Sea of Thieves (2017)

PC / Xbox One

Ontwikkeld door Rare
Uitgegeven door Microsoft

Schip ahoy! Stap in het ruige leven van een piraat en ga als een ware veroveraar te werk. Samen met je kameraden kun je een crew oprichten, en samen online op rooftocht gaan. Neem eigenhandig schepen in beslag en vecht de strijd uit met andere crews. Mocht je echter geen zin hebben om de zee onveilig te maken, dan kun je ook rustig uitwaaien op het strand.

avatar van 3bdelilah
Zojuist officiële gameplay laten zien. Haha, ziet eruit als oprechte lol als je 't met een groepje speelt.

Lijkt mij ook. Zit al lang te twijfelen over een ps4 en een One. Maar deze trekt mij over de streep. Of Sony moet met wat heel goeds komen vanavond.

Beta was heel vet. Kijk hier enorm naar uit om (met de clan) te spelen.

Bijna al

Beta niet gespeeld. Wegens een gebrek aan vrienden die online gamen zal dit wellicht niet mijn ding zijn want solo lijkt het me erg magertjes. Maar vanavond wel wat gameplay op Twitch gevolgd en het lijkt me inderdaad erg leuk mits je voldoende (leuk) volk hebt.

avatar van andnino
Dit ziet er leuk uit. Maar is de game nou echt 70 euro voor PC?

Daar koop ik op Steam liever ergens tussen de 5 en de 15 goede andere games voor...

Domme vraag misschien - maar maakt de PC geen gebruik van Game Pass? (ik heb zelf nog het relatief oude Windows 7. Never change a winning team!). Anders kan je toch gewoon eens voor de prijs van een tientje een maand daarvan gebruik maken en kijken of je het iets vind? Want ja. Anders is het gewoon de prijs van een nieuwe game. En van wat ik begrijp uit de diverse video reviews is het dat momenteel nog niet waard.

avatar van horizon
Geen idee maar Windows 10 is Windows 7 toch echt voorbijgestreefd.

horizon schreef:
Geen idee maar Windows 10 is Windows 7 toch echt voorbijgestreefd.

Geloof ik ook best. Ik ben gewoon altijd lui qua updates van mijn Windows versies. Meestal installeer ik een nieuwe versie als mijn pc geupgrade wordt of volledig naar de tering loopt. Tot mijn eigen verbazing houd ie het al netjes jaren vol.

-marco- schreef:
Beta was heel vet. Kijk hier enorm naar uit om (met de clan) te spelen.

Bijna al

En de single player bied die ook uitdaging? of is dat weer heel lang dobberen en wachten op actie..
Waar zit meer inhoud in Sea of Thieves of in The Legend of Zelda the Wind Waker..

banjo schreef:

Niet vergelijkbaar.

Ik geniet wel van deze game. Het samen spelen met een (bekende) crew, bied erg veel fun. De spanning van zullen ze/we wel of niet aanvallen is ongekend leuk. De variëteit in deze game schiet wel ernstig tekort, kwa eilanden en aanbod in missies. Ook het progressie systeem had beter gekund.
Ben je solo speler of heb je geen crew van 3 a 4, dan zou ik deze game links laten liggen.
Ik vind de game dan ook echt geen 60,- euro waard, zelfs niet in mijn geval, daarvoor zit er echt te weinig in. Ik speel hem via game pass

Sea Of Thieves Review (2020) - A Voyage Finally Worth Taking - GameSpot

Kijk een recensie voor de Pc (anno 2020) nu meer dan ooit de moeite waard. Ik heb het nog niet gelezen maar dan hopelijk ook voor je X-box One. Dit spel leek me altijd al cool... piraten, schepen met kanonnen, eilanden en verborgen schatten.. dat klinkt altijd interessant.

Hup in de wenslijst.