Forza Motorsport 6 (2015)

Xbox One

Ontwikkeld door Turn 10
Uitgegeven door Microsoft

Kruip achter het stuur van 's wereld meest begeerde bolides - waaronder de Ford GT. Er zijn meer dan 450 auto's beschikbaar, waarmee je over één van de 26 circuits kunt scheuren. Het spel telt, naast enkele terugkerende circuits uit voorgaande games, tevens tien nieuwe circuits, waaronder Rio de Janeiro, Daytona, Brands Hatch en Watkins Glan. Ook het circuit van Indianapolis is in zijn vernieuwde vorm (na de renovatie in 2014) beschikbaar.

Zojuist de ultimate editie aangeschaft (digital only) en daardoor vervroegd toegang tot de game ( vanaf 10-09 ) Hij is momenteel aan het downloaden, ben erg benieuwd naar de game. 1080p en 60 frame p/s

avatar van Maxigames
Eindelijk is ie er dan, na er lang naar uitgekeken te hebben. Ondanks dat ik me goed vermaakte met Horizon 2 miste ik toch het circuit racen en stoorde ik me aan het rammen door verkeersborden en lantaarnpalen, of als ik weer een aantal supersportwagens als konijnen door de bosjes zag struinen. Ik had natuurlijk Forza 5 kunnen kopen maar dat leek me geldverspilling met deze op komst.
In Forza 6 voelt alles weer vertrouwt aan, de circuits en auto's zien er prachtig uit en er is dit keer ook genoeg content om voldoende variatie te bieden.
Waar dit deel in uitblinkt is natuurlijk het racen in de nacht en door de regen, beide zorgen voor een nieuwe ervaring en zijn zeer goed uitgevoerd.
Online multiplayer heb ik nog niet gedaan, maar dat komt wel als ik weer een beetje ingereden ben op de circuits.
Na slechts een dag ben ik er al aan verslaafd en lijkt het al de ultieme racegame voor mij te zijn.

avatar van Maxigames
Er is helaas wel een probleem met de drivatars, (ai gebaseerd op spelers) Om de een of andere reden is er een drivatar van een van mijn xbox live connecties die vrijwel foutloos rijdt en nagenoeg onmogelijk is om in te halen. Het schijnt dat meer mensen dit ervaren, in het begin dacht ik dat het lag aan dat ik nog moest wennen aan het spel, maar ben er nu toch wel van overtuigd dat er een enorm niveau verschil is met deze drivatar.
Ik heb op het internet wel verschillende opties gezien om dit te verhelpen, zoals; deze vriend uit je vriendenlijst verwijderen of de xbox ofline halen voor je het spel begint. Toch hoop ik dat er snel een patch komt om dit probleem op een normale manier te verhelpen.
Gelukkig kun je wel verder vorderen in de career als je maar in de top 3 eindigt in de races, maar toch een beetje jammer als je weet dat je gedoemd bent om 2e te worden.

-marco- schreef:

Ondersteund dt spel ook 4K?

Banjo schreef:

Ondersteund dt spel ook 4K?

Lijkt mij stug. Veel ontwikkelaars/games hebben al moeite met 1080p/60 of halen dat niet eens op de xbox

Geen 4K idd

avatar van Maxigames
Het drivatar probleem lijkt te zijn opgelost, geen godmode tegenstander meer in de singleplayer! Het spel blijft verslavend, sterker nog het wordt steeds beter, naar mate ik meer auto's krijg en er steeds meer heb geupgradet om online mee te kunnen komen wordt het alleen maar leuker. Ik zou niet weten hoe deze game nog beter had gekund (nouja ik mis de Porsches een beetje, maar dat is de schuld van EA) 5*

Is de nieuwe Porsche expansion gratis voor season pass/vip leden dat jullie weten?

MikeMannuh
Wat kan ik hier nou nog meer van zeggen wat ik niet al bij andere Forza games vermeld heb. Het blijft in mijn ogen de beste racegame op de markt, zeker na de toevoeging van klassieke en moderne F1 auto's in Forza 5. Dit maakt het kopen van een jaarlijkse F1 game bijna overbodig ondanks dat ik een fan ben van F1.

Op een gegeven moment heb je de same ol' tracks wel gezien omdat Codemasters vast zit aan de licencies van de F1 calender en er is bijna niets cooler dan met een Lotus E23 over de Nordschleife racen. Met een druk op de knop verander je de skin van de Lotus naar je eigen favoriete team, omdat de community al voor zo ongeveer elk team uit elk jaar een skin heeft gemaakt.

Het enige minpuntje vind ik soms de grote focus op het aantal auto's in plaats van het aantal tracks en ik vind het erg klote dat ze Suzuka eruit hebben gehaald, aangezien die track in mijn top 5 van favorieten staat. Echter daarvoor in de plaats hebben ze wel twee andere tracks uit mijn top 5 toegevoegd sinds Forza 5: Spa en Mount Panorama. Deze zitten er nu ook weer in. Hopelijk blijven ze het aantal tracks uitbreiden.

Kortom, voor mij blijft Forza DE beste race serie op de markt. Zeker nu je om het jaar afwisselend je sim fix met Motorsport en je arcade fix met Horizon kunt vervullen. Ik denk dat dit voor mij DE exclusive is die het aanschaffen van een xbox one rechtvaardigd.

SeptuSword
Na het spelen van de campagne (offline) is dit voor mij een hele matige race game. De AI is enorm onvoorspelbaar. Ik speel op een uitdagend niveau met een 'aggressieve' AI instelling. Ze verdedigen 9 van de 10 keer op een manier waardoor ze eigenlijk gediskwalificeerd horen te worden. Te hard op de rem in de bochten, iedere inhaal manoeuvre op lange stukken blokkeren, bochten afknijpen terwijl je al voorbij de kofferbak bent waardoor je een botsing krijgt. Ik heb mij er mateloos aan geërgerd.

Wat maakt de game goed? Het is Forza, grafisch goed, auto gevoel goed, geluiden goed, Top Gear uitdagingen! Maar geen replay waard.