The Walking Dead: Michonne (2016)

PC / Macintosh / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Apple iOS / Android

Ontwikkeld door Telltale
Uitgegeven door Telltale

In dit 'tussenseizoen', bestaande uit drie episodes, volg je het verhaal van Michonne - één van de personages uit de Walking Dead comic. In deze episodes kom je erachter wat Michonne beleefde toen ze voor een tijdje uit beeld verdween in de stripreeks.

avatar van jacobine_rodijk
Eerste aflevering komt uit op 23 februari, aflevering twee in maart, en aflevering drie in april.

kiriyama
Meh. Michonne is maar een saaie tante. Misschien dat ik deze maar oversla. Telltale is de laatste tijd erg wisselvallig met hun spellen.

Nou Michonne was best een aardig karakter in de comics. In te tv-serie daarentegen...maar goed daar heb ik sowieso toch al niets meer mee. Populair blijft ze echter wel - maar dit is inderdaad eerder iets dat ik in een sale zal aanschaffen. Samen met MineCraft. Daar heb ik ook nog steeds geen interesse in.

Overigens ben ik ergens wel weer benieuwd wat ze doen met Batman - het zou best aardig kunnen uitdraaien aangezien het toch al zijn roots in comics heeft. Aan de andere kant vind ik het dan weer een behoorlijk saaie beslissing en vrees ik dat ik na de Arkham games een beetje uitgebatmanned ben.

Toch best een leuk tussendoortje moet ik bekennen. Het is relatief kort (tussen de 3 en 4 uur) en niet heel erg diepgaand, maar op zich toch wel weer goed geschreven. Met name..Randall,
het broertje van de big baddy was een behoorlijk weerzinwekkend en bloedirritant karakter. Zelden dat ik zo een aversie tegen iemand in een game heb gehad als hier.
Dat is toch ook weer iets. Ook Michonne wordt wat extra uitgediept hier in het verhaal en krijgt zelfs enkele emotionele momenten - toch weer eens wat anders dan zoals ik haar ken uit de comics (maar goed - ik ben gestopt na nummer 110 of zo). Verder loopt alles redelijk vlotjes, zeker in vergelijking met de latere Telltale spellen. Voor de 3,50 die ik betaald heb dus zeker geen miskoop.

avatar van TonyTHorror
Fan-fucking-tastisch.

avatar van Apieknar
In vergelijking met de andere 'The Walking Dead'-games van Telltale is dit toch echt een teleurstelling. Dit spel moet het van het verhaal hebben en juist het verhaal is erg vlak. Geen boeiende plottwists en memorabele personages te bekennen in dit spel.

Met drie episodes is deze game korter dan de andere games van Telltale en ook de episodes op zich zijn erg kort. Niet geheel bijzonder dat er weinig ruimte voor verhaal overblijft.

Ik heb dit spel uiteindelijk wel uit weten te spelen, maar meer om de reden dat ik het graag af wilde maken dan dat ik benieuwd was hoe het verhaal af zou lopen. Je kunt deze gerust links laten liggen.