Shenmue III (2019)

PC / PlayStation 4

Ontwikkeld door Ys Net en Neilo
Uitgegeven door Deep Silver

Na de gebeurtenissen in Shenmue II, is Ryo Hazuki eindelijk aanbeland in de Stadsprefectuur Guilin, in het noordoosten van China. Nu hij de hulp van de mysterieuze Ling Shenhua heeft verworven, kan hij eindelijk zijn wraaktocht voortzetten op Lan Di, de moordenaar van zijn vader. Maar dan zal hij eerst door het gebied van de Chiyoumen leider Niao Sun, ook wel bekend als de Feniks, moeten zien te komen.

avatar van Sateck
Shenmue 1 behoort in mijn ogen tot een van de beste spellen ooit gemaakt. Speciaal voor die game van al mijn spaarcentjes een Dreamcast gekocht met het spel. Volgens mij kostte alleen het spel al 200 gulden. Deel 2 heb ik helaas nooit kunnen spelen omdat ik geen Xbox had.

Toch ben ik erg sceptisch over het 3e deel. Sega heeft de laatste jaren maar weinig goeie games uitgegeven. De enige die ik me kan bedenken is Alien: Isolation. Wat dan ook meteen een heel goed spel is!

Ach wel of geen goeie game, ik ga deel 3 sowieso kopen. Hopelijk komt er een HD remaster uit van deel 1 en 2 op de PS4. Dan kan ik eerst even lekker inkomen.