Cuphead (2017)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4
Action / Platform

Ontwikkeld door MDHR
Uitgegeven door MDHR

Deze run-and-gun game, welke draait om het cartoonfiguurtje Cuphead, is geïnspireerd door - en vormgegeven naar - oude cartoons uit de jaren '30. Het spel bestaat enkel uit eindbaasgevechten. Zo zul je aanvalspatronen moeten herkennen om deze te kunnen ontwijken, en zelf een stevige slag uit te delen. Kies uit tegen welke eindbaas je het wilt opnemen, door een gevecht te kiezen op de worldmap (gepresenteerd in 16-bit stijl vanuit bovenaanzicht), waarop je zelf vrij kunt rondlopen. In de lokale coöperatieve modus kan Cuphead zich laten bijstaan door zijn maatje Mugman.

JacoBaco schreef:
Na (minimaal) 35x proberen is het gelukt. Wat een vreselijk rot ding zeg. Je kan hem in 2,5 min verslaan, maar voor mij voelde het als 10 min. Er zijn veel mensen die deze boss de aller moeilijkste vinden.

Cuphead : How to Beat Robot Boss - YouTube

Ja die is idd hard. Oh wat verlang ik terug naar Cuphead als ik dit weer kijk. Waar blijft dat tweede deel toch!!!

avatar van JacoBaco
Voorlopig niet vrees ik .

avatar van leatherhead
Nooit gesnapt wat mensen nou zó moeilijk aan de Robot boss vonden, kwam er redelijk snel doorheen kan ik me nog herinneren. Die draak daarentegen.. of die reusachtige bij..

Die draak inderdaad, die is ook pittig.

De grote bij had ik dan weer minder moeite mee.

Trial and error

avatar van JacoBaco
De laatste fase tegen die robot was voor mij het aller moeilijkst. Op youtube staat een filmpje waarin ze alle bosses van makkelijkst naar aller moeilijkst beoordelen. Toevallig staat die robot op 1. Maar het kan inderdaad heel goed zijn dat in een ander filmpje onze grote vriendelijke reus niet op 1 staat. Als leatherhead bijvoorbeeld zo'n lijstje maakt dan komt die robot al ergens halverwege de lijst .

avatar van leatherhead
Die bullet hell stukken had ik nooit zo'n moeite mee om één of andere reden. Bij de draak/bij eindbaas had je van die random gegenereerde platformen steeds, verschrikkelijk irritant en komt dus deels ook geluk bij kijken. RNG tijdens eindbaas battles is echt een no-go wat mij betreft, één van de weinige minpunten van dit spel.

avatar van JacoBaco
Ik speelde deze game bij een vriend op de Switch. Zelf had hij het al opgegeven, dus ik heb alle bazen op Regular moeten verslaan. Afgelopen zondag eindelijk de Duivel verslagen en ik denk dat ik hier de meeste moeite mee had. King Dice ging een stuk beter omdat ik dat dobbelen onder controle had en daardoor kwam ik steeds bij de makkelijkste gevechten terecht. Plus je kan een extra hartje verdienen door goed te dobbelen. Alleen die laatste fase dat je op die kaarten moet stuiteren lukt gewoon niet. Dus toch maar op Youtube gekeken of er een makkelijkere manier is en die manier is er gelukkig!

De Duivel staat er niet om bekend dat het de moeilijkste is. Maar dat is ook met Dark Souls zo. Het komt vaak redelijk overeen (met de ervaringen van jezelf) als je zo'n lijstje bekijkt. Er zitten dus altijd boss gevechten tussen waarvan ik denk waarom vinden de meeste mensen deze zo moeilijk? Maar ook andersom, waarom vinden de meeste mensen deze boss niet extreem moeilijk?

Maar over Orphan of Kos is iedereen het wel eens. Deze etterbak is echt bizar lastig!
Staat zo'n beetje altijd wel op de eerste, tweede of derde plaats als je een lijstje bekijkt die de moeilijkste bazen beoordeeld en Bloodborne ook meetelt.

Heel erg grappig dit. Zag het trailertje voorbij komen en het leek wel alsof het een soort van budget Cuphead was (kost maar 5€).

Once upon a Time on Halloween