Tokyo Mirage Sessions #FE (2015)

Alternatieve titel: Genei Ibun Roku #FE

Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Atlus en Intelligent Systems

In het hedendaagse Tokio komen jonge mensen samen voor een episch avontuur met helden uit een andere wereld. De jonge helden strijden als Mirage Masters en dromen er tegelijkertijd van om door te breken als artiesten. In het dagelijks leven werken ze aan hun dans- en zangkwaliteiten in de entertainmentsector. Ze moeten het niet alleen opnemen tegen de Mirages, maar ook de concurrentie achter zich laten in de showbizz en heuse popsterren worden.

Ik ben een grote fan van veel Japanse media (games, anime, manga) dus daar zal ik me niet aan storen. Leuk trouwens, wist dit niet dat het idol gebeuren een centraal thema was hier.

kiriyama schreef:
Absoluut. Beetje zoals Persona dus. Al gaat dit spel verder door de hele idol scene als uitgangspunt te nemen. Daar moet je wel tegen kunnen. Ik vind het vooral grappig.

Hey kiriyama breng je geen cijfer uit !?

kiriyama
banjo schreef:

Hey kiriyama breng je geen cijfer uit !?

Ik ben pas halverwege. Toen hij uitkwam was ik nog te druk met Overwatch. Moet hem nodig weer eens oppakken.

Nu wordt deze blijkbaar ook op de switch "geport" en dus valt het individuele aspect van de WiiU bijna helemaal weg. Rest nog pikmin 3 en dan is enkel nog Wonderful 101 uniek. Ik haat Nintendo hiervoor!

avatar van Princess Piranha
Maar de WiiU heeft Netflix

Grovonion schreef:
Rest nog pikmin 3 en dan is enkel nog Wonderful 101 uniek.

En Mario Land 3D, Devils third, Project Zero en Xenoblade Chronicles X - en er zijn toch vast nog wel een paar...

Sinner schreef:
een paar...
ik ben nintendo zo dankbaar voor deze unieke console!!
Het punt is: zelfs de virtual boy heeft meer unieke games in zijn bibliotheek dan de WiiU

Grovonion schreef:
ik ben nintendo zo dankbaar voor deze unieke console!!

Ach...ik bekijk het zo - ik ga die games toch geen tweede keer aanschaffen, er zijn nog steeds een paar exclusives (en een paar games die alleen als disc versie zijn uitgekomen denk ik? Duck Tales (die nu overal uit de eshop verdwijnt) en Shovel Knight) EN het is backward compatible met de WII dat voor mij het grote pluspunt blijft vanwege een gebrek aan plaats...

Sinner schreef:
Ducktales is ook fysikek op PS3 uitgekomen en Shovel knight zelfs op PS4 en PSvita.

Ik gebruik de WiiU idd ook om Wii te spelen via hdmi, toch 1 pluspunt.

Grovonion schreef:

Ik gebruik de WiiU idd ook om Wii te spelen via hdmi, toch 1 pluspunt.

Yep. Maar beiden zijn niet op de Switch uitgekomen dus...da's wel weer leuk om in je collectie te hebben als verzamelaar van Nintendo systemen bedoel ik dan. Zeker nu dat Ducktales ook niet meer te koops is via de Eshops (of in ieder geval binnenkort vervalt). En nou ja - het zijn dan geen hits maar Star Fox Zero, Nintendo Land, Mario Party 10, Animal Crossing Amibo dinges, Kirby and the Rainbow Curse, Mario Party 10 en Mario & Sonic at the Olympics 2014 en Paper Mario Color Splash zijn ook nog exclusives als ik zo even mijn lijstje van dingen die ik heb en nog wil doorloop. Niet allemaal toppers maar goed...