Teenage Mutant Ninja Turtles (1989)

Alternatieve titels: Teenage Mutant Ninja Turtles 1989 Classic Arcade | Teenage Mutant Hero Turtles | Teenage Mutant Hero Turtles: The Coin-Op! | Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Arcade Game

Amstrad CPC / Arcade / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC / PlayStation 2 / Sinclair ZX Spectrum / Xbox / Xbox 360 / Nintendo Entertainment System / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Unlimited en Konami
Uitgegeven door Ubisoft, Ultra, Konami en Image Works

April, de vriendin van de Teenage Mutant Ninja Turtles, en hun sensei Splinter zijn ontvoerd door Shredder en de Turtles gaan eropuit om hen te redden. Elke Turtle heeft zijn eigen voor- en nadelen. Raphael heeft het kortste bereik, maar de snelste aanval. Leonardo en Michelangelo hebben gemiddeld bereik en gemiddelde snelheid. En Donatello is het langzaamst, maar heeft het grootste bereik. Door de aanvals- en springknoppen tegelijk in te drukken voert de Turtle een speciale aanval uit.

"Teenage Mutant Ninja Turtles 1989".
2 compleet verschillende games met dezelfde naam uit hetzelfde jaartal.
Allebei hadden ze dezelfde cover art gekregen bij bepaalde ports.
Allebei door Konami gemaakt en op merendeels dezelfde platforms uitgebracht..

Duurde ff voordat ik duidelijk kon herkennen welke game wat was. Dit is de beat em up game. De andere is de shitty platformer.

*ik zie nu dat in de Cowabunga collectie ook een andere game zit die "Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Arcade Game" heet, ondanks dat meerdere bronnen aangaven dat TMNT 1989 en TMNT II: The Arcade game hetzelfde zijn. I guess dat ze de Arcade en de NES versie van hetzelfde spel als losse games hebben neergezet. Dit is niet bepaald de meest duidelijke lijst met ports die ik gezien heb.