Ratchet & Clank (2016)

PlayStation 4
Platform

Ontwikkeld door Insomniac
Uitgegeven door Sony

In deze game, gebaseerd op de gelijknamige film, nemen Ratchet, Clank, Captain Qwark en hun nieuwe vrienden het op tegen de boosaardige Drek, welke het gehele Solana universum in zijn greep houdt. Je krijgt hiervoor wederom de beschikking over talloze knotsgekke wapens, waaronder enkele oude favorieten uit de Ratchet & Clank Future -reeks. Zo is er onder meer de Pixelizer, welke vijanden uiteen doet spatten in 8-bit pixels, en de alom bekende Groovitron.

Heeft iemand hier nog zin in toevallig? Vandaag wat nieuwe gameplay verschenen.

Ziet er toch wel erg lekker uit allemaal hoor..

R&C gameplay

Na die beelden ben ik ook wel om moet ik zeggen.

Een lekker flitsende platformer heb ik sowieso al tijden weer eens zin in.

Het is een remake van de eerste game uit de serie en zal op release slechts veertig eurootjes gaan kosten.

In dat geval sta ik wel op het punt mijn bestelling te plaatsen.

Wat een positieve reviews overal zeg! Zag het eerlijk gezegd al wel een beetje aankomen dat deze goed ontvangen zou worden, maar zo goed als ik nu lees...

Afwisselen met Dark Souls 3 dan maar! Meteen mooie tegenpolen

kiriyama
Ziet er toch wel érg goed uit. Was eigenlijk wel klaar met de serie, maar misschien gaat deze er over een tijdje toch komen. Eerst nog Dark Souls III uitspelen.

Ik heb 'm net gehaald en ben erg in mijn nopjes tot zover.

Erg mooi en kleurrijk aangekleed zoals we al hebben kunnen zien en grappige cutscenes met goede voice acting.

Geinig sfeertje. Iets als dit konden we wel eens gebruiken op de huidige gen.

In mijn eerdere ervaring met deze serie vond ik eigenlijk dat de nadruk iets te veel lag op het knallen en te weinig op het platformen, eventjes bekijken hoe dat bij deze zit.

avatar van killer13
tot nu toe vindt ik het geweldig.
ik heb alleen 1 klein probleempje, het spel is volledig in het Nederlands.
Weet iemand hoe ik het in het Engels kan zetten? dit zie ik precies nergens staan...

Je Playstation op Engels zetten.

Is een bekend verhaal, hij pakt de taal waar de console op is ingesteld. Heb ik al langer geleden veranderd wist niet eens dat er een Nederlandse versie was.

Verder heb ik hier ook geen ander woord voor dan voortreffelijk.

Denk dat Tools of Destruction toch een vrij zwakke introductie was voor mij destijds. Dit gaat daar wel op elk front overheen.

spelfreak
Geplatinumed.

Wat een heerlijke game zeg. Tot nog toe mijn Game of the Year. Een geweldige reboot die me weer helemaal terug in de series heeft gebracht. De mix tussen actie, puzzel en leuke karakters rondom een leuk verhaaltje maakt dit tot een game waar iedereen van kan genieten.

avatar van killer13
Confusie schreef:
Je Playstation op Engels zetten.

Verder heb ik hier ook geen ander woord voor dan voortreffelijk.

Dankjewel!

avatar van JacoBaco
Inmiddels bezig met mijn 3e keer uitspelen voor die ene laatste trofee. Snap niet dat ik hem de 2e keer gemist heb, want toen heb ik er m'n best voor gedaan. Alle vijanden laten dansen met de Groovitron.

Lekker flitsend spelleke. Uitgespeeld inmiddels. Mooi baasgevecht op het eind.

Was nog best even lastig, paar keer dood en toen ineens.

Had ik 'm.

Bloodborne ook liggen op 't moment maar op zich is dit allemaal al wel hardcore gemoeg voor mij.

avatar van TonyTHorror
Was vroeger samen met Jak & Daxter mijn favoriete platformer. Daar is 14/15 jaar later weinig aan veranderd. Dat zegt ook genoeg over het genre in het algemeen, 2D heeft het helaas weer overgenomen.

Geniaal.