Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands (2017)

PC / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Met een team van vier afgetrainde supersoldaten is het de bedoeling een immens drugskartel in het corrupte Bolivia op te rollen. Die supersoldaten zijn overlevers, reizigers, watchers, jagers en ghosts - die officieel niet bestaan. De missie van het viertal is om Alvarez, een invloedrijke smokkelaar, te kidnappen en ondervragen, om zo de nodige info los te weken over het kartel.

avatar van rudiger
Wat een vette game , ik kan niet wachten , zal wel kerst worden....

The Ubi downgrade hits again.

Ben het wel eens met hen die zeggen dat het er niet enorm spetterend uitziet.

Had er wel aardig wat meer van verwacht.

Oogt als MGS 5 infiltratie gameplay gemixt met wat bekende Ubisoft elementen.

Wil de game zeker op den duur nog spelen maar sta op dit moment niet te trappelen om op release straks huppelend naar de winkel te fladderen.

avatar van dr channard
Potverdorie Ubisoft dit is geen Ghost Recon. Dit is net een update van The Division....

Beta is iig dope! Keek al erg uit naar deze game, maar nu nog meer. Bloedje mooi en super in de coop!

Heeft iemand misschien een beta key over? Je kan er drie weggeven, als je er een hebt gekregen volgens mij. Ik zoek een key voor de Xbox. Ik heb me aangemeld, maar helaas geen key ontvangen. BVD. Ben benieuwd of deze game een beetje hardcore blijft zoals de oude Ghost Recon games. Ik hoop niet dat het te casual wordt.

JacL schreef:
Heeft iemand misschien een beta key over?

Ik heb geen key, maar ik zie dat ze hier vrij vaak worden weggegeven:

Je zou het daar kunnen vragen.

Bedankt, maar ik doe niet aan Facebook ik wacht de reviews wel af.

Ik heb inmiddels een betakey gekregen van -marco-!

avatar van andnino
De open beta is inmiddels beschikbaar. Ik ben hem nu aan het installeren, binnenkort maar eens even naar kijken want ik ben eigenlijk wel benieuwd...

avatar van dr channard
Beta is heel tof vind ik. Ik dacht eerst aan een The Division clone maar ze hebben gelukkig wat aandacht besteed aan stealth, drones en sync shots Altijd leuk.

avatar van andnino
De open beta-periode is voorbij. De game startte bij mij simpelweg niet, dus ik ga denk ik maar wat Let's plays bekijken om te zien of het wat is.

avatar van rudiger
Dit ziet er allemaal heel tof uit , beetje kruising van Far Cry en GTA V .
Enorme grote wereld waar vanalles te doen en te ontdekken valt
Grafics zien er top uit , de besturing van d wagens is wennen , vond dat in gta beter .
Gisteren 2 uur gespeeld en pas 2 missies klaar , zoveel zijmissies zijn er te doen .
Je andere 3 kameraden lopen totaal niet in de weg , wat ik wel verwacht had .
Kortom te weinig nog gespeeld om er een cijfer aan te plakken maar 1 van de beste games die ik tot nog toe heb gezien .

Met z'n drieën of vieren in coop komt deze game pas echt goed tot z'n recht. Prachtige wereld, met heel veel opties. Geniet echt van de game.

Raad hem wel aan op advanced of hoger te spelen, anders is de game ietwat te easy.

avatar van andnino
Dit ziet er inderdaad uit als een echte game voor de co-op. Behalve het feit dat ik geen vrienden heb die dit spelen, zijn er in ieder geval twee zaken die ik over de game lees die mij van aankoop weerhouden.
- Matige AI, vijanden die dichtbij en op plekken die je net gecheckt heb spawnen. Dit is voor mij echt een flinke afknapper bij een tactische shooter. (Natuurlijk kan dit nog gepatcht worden)
- Weinig aandacht voor een "immersive experience", geen enkele serieuze vorm van elementen die je als speler aan de gamewereld binden behalve de gameplay. Dit vind ik verrassend omdat Ubisoft dit met bijvoorbeeld Far Cry en Splinter Cell heeft laten zien wel goed te kunnen.

avatar van AsLuM-
Voor mij toch wel een van de beste openworld games tot nu toe, Ik vermaak me zeker met deze game.

avatar van rudiger
De dlc Narco Road kan je links laten liggen ,,wat een bagger en ergernis game is dat zeg .
Zelden zo een slechte dlc gezien ,maar morgen komt Fallen Ghost uit en die lijkt me weer wel tof .
Wildlands 2 keer uitgespeeld met alle trofeeën , Narco idem dito .
Topspel ,,,,dikke 5 sterren voor Wildlands .

avatar van All Seeing Fish
Ik twijfel om de game te kopen, ik ben een groot Ghost Recon fan maar ben meer van het liniaire en geen grote openwereld games.

Is dit net zoals de laatste MGS of ligt het dicht bij Future Soldier?

avatar van dr channard
Eerder MGS 5. De genialiteit van de eerste GR wordt nooit meer gehaald.

avatar van All Seeing Fish
dr channard schreef:
Eerder MGS 5. De genialiteit van de eerste GR wordt nooit meer gehaald.

Zoals vroeger is niet meer, Future Soldier heb ik wel erg van genoten.

Wil alleen weten of dit een game is zonder al teveel gedoen, zoals dialogen aan gaan, menu's, reizen, verzamelen

Ik wil gewoon gamen en niet alle toeters en bellen, mgs heb ik geprobeerd totat ik allemaal mensen naar een booreiland moest sturen dat ging mij net te ver.

De proloog an mgs was trouwens vet!

Deze net verkocht. Al met al een tegenvaller en ben echt een beetje klaar met Ubisoft. Als de menigte dit in grote getale blijft kopen ( en hen overige franchises ), dan blijft men in de veronderstelling dat men "goede" games maakt. En dat is verrre van realiteit als je het mij vraagt, eigenlijk is het echt meuk!

avatar van dr channard
Ubisoft games leveren altijd een mooie presentatie en als gamer word je dan als het ware getriggerd en ga je hierop in. De eerste uren van een Ubisoft game vind je het prettig maar na een tijd merk je dat het repetitief wordt , nog erger zelfs alle Ubisoft games lijken op elkaar. Grote map die onderzocht moet worden (soms met vantage point), hoofdmissies, repetitieve zijmissies (altijd onderverdeeld in bepaalde thema's zoals stelen , veroveren, tijdsmissietje etc... ) die je kan doen voor upgraden van je wapens en verzamelitems.

Voor autisten misschien wel leuk maar niet voor mij. Na twee grote gebieden te hebben voltooid door de grote leiders te verslaan keek ik naar de map en dacht ik, ,wow moet ik ditzelfde nog zo lang volhouden, en ben ik er mee gestopt.

avatar van richiedoom
Alleen de single player gespeeld, een uur of 10 in gestoken maar dan ben je het ook wel echt zat. De gameplay is lekker, Enemies poppen vanuit de bosjes met een sniper is erg leuk, maar verder kom je er na een paar uurtjes achter dat je constant hetzelfde aan het doen bent en dat gaat tegenstaan. Ik geloof ook best dat dit veel leuker is in de coop maar in singleplayer is het wederom een typische Ubisoft productie.

avatar van KoomBa
0,5
Wat een game zeg. Constant dat irritante gelul in het Spaans, zelfs alle auto's hebben direct radio aan 'R' drukken! De hele tijd in de auto en helicopter naar een locatie toe rijden, dan ook nog zelfs een (zij)missie met tijd. Alle missies zijn hetzelfde en ze zijn allemaal even saai. 'M' drukken voor filmpje wilde niet echt lukken, gezeur met de in-game shop waarbij je dingen moet gaan 'upgraden', tjongejonge wie verzint zoiets. Echt amper gespeeld en de mooie graphics kreeg ik hoofdpijn van.

Leuk was character zelf maken, de mijne leek toevallig precies op 'Firefly'.
Als ik deze game nog eens doet zal het zijn mijn character samen te stellen, en daar krijgt de game toch een half puntje voor!

KoomBa schreef:

Lol, je had vantevoren niet een bepaalde verwachting van deze game? Waarom uberhaupt gespeeld?
Zoals dr channard al zegt weet je ongeveer wel wat je van een Ubisoft game kan verwachten:

dr channard schreef:
De eerste uren van een Ubisoft game vind je het prettig maar na een tijd merk je dat het repetitief wordt.....

Voor autisten misschien wel leuk...

Zelf ben ik een redelijke autist en houd ik een Ubisoft game vaak wel vol tot het einde Echter kan ik niet meer dan 1 a 2 open-world Ubisoft games per jaar spelen, dan is bij mij het kookpunt bereikt.

Vorig jaar heb ik The Division en FarCry veel gespeeld en sinds deze week ben ik met 3 vrienden begonnen met deze game. En inderdaad de eerste uren zijn als prettig ervaren, maar ik merk nu al dat het neerkomt op: eind rijden/vliegen, kleine missie en weer door naar de volgende marker op een enorme map.

Maar goed het spelen in coop met 3 vrienden maakt vooralsnog een hoop goed.

avatar van KoomBa
0,5
mrdig schreef:

Lol, je had vantevoren niet een bepaalde verwachting van deze game?

Maar goed het spelen in coop met 3 vrienden maakt vooralsnog een hoop goed.

Assassins creed vind ik bv. aan de hand van Gameplay vids precies overeenkomen met dit spel. Inderdaad zoals je zegt, alle Ubi games lijken nogal op elkaar blijkbaar. Maar de enige (recente)game die ik van hen ken is For Honor en die was wél tof.
Farcry Primal fear wil ik nog spelen, en nog een rits andere games. Maar ben iemand die online dezelfde spel(len) speelt en niet persé triple A games volgt

Misschien dat coop wel leuk kan zijn, ik heb het even geprobeerd destijds maar volgens mij waren hun pc en geen mensen, dus ook dat lukte niet

Maar waarom zo'n AAA game zo saai ontwikkelt kan zijn is beyond me !