Hitman (2016)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door IO
Uitgegeven door Square Enix

Stap weer in de schoenen van Agent 47. Maak gebruik van de omgeving om onopgemerkt je vijanden uit te schakelen of om te verdwijnen in de schaduw. Schakel je doelwit uit met een welgemikt sniper-schot, vermom je als ober en vergiftig zijn drankje, of blaas de boel op met explosieven. Elk level een kleine sandbox, waarin je op je eigen manier te werk kan gaan.

avatar van JacoBaco
Zin in! Vorige op 100% geëindigend.

avatar van dr channard
Yes! Terug weer zin om dit deel weer te spelen.

JacoBaco schreef:
Zin in! Vorige op 100% geëindigend.

Geen score?

avatar van JacoBaco
Ajax&Litmanen1 schreef:

Geen score?

Nu wel!

avatar van dr channard
euh er komt een vervolg uit in november .... anyway , speel nu de patient zero missions en het valt me op dat er echt na al die jaren nog zorg wordt gedragen voor dit spel. Ben benieuwd naar het vervolg.

avatar van Dragonslayer
Wat een heerlijke game is dit zeg. Ik ga het vervolg zeker halen. In HITMAN 2 zullen ook remakes zitten van de episodes van dit deel met ook extra manieren om personages om te leggen.

+++ Veel manieren om een level uit te spelen
++ Grote maps. Enkele maps zijn zelfs zo groot dat de helft van de map niet eens werd gebruikt in de hoofdmissie. Maar later wel in DLC of escalation missies.
+ Door de loop van de maanden is er veel extra content toegevoegd
+ Schitterende graphics
+ Je kunt het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wil. Veel opties om de moeilijkheidsgraad aan te passen.

+/- Verschil in kwaliteit van de episodes. Ik vond alles episodes goed. Maar naar mijn mening steekt Episode 2 steekt ver boven de rest uit en is episode 5 ver weg de minste.

- - - Bepaalde DLC niet (meer?) los verkrijgbaar. Als je patiënt zero los wil kopen moet je er perse se voor 13 euro aan skins bij kopen!

avatar van Delloo
Dit was mijn eerste Hitman game die ik heb uitgespeeld. Een super ervaring. Gewoon alle zes de levels + het kerst level die ik via Games with Gold heb binnengehaald uitgespeeld zonder rekening te houden met extra vaardigheidspunten of moeilijkdoenerij. Was ooit begonnen aan Blood Money, maar stopte na de zoveelste keer doodgaan en opnieuw beginnen. Met de manual save is dit veel beter te doen.
Ook ik ben het met de anderen eens. Level 2 Italie is het allerbest. Maar ook de andere 5 zijn erg leuk. Maar om alle levels nog een keer of 10 over te doen om daarbij zonder save een bepaalde person te elimineren vond ik minder leuk. Dus zeker een aanrader om zo eens kennis te maken met de kale barcode man.

Wat een geweldige game is dit. Verhaal technisch gezien niet eens zo zeer. Maar de gameplay is echt verslavend. De mogelijkheden zijn eindeloos hoe je je target om het leven kan brengen. Wel vrij pittig maar dat hoor erbij. Level 2 in Italië is ook mijn favoriet 4,5

avatar van leatherhead
Geen idee waarom ik zo lang gewacht heb met me in deze nieuwe Hitman reeks te storten, Blood Money vond ik destijds geweldig. Zojuist de eerste twee echt missies gespeeld en ik moet zeggen dat ik best enthousiast ben tot nu toe. Level designs zijn weergaloos, zelden zoveel gameplay opties en mogelijkheden in een game gezien. Nog niet zo lang geleden de Dishonored reeks gespeeld, maar dat verbleekt hier totaal bij qua opties. Bij het level in Italië wist ik gewoon niet waar ik moest beginnen (positief bedoeld), maar ik speel dan ook bewust met de hints/opportunities uit.

Enige wat ik tot nu toe wat mis, is de absurditeit en goofyness die Blood Money vaak zo leuk maakte (de Dance with the Devil missie bijv). Misschien komt het latere missies sterker naar voren, maar dit deel lijkt me verder een stuk serieuzer.

avatar van leatherhead
Ondertussen al met de tweede Hitman bezig (die ik eigenlijk nog wel wat beter vind tot nu toe), maar toch even een level voor level review:

Paris
Erg sterke introductie die genoeg vrijheid biedt, maar tegelijkertijd niet té overwhelming aanvoelt. Niet wild origineel of bijzonder, maar zit gewoon erg sterk in elkaar. Weinig over te zeggen behalve dat het zo'n beetje de perfecte opener is. 4*

Sapienza
Een werkelijk prachtig level in het zonovergoten Italië. Paris was sterk, maar dit is het eerste level waar ik echt die old school Hitman vibe van kreeg. Talloze geweldige disguises en mogelijkheden, gewoon de ultieme sandbox. Enige jammere is de objective met het virus. De eerste keer stoort het niet, maar na meerdere playthroughs wordt het steeds een beetje een sleur. 4,5*

Marrakesh
Veruit het minste level van het spel. Voelde hier echt totaal niet de Hitman ''sfeer'', leek meer op een level weggelopen uit een Splinter Cell of Metal Gear Solid. Saaie disguises, sfeerloze setting en ondanks de grootte ook enigszins lineair. Het hele markt-gedeelte wordt eigenlijk niet benut en met het gegeven van de riots had veeel meer gedaan kunnen worden. Level had al een stuk beter kunnen zijn met een derde doelwit die zich in het markt-gedeelte zou begeven. Tegenvaller. 2*

Bangkok
Hotel levels in Hitman zijn altijd genieten, dit level is daarop zeker geen uitzondering. Toch mist het iets wat het level er echt uit doet springen, het is net wat te gewoontjes om écht memorabel te zijn. Vergelijk het met het House of Cards level uit Blood Money en je ziet gelijk het verschil. Wel een paar erg gave kills (de ''Intervention'' Mission Story is één van de beste uit de game). 3,5*

Colorado
Uiteraard één van de mindere levels uit de game, al kon ik er persoonlijk meer van genieten dan Marrakesh. Level is redelijk klein en volgepropt, het idee van maar liefst vier doelwitten staat niet direct tegen, maar zorgt ervoor dat het qua mogelijkheden een beetje karig is. Het mist verder ook totaal die diepgaandheid van levels als Sapienza en na één playthrough heb je eigenlijk het meeste al gezien. 3*

Hokkaido
Wordt door veel mensen als hét beste level gezien. Ben ik het niet helemaal mee eens, al is het zeker erg sterk. Paar zeer creatieve kills en de scenery is bij momenten echt geweldig, maar al bij al is het level me wel wat aan de kleine kant en een beetje teveel op een kluitje. Zeker in het daadwerkelijke ziekenhuis gedeelte zit alles erg krap op elkaar. Verder wel een heerlijke afsluiter van dit eerste deel. 4*

Al bij al een erg sterke reboot die ik eigenlijk niet meer verwachtte na het destijds teleurstellende Absolution. Blij dat IO het narratief wat opzij geschoven heeft en weer de gameplay op de eerste plek zet. De vrijheid die je hebt in de levels is voor mij de grote kracht van Hitman. De replay-value is verder enorm en dankzij een paar leuke extra's en aanvullende gamemodes blijf je wel even bezig. 4*

avatar van Maiky
Ik heb hier nu ruim 20 uur inzitten en ik vermoed dat daar nog wel een berg speeltijd aan toegevoegd gaat worden.

Heb deze min of meer uit verveling opgepakt. De enige Hitman die ik heb gespeeld was Blood Money, maar die had ik indertijd uit ergernis aan de kant gelegd. De AI frustreerde me namelijk enorm. Ik zat soms zodanig in het zicht dat vijanden me makkelijk hadden kunnen zien, maar ze zagen me gewoon niet.

Ik was daar indertijd vrij mierenneukerig over trouwens. Een goede soldaat of beveiliger of bodyguard hoort een kale knar die plotseling vanachter een stel kratten omhoog schiet gewoon op te merken. Klaar.

Nu ben ik daar niet meer zo nauwkeurig in, kan ik dit soort ongemakken keurig categoriseren onder ‘het is maar een spelletje’ en ik haal er opeens enorm veel meer plezier uit. Zouden meer mensen moeten doen.

Ben in ieder geval voornemens om zoveel mogelijk Challenges te halen. Behalve die tijdgebonden onzin. Echt, timed challenges zijn, direct na micro transactions, het vervelendste wat de gameindustrie te bieden heeft.

Maar knappe game, dit. Alles is er ook wel over gezegd: enorm veelzijdig, veel mogelijkheden, oninteressant verhaal, maar geweldig leuk om te spelen. Met werkelijk next level level design (ha!). Heb tot nu toe tot en met Italië gespeeld, en een vluchtige blik op het Marrakesh-level geworpen, maar het is zo enorm uitgebreid dat je meer dan eens verdwaasd rondloopt om de kluts te zoeken die je toch echt kwijt bent geraakt. En in het bijzonder die enorme mensenmassa’s in Parijs en vooral Marrakesh - zoiets heb ik persoonlijk nog nooit in een game gezien.

Dus ja, ben hier toch wel enthousiast over.