Ratchet & Clank (2016)

PlayStation 4
Platform / Shooter

Ontwikkeld door Insomniac

In deze game, gebaseerd op de gelijknamige film, nemen Ratchet, Clank, Captain Qwark en hun nieuwe vrienden het op tegen de boosaardige Drek, welke het gehele Solana universum in zijn greep houdt. Je krijgt hiervoor wederom de beschikking over talloze knotsgekke wapens, waaronder enkele oude favorieten uit de Ratchet & Clank Future -reeks. Zo is er onder meer de Pixelizer, welke vijanden uiteen doet spatten in 8-bit pixels, en de alom bekende Groovitron.

Heeft iemand hier nog zin in toevallig? Vandaag wat nieuwe gameplay verschenen.

Ziet er toch wel erg lekker uit allemaal hoor..

R&C gameplay

Na die beelden ben ik ook wel om moet ik zeggen.

Een lekker flitsende platformer heb ik sowieso al tijden weer eens zin in.

Het is een remake van de eerste game uit de serie en zal op release slechts veertig eurootjes gaan kosten.

In dat geval sta ik wel op het punt mijn bestelling te plaatsen.

Wat een positieve reviews overal zeg! Zag het eerlijk gezegd al wel een beetje aankomen dat deze goed ontvangen zou worden, maar zo goed als ik nu lees...

Afwisselen met Dark Souls 3 dan maar! Meteen mooie tegenpolen

kiriyama
Ziet er toch wel érg goed uit. Was eigenlijk wel klaar met de serie, maar misschien gaat deze er over een tijdje toch komen. Eerst nog Dark Souls III uitspelen.

Ik heb 'm net gehaald en ben erg in mijn nopjes tot zover.

Erg mooi en kleurrijk aangekleed zoals we al hebben kunnen zien en grappige cutscenes met goede voice acting.

Geinig sfeertje. Iets als dit konden we wel eens gebruiken op de huidige gen.

In mijn eerdere ervaring met deze serie vond ik eigenlijk dat de nadruk iets te veel lag op het knallen en te weinig op het platformen, eventjes bekijken hoe dat bij deze zit.

avatar van killer13
tot nu toe vindt ik het geweldig.
ik heb alleen 1 klein probleempje, het spel is volledig in het Nederlands.
Weet iemand hoe ik het in het Engels kan zetten? dit zie ik precies nergens staan...

Je Playstation op Engels zetten.

Is een bekend verhaal, hij pakt de taal waar de console op is ingesteld. Heb ik al langer geleden veranderd wist niet eens dat er een Nederlandse versie was.

Verder heb ik hier ook geen ander woord voor dan voortreffelijk.

Denk dat Tools of Destruction toch een vrij zwakke introductie was voor mij destijds. Dit gaat daar wel op elk front overheen.

spelfreak
Geplatinumed.

Wat een heerlijke game zeg. Tot nog toe mijn Game of the Year. Een geweldige reboot die me weer helemaal terug in de series heeft gebracht. De mix tussen actie, puzzel en leuke karakters rondom een leuk verhaaltje maakt dit tot een game waar iedereen van kan genieten.

avatar van killer13
Confusie schreef:
Je Playstation op Engels zetten.

Verder heb ik hier ook geen ander woord voor dan voortreffelijk.

Dankjewel!

avatar van JacoBaco
Inmiddels bezig met mijn 3e keer uitspelen voor die ene laatste trofee. Snap niet dat ik hem de 2e keer gemist heb, want toen heb ik er m'n best voor gedaan. Alle vijanden laten dansen met de Groovitron.

Lekker flitsend spelleke. Uitgespeeld inmiddels. Mooi baasgevecht op het eind.

Was nog best even lastig, paar keer dood en toen ineens.

Had ik 'm.

Bloodborne ook liggen op 't moment maar op zich is dit allemaal al wel hardcore gemoeg voor mij.

avatar van TonyTHorror
Was vroeger samen met Jak & Daxter mijn favoriete platformer. Daar is 14/15 jaar later weinig aan veranderd. Dat zegt ook genoeg over het genre in het algemeen, 2D heeft het helaas weer overgenomen.

Geniaal.

In kader van Play At Home is deze game vanaf 1 maart een maand lang gratis te claimen in de PS Store!

avatar van harm1985
Tot in hoeverre verschilt deze met deel 1 (op de PS2) en de HD remake op de PS3?

Ben door Rift Apart toch wel verlingerd geraakt aan deze serie en wil eigenlijk de voorgaande delen ook spelen.

vrees wel dat teruggaan naar de oude delen als Rift Apart je eerste ervaring was wat ruw gaat zijn. Laat je iig niet direct wegschrikken.

avatar van harm1985
Nu, dan weet ik dat ik niet alle delen in één keer moet kopen.

Waar zit hem het verschil in? Graphics stoor ik me niet aan.

avatar van harm1985
Na het afronden van Final Fantasy XV, XII Zodiac Age en VIII maar aan deze begonnen. Rift Apart was me zeer goed bevallen en ook dit deel is erg leuk tot nu toe. De gameplay mechanics zijn net wat minder verfijnd en grafisch ook net wat minder, maar dat is niet gek natuurlijk.

Ik geniet nu alvast van de heerlijke sarcastische humor en zelfspot.

avatar van harm1985
Ben nu bijna bij de eindbaas. Eerst nog even wat losse eindjes aan elkaar gemaakt, zoals gold bolts en holo cards. Echter nog lang niet alle wapens op level 5.

1:35 in de Rilgar Gold Cup was nog een beste klus, totdat ik erachter kwam dat je extra boost krijgt voor trucs.

Qua interface lijkt Rift Apart heel erg op dit deel. Aan de ene kant goed voor de herkenbaarheid, anderzijds mist Rift Apart dus wat originaliteit.

Platinum zal nog een beste grind worden vrees ik.

avatar van harm1985
En de platinum is ook binnen. Heb hier de afgelopen anderhalve week veel plezier mee gehad.

De meeste trophies heb je zo binnen, maar die voor alle wapens tot level 10 en alle upgrades met raritanium was nogal een grind. Wat ik deed is mijn bolt multiplier op 10 zetten in de eerste wereld en dan door met het spel, zo had ik aan het eind van de challenge mode meer dan een miljoen bolts over en 100 raritanium.

Moest nog een tweede keer beginnen aan challenge mode om de Goatinator level 10 te krijgen. Dat wapen of serieus maf en eigenlijk net als de Ryno mega overpowered, je houdt de trigger in en gaan met die banaan.

Moet zeggen dat de humor me zeer bevalt. Zit hem niet alleen in de voice acting en personages, maar ook in de grote verscheidenheid aan wapens. Favoriete tactiek is de Groovinator lanceren en ze er dan van langs geven.

Misschien ook maar eens kijken of ik de remake van de PS2 delen voor de PS3 op de kop kan tikken.

avatar van harm1985
Halfje eraf. Het origineel (nou ja, de remaster op de PS3) is beter.