 30 uren ook nog proberen vol te houden.