Fortnite (2017)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One / Apple iOS / Android / Nintendo Switch / Xbox Series X/S / PlayStation 5
Shooter / Strategy

Ontwikkeld door Epic en People Can Fly
Uitgegeven door Epic

Fortnite is een coöperatieve survival sandbox-game met een tekenfilmachtig uiterlijk. Gameplay bestaat uit twee secties: overdag en 's nachts. Overdag zoeken tot vier spelers samen in de spelwereld naar allerhande bouwmateriaal om een goed beveiligd fort mee te bouwen. Dit fort moet ze beschermen tegen de monsters die 's nachts tevoorschijn komen.

Gratis versie gespeeld, en dit is nu eens wat ik nu niet zoek in een game. Gekilld en het is over, en ik heb echt geen zin me minutenlang te verschalken of op zoek te gaan naar objecten of wapens.

Dat ze er maar geld uit halen, op het beschamende af, maar het komt uiteindelijk neer op stoefen met je kunstjes. Een inclusieve spelervaring is het niet.