Rocket League (2015)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
single player / online

Ontwikkeld door Psyonix
Uitgegeven door Psyonix en 505

Dit is een opvolger van Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, en is een physics gebaseerd racing-voetbal spel. Spelers moeten daarbij een radiografische, raket-gedreven, auto besturen en een bal in de tegenstander zijn doel manoeuvreren.

DLC is nu beschikbaar. Verder zijn er voor iedereen een nieuwe arena en wat unlockable freebies om de ongemakken met de servers bij launch te compenseren. Zou normaal niet zo snel betalen voor 'micro-content' als nieuwe boosts en decals, maar aangezien ik al zoveel uurtjes in de PS Plus game heb gestoken toch maar direct aangeschaft. Plus er zitten nieuwe trophies bij, geeft me weer wat te doen...

Zou trouwens leuk zijn als we met GamesMeter users eens een online Rocket League meeting kunnen organiseren op de PS4.

Ik zou wel willen meedoen, maar mijn niveau is verschrikkelijk laag. Ik moet een van de slechste gamers ter wereld zijn, zo lang er snelle oog-hand coordinatie nodig is .

Oefenen zal wel helpen, en af en toe is er een potje waar ik ok ben en er dus nog slechtere spelers zijn.

avatar van threeohthree
Rocket league meeting zo top zijn! Net de Veteran rank bereikt en ben nog steeds verslaafd dus count me in.

Grovonion: Skills komen wel, duurde voor mij ook lang voordat ik consistent aerials en wall jumps kon raken. Verder moet ook gezegd worden dat er ook nog een hele hoop cruciale ballen gemist worden, dus geen zorgen.

Kan je aanraden wat solo que 3v3 en 4v4 te doen om nieuwe dingen te proberen.

Lijkt me wel lachen om met wat leden wat potjes te spelen. Met Winkelwagentje heb ik een paar weken terug nog wat uren gemaakt.

avatar van Martijn
eL_MoJo op ps4.

Maaruum ik ben nog niet verder dan semi pro dus ik mis nog wel vaker wat cruciale ballen

Pas nu ontdekt hoe belachelijk makkelijk de trophies te halen zijn.

Vind het erg spijtig dat de season play wedstrijden (tegen bots) ook meetellen in de stats.
Plots van 47% winrate en 0,8 goals per game naar 60% en 1.5 gegaan Gewoon vanwege het simpele kick-off truckje.

Moet je wel op Pro spelen Grovonion.

Dat kick off trucje werkt inderdaad alleen tegen bots van Rookie niveau. Op alle andere niveaus zijn de bots net zo snel bij de bal.

Wel leuk dat er animo is voor een online meeting. Maar eens een avondje plannen dan? Shinobi, Martijn, threeohthree, Grovonion, wat komt jullie uit? Maandag of dinsdag ofzo...

Maandag zou bv. moeten lukken.

Wat betreft season-play en bots, op rookie level kun je toch de trophies halen, of niet? Want voor de rest zie ik eigenlijk helemaal geen nut in season play, oefenen kan je altijd beter tegen menselijke tegnstanders, denk ik.

avatar van threeohthree
Moet nog ff in mijn agenda kijken, maar zal vast wel lukken. Moet nog wel ff installeren op de PS4.

avatar van threeohthree
Vanavond rond een uurtje of 9 terug, maar heb Rocket League nog niet op de PS geïnstalleerd. Wat was het plan precies? Want private parties kunnen wel cross-platform. Zal hoe dan ook hem direct even aanzetten als ik thuis kom voor eventuele 4v4.

Met hoeveel man zijn we? Ik heb dit nog nooit gedaan, maar kun je bv. een eigen team maken en tegen een willekeurig ander team spelen? Of kunnen de potjes enkel onderling?

Je kan inderdaad je eigen team maken. Gewoon vanuit het menu andere spelers uitnodigen. Verder werkt t gewoon hetzelfde. Je kan dus online spelen tegen andere willekeurige tegenstanders, of een private match starten.

Ik weet niet of er nog animo is voor vanavond, maar ik heb verder niets bijzonders, dus wie zin heeft laat maar horen, of pm maar even op PSN.

Grovonion schreef:

Cross-platform kan enkel onderling, maar op de PS4 kunnen we gewoon online enzo.

Verder zal ik wel ff laten weten wanneer ik thuis ben en het spel heb geïnstalleerd.

avatar van threeohthree
Ben vanaf nu iig online, maar mijn god, is toch wel even wat anders met zo'n PS4 controller.

Paar leuke potjes in team gespeeld, geen enkele keer gescoord, maar toch een paar assists etc. dus misschien toch niet helemaal nutteloos. Voor mij iig voor herhaling vatbaar.

avatar van threeohthree
Haha, nee joh. Gingen dikke prima met z'n 3en.

Ben stiekem wel blij dat ik weer even terug naar m'n PC kan, my god wat gaat het allemaal traag op de TV. Mja spoiled. Anyway, absoluut voor herhaling vatbaar!

Spoiled? Misschien een beetje.
Ik speel zo weinig op PC dat ik het eigenlijk amper door heb. Is het verschil met de PS4 zo zichtbaar dan, loopt toch ook 60fps?

Was trouwens best gezellig, moeten we zeker nog eens overdoen. Je aerials zijn trouwens best aardig threeohthree! Ik hou het zelf liever wat dichter bij de grond, want m'n timing in de lucht niet al te best.

avatar van threeohthree
Had het ff gegoogled, en ja, beiden lopen op 60 FPS. Misschien lag het ook aan m'n TV? Ik heb werkelijk geen idee, maar het voelde echt alsof ik op 10 fps speelde. Speel zelf met een gtx980 op een 144 hz monitor, maar dat dat zo'n verschil is? TV is 44" dus miss een placeebo?

Wat het ook is, het maakte het spelen wel verdomd moeilijk. Maar goed, na bijna 200 uur spelen mogen er ook wel een paar ballen raak.

Het mooie van dichter bij de grond blijven is dat 3/4de van de Rocket League mensen gaat vliegen, vervolgens mist, en je dus zeker 8 van de 10 keer een vrije bal hebt.

Misschien voor volgende keer een ruwe taktiek overleggen? NAtuurlijk is rocket league altijd een beetje georganiseerde chaos, maar ik had het gevoel dat we in onze beste momenten een soort tactiek volgden. WW was vaak defender, gecontroleerd overschakelend op aanval, en threeothree de aanvaller terwijl ik probeerde te flanken (en te verdedigen als ik kon). Niet?

In theorie, ja.

Ik speel zelf heel veel 2v2 (ranked) op de PC, en daar houden we eenzelfde tactiek aan (al dan wel met 1 persoon minder uiteraard); vaak gaat 1 persoon voor de bal voorin (aanval) en de ander rondom de middellijn voor de tweede bal. Vooral bij ESL team Cosmic Aftershock zie je hoe effectief het kan zijn.

Maar goed, zoiets dergelijks is dus een prima plan.

Wel jammer dat er geen chatfunctie is in het menu, was wel praktisch geweest.

Dat wou ik net vragen, kunnen we niet via PS4 headset met elkaar spreken?

Nog een zaak, bij de aftrap, als je in het midden, recht achter de bal begint, heeft het geen zin te racen, en kun je beter bij de goal blijven, vermoed ik? Beste racen naar de bal is voor degene die op een van twee startpunten op de kant begint. Soms racete iedereen naar het midden en ben je te laat om te verdedigen.

Via headset kan inderdaad. Volgens mij gwn via de game (al kom ik zelden spelers met headset tegen) of anders via een Party op je PS4, dan chat je volgens mij meer 'prive'. Maar ik heb er weinig ervaring mee. Ik moet ook nog eens een bluetooth headset halen die werkt op de PS4, maar ik game zo weinig online, dat er tot nu toe niet echt noodzaak voor was. Al is chat via headset vaak toch wel handig...

Bij de aftrap zijn spelers die vanaf links of rechts beginnen inderdaad altijd sneller bij dan bal dan spelers voor de goal: met een boost en een flip. Bij 3 vs 3 zijn er 3 startopstellingen, waarbij altijd iemand in de goal staat. Die moet sowieso blijven staan om eventuele ballen die recht op doel afkomen eruit te kunnen halen. Degene die daar net iets voor start kan lekker freewheelen. Die is toch niet als eerste bij de bal. Vanaf de zijkant start je alleen of met zn tweeën. Als je met zn tweeën start is t altijd wel handig even te communiceren wie zich voor de bal gaat werpen. Dat hoeft er maar een te doen, want die moet gelijk zn boost gebruiken. Met een beetje geluk kan de ander de bal gelijk oppikken als deze in t midden blijft liggen. Maar das altijd een loterij.

Werkt die kabel aan je PS4 controller niet als headset? Nooit gebruikt maar dacht van wel?

avatar van threeohthree
Zal ook ff kijken voor een Blu-tooth headset, maar een gewone voor de PC (razer) werkt niet voor de PS4?

Bal altijd voor de gene vanaf de zijkant inderdaad, vaak doe ik altijd ff een 'take the shot' of 'i got it' ping voor de zekerheid.

Laat maar ff weten of jullie vanavond of later deze week nog tijd/zin hebben om er mee verder te gaan!

omstreeks 9u?

Kabeltje van je controller is gewoon je headset, kreeg je erbij geleverd. Cheapass ding maar werkt uitstekend. Zou er in ieder geval zelf geen nieuwe voor kopen.

Was al vergeten dat, dat ding erbij zat. Nog nooit gebruikt. Toch maar eens proberen dan.

avatar van threeohthree
Heb nog geen microfoon, (kabeltje ergens in een doos) maar mochten jullie nog willen spelen heb ik nu, of de rest van de week v.a. een uurtje of 9/10 wel tijd. PM maar.

avatar van threeohthree
Nu direct even Psyonix mailen, hopelijk snel antwoordt want wat gister leek als 'wel te doen' blijkt het echt een loodzware opgave vandaag. Dacht eerst misschien dat ik verwend was met m'n PC setup, maar ik kan me echt niet voorstellen dat Rocket League op deze manier professioneel gespeeld wordt.

Misschien tv te weinig hertz? Verkeerde instellingen? Ik weet het niet, maar het is absoluut een grafisch probleem, want internet en alles is verder prima. Hoe dan ook, gaan we (mits het hier gefixt is) binnenkort vaker doen, absoluut leuk.