Teenage Mutant Ninja Turtles (1989)

Alternatieve titels: Teenage Mutant Hero Turtles | Teenage Mutant Ninja Turtles: Super Kame Ninja | TMNT 1989 Classic Arcade

Amstrad CPC / Arcade / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC / PlayStation 2 / Sinclair ZX Spectrum / Xbox / Xbox 360
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Unlimited en Konami
Uitgegeven door Ubisoft, Ultra, Konami en Image Works

April, de vriendin van de Teenage Mutant Ninja Turtles, en hun sensei Splinter zijn ontvoerd door Shredder en de Turtles gaan eropuit om hen te redden. Elke Turtle heeft zijn eigen voor- en nadelen. Raphael heeft het kortste bereik, maar de snelste aanval. Leonardo en Michelangelo hebben gemiddeld bereik en gemiddelde snelheid. En Donatello is het langzaamst, maar heeft het grootste bereik. Door de aanvals- en springknoppen tegelijk in te drukken voert de Turtle een speciale aanval uit.