menu

Horizon: Zero Dawn (2017)

mijn stem
4,24 (103)
103 stemmen

PlayStation 4 / PC
Action / RPG
single player / online

Ontwikkeld door Guerrilla
Uitgegeven door Sony

De legendes vertellen van The Old Ones, een eeuwenoude beschaving van mensen die lang geleden op Aarde leefden. Na een ramp raakte vrijwel alles in verval en de natuur nam vervolgens alles weer over. Nu, vele jaren later, is die oude beschaving verdwenen en zijn alleen hun machines overgebleven. Nu woedt er een zware oorlog tussen de nieuwe beschaving en de machines van de oude beschaving.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=Fkg5UVTsKCE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Sinner
Da's kut idd. Maar heb je altijd kans op met de 2de hands markt. Troost je. Van wat ik begin van de week heb gezien en gespeeld is het echt wel die extra paar dagen wachten waard. Alleszins een titel die ik me ook aanschaf als ik een PS4 heb.

Grovonion schreef:
wou 'm net kopen bij de plaatselijke gamemania maar was uitverkocht. Wat een krocht-keten, eigenlijk onvoorstelbaar dat ze in 2017 nog steeds hun inventaris niet onder controle hebben.


Oh daar ook al. Was hier ook het geval. De game heeft het bijzonder goed gedaan, net als Breath of the Wild - daar hebben ze dus ook geen Switch exemplaren meer van. Ik weet niet of het de plaatselijke managers zijn of de regionale die verantwoordelijk zijn voor het inslaan van de games maar ik heb de indruk dat ze zich hier idd een beetje aan mispakt hebben.

avatar van Confusie
3,5
Ik houd nog even mijn reserves.

Met name wat betreft het hoofdpersonage.

Soort Sjors van GTST met rastahaar.

Niet zo zeker of ik daarmee de hele ervaring in vol ornaat kan beleven.

Zit er toch een tijdje aan vast in zo'n situatie.

Doe me dan maar Martine Hafkamp.

avatar van JacoBaco
4,5
Aloy is Hannah Hoekstra.. Hannah is leuk, Aloy wat minder. Maar met vrouwen spelen vind ik sowieso fijn.

avatar van Confusie
3,5
Aha.

Had ik er zo niet aan af gezien.

Dat is wel een geinig vrouwke inderdaad.

Nog eens goed kijken dan.

avatar van Eliandjiee
5,0
Uitgespeeld na zo'n 50 uur. 5 sterren en een plaats in mijn top 10. Lang geleden dat ik een game full-price heb aangeschaft, maar oh boy wat was het dat waard!

Technisch en grafisch heb ik nog nooit een game van dit niveau ervaren en gespeeld. Wat ziet deze game er gruwelijk uit. Ik heb nog nooit zoveel tijd in de photo mode van een game gestoken. Van het echoën van stemmen, het bewegen van gras en haren, prachtige vergezichten, de verschillende weersomstandigheden, de effecten van de dag- en nachtcyclus.. Manmanman, wat zit er een detail in deze game en wat ziet alles er levensecht en prachtig uit. Dit in combinatie met een prachtige soundtrack maakt dat het lopen door de wereld al een genot op zich is en ik de eerste paar uur van deze game met mijn kaak op de grond heb zitten gamen.

De gameplay (voornamelijk actie) speelt echt heerlijk. Vanaf het begin wordt alles rustig, maar niet in een saaie tutorial, uitgelegd. De actie zelf is verfrissend, vernieuwend, verslavend en uitdagend. Alles werkt goed en het speelt heerlijk weg. Stealth en guns blazing werken allebei als speelstijlen als een trein. De verschillende machines zijn ook prachtig vormgegeven en de variatie in aanvallen en hoe ze te bevechten is subliem gedaan. De eerste keer dat ik een Thunderjaw tegen kwam ga ik niet gauw vergeten. Evenals de eerste keer dat ik een stalker tegenkwam: rennen voor mijn leven want ik zag niks!
Ook tof dat je op een aantal momenten echte ouderwetse eindbaasgevechten hebt waarbij je in een area gedropt wordt met een vijand en deze niet kan verlaten. Het feit dat, hoe overleveld je ook raakt, zelfs een wachter je in no time je bitch kan maken als je niet op let zegt genoeg over de balans en uitdaging; chapeau!

Het exploren is door zowel de grafische pracht en details als de heerlijke combat dan ook super leuk om te doen. Ik heb echt een aantal intense momenten gehad tijdens mijn exploratie waarbij ik in het donker van Save point naar save point vocht en sneakte tegen monsters die ik gezien mijn level nog lang niet had moeten tegenkomen. Elk nieuw monster, of eigenlijk machine, die je ontdekt is weer verfrissend en een beleving op zich. En het overriden van machines is ook heerlijk; het tegen elkaar opzetten van Snapmaws, ravagers en ander gespuis zorgt voor fantastisch vermaak. De verschillende Cauldrons vond ik overigens ook een heel sterk onderdeel van de game, intense tochten en belevingen waren dit stuk voor stuk!

Maar nu wellicht het allerbelangrijkste: het verhaal en de personages. Man, wat heb ik genoten. Vanaf de eerste seconde weet de game mij te intrigeren en emotioneel te raken. Ik heb direct een band met Aloy en de wereld. Hoe je samen met Aloy het mysterieuze verhaal beetje bij beetje ontrafelt en steeds meer te weten komt is echt subliem gedaan. Ik heb zo enorm genoten van alle geluidsopnames en holo's, echt een unieke en intense beleving. De angst, emotie en paniek over het vergaan van de wereld en project Zero Dawn en Project Enduring Victory in deze waren echt zó goed voelbaar, heerlijk.. Dit is één van de weinige games waarbij ik alle lore en dingen die je vindt meerdere keren heb gelezen en geluisterd omdat deze zo boeiend waren. Zowel alle lore van The Old Ones als van de nieuwe stammen en beschavingen in deze wereld van Horizon is interessant.

De mainquest is zo goed geschreven, intrigerend, mysterieus en deze zet je aan het denken. Het vergaan van de wereld zoals dat in deze game is verlopen en het verloren gaan van Apollo en daarmee een hele beschaving met al haar kennis en cultuur gaf me zo'n bizar gevoel van nederigheid.. De game raakt thema's als religie, AI en kapitalisme aan zonder deze te forceren, een hele prestatie. Story-wise was Horizon echt vrijwel het beste wat ik op sci-fi gebied heb ervaren. Een perfecte combinatie van intrige en emotie.

De sidequests in de game halen niet het niveau van The Witcher 3, maar zijn wel heel sterk in het exploren en de hoofdgame verweven. Een aantal sidequests en personages zijn echt heel leuk geschreven.

Kijken naar verbeterpunten dan zijn dit echt details en bijzaken zoals bijvoorbeeld het ontbreken van een Sell all knop. De kritiek die ik daarnaast heb komt vooral neer op het feit dat ik meer had gewild. Meer machines, meer mainquests, meer lore en een nog grotere wereld.

Voor mij persoonlijk de beste game sinds The Witcher 3 en qua techniek en detail de beste game op de Playstation 4. Ik kijk terug op een heerlijke game-ervaring en ben zeer benieuwd naar de toekomst van deze franchise. Guerrilla, chapeau!

avatar van Awake78
5,0
Goede review. Sluit ongeveer aan bij mijn mening tot nu toe. Hoewel ik er pas een uur of 4 in heb zitten haha... Maar ongelooflijk wat een indruk die eerste paar uur hebben gemaakt. Na Bioshock 1 zelden zo'n indrukwekkende intro meegemaakt. Belooft veel goeds voor de rest. Die gevechten tegen die machines kunnen soms echt zwaar intens zijn, man o man...

Hoop er komende dagen mee door te gaan!

avatar van Jordy
4,0
Halverwege was ik super enthousiast. Maar ik merkte na een uur of 30 dat ik het toch allemaal wat eentonig begon te vinden. Op het eind underleveld de laatste missies er door heen gejaagd omdat ik er wel klaar mee was. Heb niet de behoefte gevoeld om buiten de cauldrons en de longnecks veel buiten de main story te doen.

avatar van mrdig
5,0
Jordy schreef:
Halverwege was ik super enthousiast. Maar ik merkte na een uur of 30 dat ik het toch allemaal wat eentonig begon te vinden. Op het eind underleveld de laatste missies er door heen gejaagd omdat ik er wel klaar mee was. Heb niet de behoefte gevoeld om buiten de cauldrons en de longnecks veel buiten de main story te doen.


Maar al met al dus toch 4 sterren? dus zeker wel vermaakt zo te zien ondanks dat je het blijkbaar wat afgeraffeld hebt

Zelf zit ik nu op 50 uur met lvl 46 en heb ik nog een paar main quests te gaan volgens mij. Meeste side-quests gedaan evenals alle Cauldrons, Longnecks (wat zijn die gaaf), Bandit Camps, Corruption zones.

Qua eentonigheid vind ik het meevallen, elk gevecht is toch weer anders en blijft uiterst vermakelijk. Main quests en story boeien ook enorm. Laat hier maar een film/serie van komen. De side quests zijn niet allemaal hoogstaand en komt wel wat eentonigheid in voor. Als in: zoek hem/haar, volg het spoor, investigate, volg spoor, gevechtje, klaar.

Verder mijn eerst PS4 game ooit en meteen 1 van de prachtigste games die ik ooit heb gespeeld. Ben toch elke keer weer aan het genieten en kan het ook niet een half uurtje spelen; je zit er zo weer een paar uur achter. Prachtig.

avatar van Awake78
5,0
Afgelopen week uitgespeeld in 65 uur. Zonder meer de beste 65 uur van mijn (game-)leven.

Ik weet niet waar ik moet beginnen aan mijn lofzang. Vond daadwerkelijk alles in de game tof en zó goed uitgewerkt. Laat ik het anders even opsommen:

-grafisch werkelijk subliem. De verschillende weerstypen, de gedetailleerde bouw van de machines, de altijd dynamische wereld waarin van alles beweegt (insecten, water, wind door de planten en bloemen, wolken, sneeuw, machines en andere dieren), de cutscenes, de grotten....echt alles ziet er gedurende het spel echt heerlijk uit. Veruit de meest levendige wereld die ik ooit ben tegengekomen.

-karakters en voice-acting. Beide van een uitzonderlijk hoog niveau. De combinatie van stemmen, gezichtsuitdrukkingen en karakters past werkelijk perfect bij elkaar en zorgt nergens dat je uit de game-ervaring wordt gehaald.

-diepzinnig, uniek verhaal. Verveelt nooit en zeker niet standaard. Heel slim gebruik gemaakt van 2 hoofdverhaallijnen die soepeltjes in elkaar overgaan.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Zoals ik hierboven al zei, de eerse 10 uur van de game zijn werkelijk verbluffend en zuigen je direct in de wereld. En zoals je wellicht zou verwachten, de tientallen uren daarna blijft de game het hoge niveau vasthouden. Het ronddwalen door de wereld blijft gewoon een genot, of dat nou door het regenwoud, woestijn, besneeuwde bergen of de hoofdstad Meridiaan is.

Echt een fantastisch spel met een heerlijke gameplay. Overal is gewoonweg zó goed over nagedacht en de som der delen maken één prachtig geheel. Lang geleden dat ik zo heb genoten van een spel. Kan niet anders dan ultra-positief zijn en een plek in mijn top-3 geven. Kan niet wachten op een deel 2.

5*

avatar van gamefan
5,0
Ik heb heel lange tijd uitgekeken naar Horizon, want aan de hand van vrijgegeven beelden, teasers, etc. beloofde het een topper van jewelste te worden. En nu na het spel gespeeld te hebben kan ik alleen maar concluderen dat die belofte ten volle waargemaakt is en dat Horizon: zero dawn één van de beste spellen van het afgelopen decennia, of misschien wel ooit, is.

Ik zal kort zijn over het visuele aspect, want daar kan ik alleen maar de bovenstaande gebruikers in napraten: het is veruit de mooiste game die ik ooit gespeeld heb, zelfs The witcher 3: wild hunt overtreffend. Er zit zo'n ongelooflijk detail in de game; je kan de grassprietjes onderscheiden, het weer is veranderlijk, er zijn veel verschillende soorten gebieden in de map. Wil je even rondlopen in het oerwoud, of toch maar in de woestijngebieden, of besneeuwde berglandschappen, de hoofdstad Meridiaan, het bosachtige Noragebied,.. Er zit een enorme diversiteit aan locaties in het spel, waardoor het nooit afgezaagd of repetitief aanvoelt, en belangrijker, letterlijk alles ziet er fantastisch uit. Ik heb de eerste paar uren echt veel te veel tijd in de photo mode gestoken, die trouwens ook zeer uitgebreid is en waar je wel wat plezier aan kan beleven.

De gameplay is ook heerlijk. Alles werkt zo soepel en voelt fris en gewoon goed aan. Het vechten tegen de vele verschillende soorten machines verveelt nooit, zelfs niet op het einde na een dikke 50 uur. En de machines zijn ook geweldig om te aanschouwen, visueel zijn het allemaal plaatjes, en het is ook heerlijk om te ontdekken wat de zwakke plekken van een bepaalde machine zijn, en het voelt telkens heel bevredigend als je er eentje neerkrijgt. De verschillende soorten vechtstijlen werken allemaal heel goed. Ook de verschillende soorten armors, pijlen, en andere gadgets zoals de touwwerper die je kan kopen, ja, dit stak allemaal zeer goed in elkaar. Ik heb ook alle bandit camps, cauldrons, geïnfecteerde gebieden, hunting grounds, etc. gedaan en ook dit is een zeer goed aspect van de game en verveelt nooit, en zo kom je ook zeker alle machines tegen en word je ook gedwongen wapens te gebruiken die je anders links zou laten liggen.

Maar het belangrijkste dan nog; namelijk het verhaal en de personages. Ook daarvoor heb ik enkel lovende woorden. Het verhaal vind ik eerlijk gezegd misschien wel het beste, sterkste en meest doordachte ooit in een game. Vanaf het begin wordt je direct in het mysterie meegesleurd en beetje bij beetje kom je samen met Aloy achter sommige antwoorden, totdat op het einde de puzzel volledig in elkaar past en je beseft dat alles gewoon klopt. Ik heb echt genoten van het verhaal en ook van de filosofische vragen die hierdoor opgeroepen werden; er zit echt wel een heel diep en uitgebreid verhaal in waar je jezelf zeker in zal verliezen. De personages zijn ook ijzersterk, met name hoofdpersoon Aloy dan. Met haar ga je zeker meeleven gedurende het verhaal en de vele zijmissies. Daarover gesproken, de zijmissies waren ook leuk geschreven en werden goed verweven in de rest van de game en het hoofdverhaal. Op het einde werden ze misschien wat repetitief (zoek deze persoon, dood die machine) en ik heb dan ook lang niet alle side quests gedaan.

Ik heb er uiteindelijk 53 uur over gedaan (dus verwacht niet een mega-lange game zoals pak, een witcher 3 of skyrim), maar dat waren me de 53 uur wel. Ongeveer alles gedaan wat de game te bieden had (op sommige side quests na) en ik kijk heel erg tevreden terug op een van de tofste game-ervaringen die ik tot nu toe gehad heb. Werkelijk alles klopt, en ik kan dan ook niet anders als de volle 5* geven, en absoluut een hoge plek in m'n top 10. En als dit niet dé Goty wordt, moet het wel heel vreemd lopen.

avatar van Grovonion
Coole reviews, gamefan en Awake78

Ik ben een 10-tal uren ver en kan veel beamen en zie het ook erg zitten deze na mijn verlof uit te spelen. Ik moet wel zeggen dat mij de actie niet zo vlot meevalt. Ik heb problemen snel van wapens te wisselen en verzand vaak in melee aanvallen (wat vaak niet goed genoeg is en ik moet vluchten) omdat de beesten me op mijn kraag zitten. Ik hoop dat dat met ervaring beter wordt.

avatar van Winkelwagentje
4,5
Winkelwagentje (moderator)
Die melee aanvallen daar stap je snel genoeg van af. Met je Bow doe je eigenlijk alles. Tripwires zijn nog wel handig om een goeie ambush een beetje vooruit te plannen. Maar voor de rest heb ik eigenlijk amper mijn andere wapens gebruikt. Op t laatst had ik drie van de vier weapon slots in gebruik voor bows. Met tear arrows en een paar goede mods kom je een heel eind.

De eerste uren zijn m.i. toch het meest lastig. Als ik terug denk hoeveel moeite ik had met de boss in de eerste cauldron. Ik zat er een paar levels boven, maar heb mn save herladen omdat ik t niet voor elkaar kreeg. Daarna nooit meer zoveel moeite gehad, tot de final boss (maar dat gevecht was ook gelijk het grootste minpunt in de hele game).

avatar van mrdig
5,0
Winkelwagentje schreef:
Die melee aanvallen daar stap je snel genoeg van af. Met je Bow doe je eigenlijk alles. Tripwires zijn nog wel handig om een goeie ambush een beetje vooruit te plannen.


Daar sluit ik me bij aan, the Hunter en the Sharpshot Bow heb ik verreweg het meest gebruikt. Naar het einde toe met name hardpoint, fire, tearblast en precision arrows. De war bow met shock, corruption, freeze arrows gebruikte ik vreemd genoeg erg weinig. Touwwerper af en toe gebruikt voor de Glinthawks en de immense Stormbirds, niet omdat het echt moest maar omdat het gewoon tof is om te doen.

Tripwires wel erg veel gebruikt, handig en tof om hinderlagen mee te leggen. Ook bij de Cauldrons hielpen de tripwires enorm.

Winkelwagentje schreef:
Daarna nooit meer zoveel moeite gehad, tot de final boss


De final boss vond ik wel tof maar doordat ik waarschijnlijk wat te sterk was haalde ik het in 1x. Had wel wat uitdagender gemogen. Nu speelde ik wel op het default niveau. Waarom vond je dat het grootste minpunt?

avatar van Winkelwagentje
4,5
Winkelwagentje (moderator)
Ik zat bij de final boss op level 45 of 46. Volgens mij wel redelijk rond het juiste level, maar zo te voelen zeker niet er boven. Ik ben sowieso al geen fan van getimede bossfights. En ik vond het verder gewoon een beetje een frustrerend gevecht. Ten eerste al omdat ik er al iets meer van had verwacht. Maar ook omdat die Deathbringers gewoon enorme tanks zijn, en je eigenlijk zit te wachten op dat ene kansje om even wat extra damage te doen. Maar ik had steeds moeite om die kans te pakken. Ook omdat die andere machines zich constant op mij richtte. Volgens mij horen daar je strijdgenoten voor wat afleiding te zorgen. En dat was ook niet echt het geval. Niet het hoogtepunt van de game voor mij.

Maar afgezien van dit ruim 50 uur genoten van deze geweldige game.

avatar van mrdig
5,0
Ja timed boss fights vind ik ook helemaal niks. Was lekker tactisch bezig en toen kwam die klok in beeld met als gevolg alle remmen los, guns blazing en niet meer nadenken haha

avatar van JacoBaco
4,5
Zo, ik was even afgeleid vanwege mijn eerste ervaring met een Hitman game. Ik zit nu op 100%, dus tijd voor iets anders en dat moet dan natuurlijk Horizon: Zero Dawn zijn!

Gisteravond even 1,5 gespeeld en het eerste wat opvalt is natuurlijk het visuele. Vervolgens begint de mooie muziek op te vallen en al snel krijg je het gevoel dat je in een enorm avontuur zit welke zich afspeelt in een werkelijk fascinerende wereld!

Het is nog even wennen aan de vlotte gameplay, want na 2 maanden gespeeld te hebben met de houterige Agent 47 met zijn statische gelaat, gaan Aloy en de bewegingscamera hier als een speer!

Vanavond hoop ik dus de hele avond te kunnen gaan genieten!

avatar van JacoBaco
4,5
Inmiddels 2 weken verder en ik ben verslaafd! Tijdens de eerste circa 5 uur had ik nog zoiets van oké is dit het nou? Wel tof, dat sowieso, maar een meesterwerk leek het niet te worden.

En nu, level 40, maar nog lang niet klaar -want ik ga uiteraard voor de platinum- ben ik zoals ik al zei verslaafd!

Ik heb de game overigens op moeilijk staan en dat is best pittig! Het vechten tegen de machines is zooo episch. Met name de wat grotere dus. Best veel mogelijkheden ook. Bijvoorbeeld de pantserplaten eraf schieten met speciale pijlen, de vuurwapens eraf schieten en deze vervolgens zelf gebruiken tegen de machine, de zwakke plek opsporen en je daar op concentreren en wanneer de machine toch te dichtbij komt een melee aanval of toch maar kiezen voor de overname van een machine zodat het voor jou het vuile werk opknapt! Fan-tas-tisch gedaan Guerrilla!

avatar van Confusie
3,5
Tot dusver:

Dikke prima.

Niet echt vet geweldig.

Stukje Neerlandse trots.

Zoals ik zelf af en toe ook wel ben.

Dus wie weet komt het nog.

avatar van Confusie
3,5
Het is een mooi spel.

Maar zoals Brian Wilson ooit ook al eens zei:

I just wasn't made for these times.

avatar van Confusie
3,5
Toch best wel een lekker spel.

Om zo nu en dan 'n bietje te speule.

Met name het vechtsysteem weet een gedegen uitdaging te bieden met een aangename diepgang daarin.

Vooral veroorzaakt door het componenten eraf tjappen, wat erg lekker werkt.

Of hard zo'n watcher pakken door je pijl recht op z'n bakkus te plakken dat ie dan gelijk strak tegen de vlakte verzakkend.

Het doet z'n dingetje wel.

Grootste dompers toch vooral een kleurloos hoofdpersoon en daarnaast ook nog een totaal gebrek aan boeiende bijpersonages.

Dat maakt dat deze bij tijd en wijlen erg sfeervol verzorgde RPG van spitsvondige lore er toch niet geheel in slaagt de geest te absorberen als bijvoorbeeld een Witcher, die dat dus wel deed met een onvermijdelijke vergelijking welke voor mij in deze toch wel op de loer blijkt te liggen, hier en daar deze dag vandaag.

neo (crew)
Tegenlicht heeft er enkele maanden geleden een aflevering aan besteed:

VPRO Tegenlicht: All in the game kijk je op npo.nl

Wou deze eindelijk binnen halen met de price drop, maar nu komen ze natuurlijk af met de ‘complete edition’.. is die DLC de moeite waard?

Raminos
Ik heb t spel net uitgespeeld, als ik de dlc haal, behoud ik dan al mijn outfits, wapens etc?

Remi
Als het goed is wel.

avatar van mrdig
5,0
Het Horizon Zero Dawn bordspel heeft zijn doel gehaald op Kickstarter, ziet er impressive uit!

avatar van Rman
4,0
Mooi spel. Ziet er mooi uit, geluid is goed. Helaas is de gameplay niet helemaal mijn ding.
Zo heb ik al twee maal vastgezeten en kon geen kant op en vind ik de manier van het opslaan van saved games niet optimaal. Spelen met een controler en ook de PS4 is voor mij als PC rts speler nieuw, dat zal ook wel deze beoordeling beïnvloeden.
Zo vind ik het nog steeds lastig dat de camera soms je niet goed volgt. Wil ik schieten, zijn er bladeren in het zicht. .

avatar van Rman
4,0
Wat geeft de icoon boven een machine (in actie) nu precies aan? Als je deze in de fik steekt/bevriest/stunned moet de icoon helemaal vol zijn wil het effect hebben?
Hoeveel touwen heb je minimaal nodig om bijvoorbeeld een Glinthawk vast te zetten?
Ik doe een stuk of 7 a 8 maar wellicht is dit verspilling...;-0

avatar van Confusie
3,5
Leuk om juist op dit moment even aan te halen. Want toch een mooi voorbeeld van hoe een open wereld er weliswaar heel mooi uit kan zien maar op een of andere manier maar niet tot leven komt. In tegenstelling tot. Zielloos is dan het woord. Met personages totaal niet geloofwaardig als zijnde levendig, dat noemen ze dan bordkarton.

Wat je vraag betreft: als ik het wist zou ik het zeggen maar misschien is toch koekel je beste vriend.

Sowieso maar niks ergens een vraag planten en dan maar gaan zitten wachten op antwoord, als het al ooit komt, terwijl je het, neem ik aan, liefst nu gelijk wil weten.

Zal je vertellen ik heb ook wel eens zo gezeten, hermetisch diepgelegen daar beneden. Met een hoopvol radiosignaal desperaat golvend ergens daarbuiten.

Schiet niet op.

Kan ik je vertellen.

Zou het niet aanraden.

avatar van Mithrandir
5,0
Geweldige game, het verhaal van outcast Aloy word op een bijzondere fraaie wijze verteld. Hoe de wereld vergaat en de overlevenden in de nieuwe wereld (voor hun) het weer opbouwen. Maar zo zijn ze als de dood voor de oude wereld, die de robo-sauriers hebben achtergelaten. Daar waar ik de game wat religieus vond beginnen, nam het een aardige plottwist. Maar zeer mooie game, van de makers van Killzone, waar ik niets mee heb. Maar met deze game laten ze zien dat ze volwassen zijn geworden, dus nu wachten op deel 2.

avatar van Grovonion
Rman schreef:
Mooi spel. Ziet er mooi uit, geluid is goed. Helaas is de gameplay niet helemaal mijn ding.
Zo heb ik al twee maal vastgezeten en kon geen kant op en vind ik de manier van het opslaan van saved games niet optimaal. Spelen met een controler en ook de PS4 is voor mij als PC rts speler nieuw, dat zal ook wel deze beoordeling beïnvloeden.
Zo vind ik het nog steeds lastig dat de camera soms je niet goed volgt. Wil ik schieten, zijn er bladeren in het zicht. .
Had ook dergelijke problemen met het spel. Na een 20-tal uren weggelegd en sindsdien nooit meer opgepikt. Hoewel ik de omgeving prachitg vond en het ronddwalen en nieuwe plekken ontdekken ook steeds cool, had ik een probleem met de gameplay. Anders dan vluchten, verstoppen en dan een aanval spammen kwam ik niet. En dat werkt slechts tegen een deel van de tegenstand. Het strategisch plaatsen van vallen etc. lukte me niet erg goed, realtime.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:11 uur

geplaatst: vandaag om 11:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.