For Honor (2017)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

In de competitieve third-person fighting game schaar je je aan de zijde van één van de drie brute krijgsmachten: de Vikingen, Ridders of Samoerai. Neem deel aan grootse veldslagen, waarin je het alleen, of samen met andere spelers, opneemt tegen honderden tegenstanders - waaronder andere spelers. Vergaar alle technieken welke van belang zijn om te overleven op het strijdveld en groei uit tot de grootste krijger van allen.

Vandaag een uurtje of wat mee geklooid. Dit speelt toch wel heel erg lekker. De controle en het vechten met je karakter voelt toch heel erg solide aan (ik kreeg een klein beetje het Gears of War gevoel bij de besturing - het idee dat je idd een zwaar bepantserde vechtjas van 100 kilo aan het besturen bent ipv bijvoorbeeld een rondhotsend en duikend ventje). Grafisch overigens ook top - prachtig om naar te kijken en rond te lopen in de diverse ruines en landschappen.

Had wel wat problemen nu en dan met matchmaking en heel erg vaak droppen spelers al bij het laden weg (en tijdens het spelen), maar ik neem aan dat ze dit wel fixen (hopelijk voor de degenen die het kopen voor de release dinsdag). Zelf ga ik hier niet de volle pot voor neertellen, maar in een sale of iets dergelijks zie ik mezelf wel tot aanschaf overgaan. Ik ben trouwens ook best benieuwd wat de campaign gaat brengen. Maar de multiplayer zit in ieder geval wel snor.

avatar van Nomak
Wat is eigenlijk het doel van dit spel? Is het gewoon vechten of hoe moet ik dit zien?

Nomak schreef:

In het kort? Ja. Het zijn voornamelijk multiplayer gevechten (denk aan Chivalry: Medieval Warfare of om het even welke MP shooter) in diverse modi waar je gaandeweg ook equipment en classes unlocked. Het is echter wat langzamer dan die titels en het vechten is ook wat tactischer dan simpelweg wat erop los lopen hakken. Er zit ook een campaign in het spel maar vraag me niet hoe lang die duurt en of het ook echt een volwaardig onderdeel is of eerder een soort van glorified tutorial zoals je dat wel eens ziet.

avatar van KoomBa
Die nieuwe characters verpesten het voor mij. En sommige characters kunnen in 1 slag je stamina wegpakken, dat is een killer en unfair gameplay. In het begin was het wel tof.

Als ik me niet vergis volgend weekend weer gratis te spelen op alle platforms. Misschien toch maar weer eens installeren om een potje te doen. Ligt tegenwoordig onder de 30 euro in de winkel dus heel misschien laat ik me in de nabije toekomst wel overhalen om het te kopen.

avatar van KoomBa
Het is in ieder geval een behoorlijk uniek spelletje Sinner.

Nou ik weet niet hoe het in het begin was (enkel beta en een uurtje in gratis mode gespeeld) maar het was deze maand gratis bij Xbox gold en ik heb toch aardig wat potjes gespeeld intussen. Het is in ieder geval wel netjes dat ze bij Ubisoft het spel netjes zijn blijven ondersteunen, ook na tegenvallende verkoop. Blijft in ieder geval inderdaad een best uniek spel dat toch redelijk wat taktiek vereist in de gevechten. Ziet er nog steeds geweldig uit en de fun-factor is er wat mij betreft nog steeds. Binnenkort de story mode eens een keertje proberen.

Blijkbaar is de Steam Starter version ook voor nada te krijgen voor een limited time. Geen idee wat dat inhoud of hoe lang de actie duurt en dergelijk maar ach...voor niets is altijd leuk. En ik amuseer me nog altijd best op de Xbox met de standard editie. Je kan slechter voor niets krijgen. Zoals een langharige kat die aan de schijterij zit of zo.

avatar van patenpac
Sinner schreef:

Heb even wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar zou de starter edition de volledige game omvatten, maar zou alles ingame gewoon duurder zijn. Zo had ik volgens mij gelezen dat je bij de starter edition 8000 ingame currency moet betalen voor een nieuwe champ, terwijl dit bij de standard edition maar 500 zou zijn.

Vanaf vandaag op Netflix, soort van The Making Of:

Playing Hard (2018) - MovieMeter.nl

centurion81 schreef:
Vanaf vandaag op Netflix, soort van The Making Of:

Playing Hard (2018) - MovieMeter.nl

Hm. Grappig. Misschien eens een keertje kijken een dezer dagen. Thx voor de tip.

avatar van Duke Nukem
Dit spel kan niet in de schaduw staan van Chivalry: Medieval Warfare. Ten eerste is het een third person slasher, wat het intense gevoel van zelf in de strijd te zijn al meteen wegneemt. En ten tweede is de besturing niet zo vrij als in Chivalry. Je hoeft niet meer zelf je slagen te richten en te timen, dat doet de computer wel voor jou. Je kunt ook je slagen niet 'midway' vertragen of versnellen. Het gaat minder om tactische behendigheid en inzicht, en meer om de schone schijn. Je locked automatisch on tot een bepaalde speler en ziet dan een op, neer, links of rechts pijltje naargelang zijn stance. En dan moet jij je aan die stance aanpassen om te verdedigen. Of hem proberen slaan tegen de richting van zijn pijltje in. Belachelijk gewoon!

Het spel ziet er wel mooier gelikt uit, maar het geeft je niet de vrijheid die je in Chivalry wel hebt. Wat dit spel echter volledig de das omdoet, zijn de microtransacties. Een speler krijgt een (oneerlijk) strategisch voordeel door meer geld uit te geven aan de ontwikkelaars van dit spel, door betere wapens en uitrustingen aan te schaffen. Als je online wilt spelen zal je ook veel geduld nodig hebben om een volle sessie te vinden.

Bovendien zijn de matchmaking-systemen belachelijk en ontoereikend, je wordt in wedstrijden geplaatst met teams die overpowered zijn en je meteen in de pan zullen hakken door constant dezelfde aanvallen (4 spelers tegen 1) te spammen. Zelden zal je eerlijke one-on-one gevechten vinden, waarbij het om de skill van de spelers gaat. In Chivalry loont het om tijd te investeren in het spel en beter te worden, maar For Honor is je tijd echt niet waard.