Cuphead (2017)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4
Action / Platform

Ontwikkeld door MDHR
Uitgegeven door MDHR

Deze run-and-gun game, welke draait om het cartoonfiguurtje Cuphead, is geïnspireerd door - en vormgegeven naar - oude cartoons uit de jaren '30. Het spel bestaat enkel uit eindbaasgevechten. Zo zul je aanvalspatronen moeten herkennen om deze te kunnen ontwijken, en zelf een stevige slag uit te delen. Kies uit tegen welke eindbaas je het wilt opnemen, door een gevecht te kiezen op de worldmap (gepresenteerd in 16-bit stijl vanuit bovenaanzicht), waarop je zelf vrij kunt rondlopen. In de lokale coöperatieve modus kan Cuphead zich laten bijstaan door zijn maatje Mugman.

JacoBaco schreef:
Na (minimaal) 35x proberen is het gelukt. Wat een vreselijk rot ding zeg. Je kan hem in 2,5 min verslaan, maar voor mij voelde het als 10 min. Er zijn veel mensen die deze boss de aller moeilijkste vinden.

Cuphead : How to Beat Robot Boss - YouTube

Ja die is idd hard. Oh wat verlang ik terug naar Cuphead als ik dit weer kijk. Waar blijft dat tweede deel toch!!!

avatar van JacoBaco
Voorlopig niet vrees ik .

avatar van leatherhead
Nooit gesnapt wat mensen nou zó moeilijk aan de Robot boss vonden, kwam er redelijk snel doorheen kan ik me nog herinneren. Die draak daarentegen.. of die reusachtige bij..

Die draak inderdaad, die is ook pittig.

De grote bij had ik dan weer minder moeite mee.

Trial and error

avatar van JacoBaco
De laatste fase tegen die robot was voor mij het aller moeilijkst. Op youtube staat een filmpje waarin ze alle bosses van makkelijkst naar aller moeilijkst beoordelen. Toevallig staat die robot op 1. Maar het kan inderdaad heel goed zijn dat in een ander filmpje onze grote vriendelijke reus niet op 1 staat. Als leatherhead bijvoorbeeld zo'n lijstje maakt dan komt die robot al ergens halverwege de lijst .

avatar van leatherhead
Die bullet hell stukken had ik nooit zo'n moeite mee om één of andere reden. Bij de draak/bij eindbaas had je van die random gegenereerde platformen steeds, verschrikkelijk irritant en komt dus deels ook geluk bij kijken. RNG tijdens eindbaas battles is echt een no-go wat mij betreft, één van de weinige minpunten van dit spel.