Mario Tennis: Ultra Smash (2015)

Nintendo Wii U
Sports

Ontwikkeld door Camelot

Kies uit allerlei moves om je tennistechnieken naar een hoger niveau te tillen. Je kunt zelfs de hoogste ballen terugslaan met de nieuwe jumpshot, of door een megapaddenstoel te gebruiken waarmee je personage enorm wordt.

Had nog niet gehoord dat er een nieuwe Mario Tennis uitkomt, en wel voor de WiiU. Vond de vorige camelot spellen vaak de moeite dus kijk hier wel naar uit.

SouthParkFan
Grovonion schreef:

Heb je de E3 persconferentie van Nintendo niet gezien?

Och wat ben ik jaloers op je.

Ook weer een must-have. De Mario sport titels staan altijd garant voor een hoop lol. Al helemaal met meerdere spelers. Zou het ook niet erg vinden als er ook nog een nieuwe Strikers en/of Golf volgt.

Zowel Golf als Tennis worden ook met regelmaat boven gehaald op de 3DS hier.

Heeft niemand dit spel in bezit!?

Zelfs Sinner niet?

Als deze ergens voor minder dan 20 te vinden is pak ik 'm wel mee, maar dat zal nog wel even duren.

Banjo schreef:
Heeft niemand dit spel in bezit!?

Zelfs Sinner niet?

Helaas niet. Ik schaf het me vast een keertje aan maar wat ik er van meekrijg is het extreem beperkt qua game modes en content. Aanvankelijk was ik ervan overtuigd dat het een must-have zou worden maar na de reviews gezien en gelezen te hebben leek het eerder op een snel uitgefloepte budget titel dan een echt volwaardige game. En aangezien ik Mario Tennis zowel op de Wii als de 3DS heb, staat deze dus momenteel niet bovenaan mijn lijstje. Alleen voor HD graphics doe ik het dus niet.

Nee ik heb het zelfde maar de online multiplayer schijnt wel goed te zijn...
Of met 4 personen op de bank dat is voor mij ook nog een reden om hem te halen.

Ik moet eerlijk zeggen geen energie te hebben om de game verder te spelen, daarom kan ik niet zeggen voldoende te hebben gespeeld voor een fatsoenlijke recensie. Deze "recensie" is daarom meer een eerste indruk. Ultra Smash één van de meest tegenvallende games van 2015 en ik vond het een grote miskoop geziene ik het voor de volle mep had gekocht.

De game zijn zwakte is dat het behoorlijk minimalistisch & eentonig is. De game heeft slechts twee opmerkelijk verschillende modes, waarvan er één niet leuk was om te spelen. Je kunt kiezen tussen gewoon tennis of mushroom tennis. Bij mushroom tennis worden er regelmatig paddenstoelen op het veld gegooid die je groter maken als je ze oppakt. Dit word al snel een storende bezigheid sinds de game telkens kort pauzeert om een personage te laten groeien, maar mijn grootste hinder met deze mode is dat het verder geen invloed op je speelstijl heeft. Ja, je bent groter en je slagen zijn sterker maar je techniek is exact hetzelfde. In de gewone tennis mode maakt het niet uit welke baan je hebt, welk character je kiest, het bestaat voor het grootste gedeelte uit button mashen. Het leek niet uit te maken welke knoppen combinatie ik gebruikte, het effect was meestal hetzelfde.
Zelfs wanneer ik de game meenam op game avonden met vrienden eindigde potjes Mario Tennis al gouw in gefrustreerde gamers die ontevreden waren over het spel. Ook zij leken geen techniek te kunnen gebruiken, ongeachte de knoppen combinatie, en het eindigde al snel in button bashen en hopen dat je de bal niet per ongeluk op elkaar slaat. Zelfs als onschuldige korte multiplayer game ging de lol er snel vanaf. Het enige wat je in de game kunt bereiken is het vrijspelen van extra characters wat, als ik de youtube reviewer Projared moet geloven, binnen minder dan 4 uur te doen moet zijn.

Van Nintendo had ik meer verwacht. Waar zijn de leuke mission modes met vreemde doelen? Waar zijn de creatieve stages die andere technieken van je vragen? Deze game voelt aan alsof de makers een strenge deadline hadden en dat ze te weinig tijd hadden om iets origineels met de game te doen, daarom gooiden ze het in zijn minimalistische staat op de markt. Als je een goeie Tennis Party game zoekt die daadwerkelijk gevarieerde modes, creatieve levels en een leuke single player mode heeft raad ik aan Sega Superstar Tennis te kopen, de game die Mario Tennis Ultra Smash had moeten zijn.
Zoals gezegd heb ik de game maar kort gespeeld, namelijk één uur, dus daarom durf ik niet met zekerheid te zeggen de game goed te kennen. Misschien ga ik de technieken beter begrijpen het na een paar uur extra te spelen, misschien is het leuk om de andere personages vrij te spelen, maar ik kan er de motivatie niet voor vinden wegens de slechte eerste indruk.

Als ik het een cijfer moest geven dan zou het, zoals de game nu is, rond de 1,5* of 2* zijn. Wat ik voor positieve dingen kan zeggen is dat Mario Tennis: Ultra Smash goed bestuurt. De besturing werkt soepel mee en ik had zelden het idee dat er niet goed werd gereageerd op mijn input. Daarnaast ziet de game er kleurrijk uit, fijn om naar te kijken. Een minimalistische & eentonige tegenvaller, maar op z’n minst eentje die goed bestuurt & er mooi uitziet.

Je bevestigd de grootste gemene deler onder de games-reviews, Fonzzz002. Als ik deze eens voor een tientje tegenkom neem ik hem desondanks mee, maar meer ga ik er niet voor betalen.

bol.com | mario tennis wii u

18 euro Grovonion!

Aha! banjo en heb nog een 2.5 euro bon of zo, cool.

De multiplayer en thuis samen op de bank spelen is nog steeds erg leuk...
Maar als er een opvolger komt dan, moet er uit een ander vaatje getapt worden.
Wil je Maro tennis in eere houden.

En ik denk dat deze recensie heel juist is....
Mario Tennis Ultra Smash review - Loodgieter slaat net geen ace - XGN.nl

eindelijk voor een goede prijs gevonden: 2€
Dat is het me wel waard , en zeker beter dan 18€

eindelijk voor een goede prijs gevonden: 2€
Dat is het me wel waard , en zeker beter dan 18€

Ja zeker! maar dat mag ook wel eens als je terug kijkt hoeveel je voor de dag 1 spellen hebt betaalt...
Het volle pond, de volle bak 60 euro! Dan is 2 euro wel lekker ja.

ik geef slechts zelden het volle pond aan games. Er zijn uitzonderingen, maar de meeste games, zeker AAA zijn na verloop van tijd wel ergens voor een spot-prijs te vinden.