Rocket League (2015)

Racing
single player / online

Ontwikkeld door Psyonix
Uitgegeven door Psyonix en 505

Dit is een opvolger van Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, en is een physics gebaseerd racing-voetbal spel. Spelers moeten daarbij een radiografische, raket-gedreven, auto besturen en een bal in de tegenstander zijn doel manoeuvreren.

Buiten het feit dat ik met een ruime 2 weken een beginner ben, vind ik dit wel wat kort door de bocht. Soms rammen ze echt op de millimeter zo'n bal er vanaf het punt waar ie ligt bij de aftrap raak. Daar doe je dan vrij weinig tegen in mijn ogen. Ik zie trouwens zelden auto's echt als keeper fungeren. Zelf probeer ik het nog wel eens, maar dat is vrij saai.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Met een goede keeper mag zo'n bal er vanaf de aftrap in principe niet in vliegen. Maar het gebrek daaraan is inderdaad vaak het probleem op de normale niveaus. Ik blijf zelf ook vaak genoeg achterin hangen, zeker wanneer mijn startpositie voor de goal is blijf ik altijd plichtsgetrouw het doel verdedigen bij de aftrap.

Er valt echter weinig eer te behalen als keeper, tenzij je er echt heel goed in bent. Maar er hoeft maar één bal in de bovenhoek te caramboleren en je bent als keeper al snel de schlemiel natuurlijk.

avatar van Thomas83
Inderdaad. Na een aantal uren spelen mogen dat soort ballen er niet meer in vliegen. Voor beginners zijn de heel hoge ballen nog best lastig, maar zodra je als speler de dubbelsprong hebt ontdekt horen ook die ballen er niet meer in te gaan.

Verder moet je uiteraard niet alleen maar voor je eigen doel blijven hangen. Je speelt meer als een soort vliegende keeper zo ongeveer tegen de middenlijn aan. Dan kan je ook meedoen in het aanvalsspel als je daarvoor in een goede positie bent. Als je het allemaal goed communiceert neemt iemand anders het achterin wel van je over als het goed is.

Dit is zó verslavend en leuk zeg. Ik zou niet weten waarom ik van de 4 sterren niet gewoon 4,5 sterren maak.

Ik ben ook echt beter geworden. Momenteel 76 potjes gespeeld, met 69 goals en 28 assists van mij. Dat zijn toch redelijke statistieken. Wel is het frustrerend om de ene pot 3 goals te maken en in de andere pot helemaal niks te presteren.

Wat ik wel jammer vind is dat ik soms van die professionele teams tegen kom. Dan is het niet blauw vs oranje, maar blauw vs *teamnaam*. Die gasten maken me meestal keihard in. Zo goed ben ik niet en dan is de fun snel weg als je met 7-0 verliest.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Maar ook in die games leer je bij.

Het zijn overigens geen professionele teams, maar gewoon clubs Iedereen kan zo'n club aanmaken en vrienden uitnodigen. Als je dan met die clubgenoten tegen een andere club speelt zijn ook de kleuren van het veld en de auto's anders, want dat kan je bij je club instellen.

JustMike schreef:

Ah, ik gokte op professionele e-gamers. Ieder geval zijn ze erg goed op elkaar ingespeeld. Soms win ik, vaak niet.

avatar van Thomas83
De pro's spelen waarschijnlijk vooral tegen elkaar of tegen de allerbeste spelers van het niveau daar net onder. Denk niet dat je veel voldoening haalt of er veel van leert om tegen teams van een veel lager niveau te spelen. Zoals de e-sporters het spel spelen lijkt het wel een heel ander spel. Echt bizar hoe goed die gasten zijn.

Ik kan het trouwens voor beginners aanraden om de Playing with Potatoes-serie van oud-prof Gibbs te kijken. Hij was geen speler die flitsende dingen met de bal kon zoals andere profs, maar hij blonk vooral uit in slim en simpel spel, en in de serie laat hij zien hoe dat goed werkt:

Playing with Potatoes: Episode 1 (Unranked) - YouTube