Tokyo Mirage Sessions #FE (2015)

Alternatieve titels: Genei Ibun Roku #FE | Tokyo Mirage Sessions #FE Encore

Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Atlus en Intelligent Systems

In het hedendaagse Tokio komen jonge mensen samen voor een episch avontuur met helden uit een andere wereld. De jonge helden strijden als Mirage Masters en dromen er tegelijkertijd van om door te breken als artiesten. In het dagelijks leven werken ze aan hun dans- en zangkwaliteiten in de entertainmentsector. Ze moeten het niet alleen opnemen tegen de Mirages, maar ook de concurrentie achter zich laten in de showbizz en heuse popsterren worden.

Ik ben een grote fan van veel Japanse media (games, anime, manga) dus daar zal ik me niet aan storen. Leuk trouwens, wist dit niet dat het idol gebeuren een centraal thema was hier.

kiriyama schreef:
Absoluut. Beetje zoals Persona dus. Al gaat dit spel verder door de hele idol scene als uitgangspunt te nemen. Daar moet je wel tegen kunnen. Ik vind het vooral grappig.

Hey kiriyama breng je geen cijfer uit !?

kiriyama
banjo schreef:

Hey kiriyama breng je geen cijfer uit !?

Ik ben pas halverwege. Toen hij uitkwam was ik nog te druk met Overwatch. Moet hem nodig weer eens oppakken.

Nu wordt deze blijkbaar ook op de switch "geport" en dus valt het individuele aspect van de WiiU bijna helemaal weg. Rest nog pikmin 3 en dan is enkel nog Wonderful 101 uniek. Ik haat Nintendo hiervoor!

avatar van Princess Piranha
Maar de WiiU heeft Netflix

Grovonion schreef:
Rest nog pikmin 3 en dan is enkel nog Wonderful 101 uniek.

En Mario Land 3D, Devils third, Project Zero en Xenoblade Chronicles X - en er zijn toch vast nog wel een paar...

Sinner schreef:
een paar...
ik ben nintendo zo dankbaar voor deze unieke console!!
Het punt is: zelfs de virtual boy heeft meer unieke games in zijn bibliotheek dan de WiiU

Grovonion schreef:
ik ben nintendo zo dankbaar voor deze unieke console!!

Ach...ik bekijk het zo - ik ga die games toch geen tweede keer aanschaffen, er zijn nog steeds een paar exclusives (en een paar games die alleen als disc versie zijn uitgekomen denk ik? Duck Tales (die nu overal uit de eshop verdwijnt) en Shovel Knight) EN het is backward compatible met de WII dat voor mij het grote pluspunt blijft vanwege een gebrek aan plaats...

Sinner schreef:
Ducktales is ook fysikek op PS3 uitgekomen en Shovel knight zelfs op PS4 en PSvita.

Ik gebruik de WiiU idd ook om Wii te spelen via hdmi, toch 1 pluspunt.

Grovonion schreef:

Ik gebruik de WiiU idd ook om Wii te spelen via hdmi, toch 1 pluspunt.

Yep. Maar beiden zijn niet op de Switch uitgekomen dus...da's wel weer leuk om in je collectie te hebben als verzamelaar van Nintendo systemen bedoel ik dan. Zeker nu dat Ducktales ook niet meer te koops is via de Eshops (of in ieder geval binnenkort vervalt). En nou ja - het zijn dan geen hits maar Star Fox Zero, Nintendo Land, Mario Party 10, Animal Crossing Amibo dinges, Kirby and the Rainbow Curse, Mario Party 10 en Mario & Sonic at the Olympics 2014 en Paper Mario Color Splash zijn ook nog exclusives als ik zo even mijn lijstje van dingen die ik heb en nog wil doorloop. Niet allemaal toppers maar goed...

Eindelijk heb ik dit spel aangeschaft voor de Wii-U ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken en ik verbaas me eigenlijk dat er nog maar 1 stem is geplaatst.. Mensen onder mij die praten meer over games dan dat ze die spelen ik kan ze er zelfs op aan spreken maar he! het is ieder voor zich toch?.

Deze mensen onder mij praten meer over games dan dat ze ze werkelijk spelen (ik heb het al zo vaak gelezen) zo van oo ja dit is echt interessant en deze ga ik halen... maar in werkelijkheid komt het cijfer er nooit!. Nou vind ik een bericht achter laten positief maar daar blijft het dan ook bij koetjes en kalfjes.

Grovonion schreef:
en deze is binnen, nu nog beslissen of ik met Witcher or met deze begin...

Wat is je cijfer? of vond je het niks of.....

banjo schreef:

Wat is je cijfer? of vond je het niks of.....
of ... nog steeds niet aan begonnen

Om de een of andere reden altijd andere games voorrang gegeven, en in de tussentijd ook een upgrade naar de switch gedaan. Dus eigenlijk geen excuus meer. Behalve...tijd.

Geinig kende deze game helemaal niet, spreekt me eigenlijk wel aan!

Hij is vreemd genoeg een beetje een underdog geworden. Heb hem ook gekocht op de WiiU destijds, maar het is bij een uurtje of twee gebleven. Voornamelijk vanwege de Fire Emblem connecties - Persona had en heb ik nog steeds niet gespeeld tot mijn grote schaamte. Maar...ik denk dat je er meer plezier aan beleeft als Persona fan dan als Fire Emblem fan. Overigens niet dat ik het een slecht spel vond. Verre van - het zag er goed uit, was best sfeervol en leuk - maar op de een of andere reden (wellicht het feit dat het minder Fire Emblem was dan Persona) is het even terug de kast in gelegd en daar ook blijven liggen.

Onterecht overigens. Maar hij wordt vast wel weer een keer bovengehaald. Alleen weet ik nooit wanneer - dat hangt altijd van mijn zin af. Maar ik heb de indruk dat de game bij veel mensen een beetje onder de radar is doorgevlogen of dat ze gewoon geen idee hadden wat ze hier mee aan moesten.

Sinner staat deze game bomvol van de Persona & FE lore of kun je er ook goed fun aan beleven als je daar compleet niet in ingevoerd bent?

centurion81 schreef:

Ja hoor. Ik vermoed dat je er meer plezier aan hebt als je de lore een beetje kent, maar het lijkt me niet noodzakelijk om hier lol aan te beleven.

avatar van Princess Piranha
centurion81 schreef:

Hooguit wat references naar characters. Maar het staat er zo los van, dus denk dat je er juist meer lol aan hebt als je geen hoge verwachtingen hebt om vanalles terug te zien haha.

De referenties van FE komen trouwens voornamelijk uit Fire Emblem: Awakening en Fire Emblem 1