Anno 2205 (2015)

Simulation / Strategy
single player / online

Ontwikkeld door Blue Byte
Uitgegeven door Ubisoft

In 2005 zet je samen met de mensheid een belangrijke volgende stap, verleid door de belofte om in de ruimte te bouwen aan een betere toekomst. Hiervoor moet je eerst bruisende metropolen op aarde bouwen, zodat deze missies naar de maan kunnen lanceren om daar kolonies te ontwikkelen. Door de grondstoffen van de maan terug te sturen naar aarde profiteer je vervolgens weer van de technologische ontwikkelingen die daaruit voortvloeien. Deze helpen je steden verder uit te groeien tot bruisende wereldsteden.

avatar van bvonk
Ziet er erg mooi uit maar vraag me af of ik hier het echte Anno gevoel bij krijg. Ben nog maar net begonnen, dus nog even kijken wat er allemaal te doen is.

avatar van bvonk
Bij de eerste keer dat ik dit spel speelde was ik er snel klaar mee, was allemaal te veel anders.

Maar toch nog een poging gedaan en moet zeggen dat het nu weer verslavend is. Het grote verschil met de eerdere delen is dat je nu zoveel meer doet met eilandjes maar meer handel met gebieden over de planeet en de maan. De bootgevecht missies zijn een leuke afwisseling maar het zijn er niet zo veel en uitdaging is er snel af.

Ben ongeveer 48 uur bezig en moet nog 3 van 15 gebieden bespelen. Daarna ben ik er wel echt klaar mee denk ik want verder is er niet zo veel te doen. DLC met season pass voor €5 gekocht, is zeker de moeite waard met een nieuw gebied waar alles weer net iets anders werkt maar daar kun je ook weer nieuwe dingen ontwikkelen die je in de andere gebieden goed kunt gebruiken.

3.5

Op naar Anno 1800!