Star Fox Zero (2016)

Nintendo Wii U
Action / Shooter

Ontwikkeld door Nintendo en Platinum

Star Fox Zero is een reboot van de Star Fox serie en gaat daarmee ook meteen terug naar de basis. Op de Wii U Gamepad zie je alles vanuit de cockpit in de eerste persoon, terwijl het televisiescherm de verbeterde Arwing in de derde persoon laat zien. Indien nodig kan je transformeren in de Landmaster Tank en de nieuwe Gyrowing. Uiteraard behoren manoeuvres zoals barrel rolls en somersaults ook tot het arsenaal van Fox McCloud en zijn vrienden.

SouthParkFan
De enige game uit Nintendo's E3 persconferentie waar ik dus wel naar uitkijk, en ik heb de vorige delen niet eens gespeeld.

Wat is de release datum hiervan?

Zojuist door Nintendo gecommuniceerd dat de game is uitgesteld naar 2016

SouthParkFan
"A delayed game is eventually good. A rushed game is forever bad."

kiriyama
SouthParkFan schreef:
"A delayed game is eventually good.

Jij kent Duke Nukem Forever zeker niet?

kiriyama schreef:

Jij kent Duke Nukem Forever zeker niet?

Dat was een uitspraak van Nintendo man: Miyamoto

horizon schreef:

Dat was een uitspraak van Nintendo man: Miyamoto

Kijk jij kent hem =)

Word 22 april gereleased. Samen met project Guard. Nu genaamd Star Fox Guard.

avatar van horizon
En platinum heeft echt goed werk geleverd. Ziet er grafisch gezien nu echt goed uit. En 60fps.

Meen je dit nou horizon?

klaploper schreef:
Meen je dit nou horizon?

Ja. Die grafische stijl vind ik gewoon mooi.

Daar heb je geluk mee dan. Ik dacht dat je mischien sarcastisch was. Ik ben niet weg van de grafische kwaliteiten. Vind Bayonetta en bijvoorbeeld Vanquish er veel mooier uit zien. Maar gameplay boven graphics. En als de reviews een beetje goed zijn dan schaf ik deze zeker aan.

Ik ben ook wel te spreken over de (opgepoetste) graphics. Dikke stijl! Ben benieuwd naar de uiteindelijke game. Lijkt erg veel op star fox 64 / lylat wars en die was erg goed.

Gamed.nl - Star Fox Zero scoort goed in Famitsu

Hier alvast wat cijfers..
Een aantal negens en achten ik vermoed dat het weer dikke fun word..
Net zo als vroeger weet je wel
En het is Nintendo en Platinum die er aan werken duss

Star Fox Zero Review - GameSpot

Gamespot is ook tevreden..

Ik ben erg benieuwd. Dreamcastguy (overigens ook best een leuk youtube channel) was een stuk minder positief - en dan voornamelijk met betrekking tot de controls. Iets waar ik me ook wel wat bij kan voorstellen. Het klinkt gewoon tegendraads om met het linkerpookje te bewegen en met de gamepad tussentijds te richten. (of althans - in een snelle game zoals Starfox - ook bij Fatal Frame waren de controls best clunky zo af en toe, maar dat is een tragere game).

Maar goed - even afwachten maar tot ik het zelf aanschaf volgende maand of zo.

avatar van horizon
Controls schijnen kwestie van wennen te zijn.

Net zoals mensen in eerste instantie niet dachten dat motion controls voor een shooter als Splatoon zouden werken. Als het eenmaal klikt is motion controls gewoon geweldig. Durf te zeggen dat het voor een shooter misschien nog wel beter is dan toetsenbord + muis.

Een kwestie van "love it or hate it", daarom ook dat de recenties zo verdeeld zijn. Zelf uitproberen en je eigen mening vormen is de kwestie. Hoewel ik ergens las dat de hoeveelheid content ook beperkt is, en dat zou wel jammer zijn voor een full-price game.

Grovonion schreef:

Het min punt dat er te weing conten schijnt te zijn, viel me nog het meest op..
Dat is zie je zelden bij bedrijfen zoals Platinum en Nintendo..
En het spel is ook nog eens flink uitgesteld, dus tijd genoeg.

Of... zouden ze het te druk hebben met de ontwikkeling van de NX?

avatar van Mega Man
Ik betaalde 44 euro voor het losse spel (zonder SF Guard) bij GameMania dus dat viel wel mee. Om een oordeel te vellen moet ik de game eerst uitspelen. Wel kan ik vast zeggen dat de coop mode wat omslachtig is. Niet zozeer de besturing (m'n broer en ik hadden veel schik en 't werkte naar behoren) maar de manier hoe het spel hier mee omgaat. Ik startte het spel op en zag nergens in het hoofdmenu 'coop mode' staan. Ik dacht; 'dat zal ik wel kunnen kiezen in de Lylat System map'. Na een demo om je de besturing aan te leren kwam ik dan eindelijk op Corneria met m'n team. Alleen m'n broer kon dus niks doen Ik weer terug naar de map-creen, selecteer Corneria en ja hoor; hier kon ik kiezen tussen single player en coop mode. Wat blijkt, als je in het volgende level komt is de coop mode ineens weer uitgeschakeld! Nintendo, what the hell! Ook het ontbreken van een simpele VS mode vind ik bizar gezien de lange uitstel van het spel.

De eerste drie levels die ik samen met m'n broer heb gespeeld waren wel weer typisch Star Fox en dan met name Lylat Wars. De sfeer was er, de stemmen klopten, je hoorde weer 'good luck' voordat 'n level werd gestart, er was herkenbare muziek en alles wat kapot gaat geeft een impact wat bij Star Fox Assault ontbrak. Die game kwam erg synthetisch over in de vlieglevels en de looplevels waren ruk. In Star Fox Zero is dat gelukkig verleden tijd. Het enige lopen wat je doet is met de walker (overblijfsel van de gecancelde Star Fox 2 op de SNES) en de gameplay is net zo interessant en goed uitgewerkt als de traditionele vlieglevels. De levels op zichzelf zijn ook veel grootser qua opzet dan ik gewend was van Lylat Wars. Ik moet het spel eerst goed doorspelen om een compleet oordeel te kunnen geven. Voor nu zeg ik; de game is karig wat betreft content (hebben we hier zo lang voor moeten wachten?) maar de gameplay is lekker intens en episch. Een waardige Star Fox game naar mijn mening!

De game is dope. Ik moest heel erg wennen aan de controls, maar het heeft wel wat! Dit is mijn eerste game sinds de Wii, waar ik de motion controls wel een soort van kan apriceren.
Het is eigenlijk heel vet om zo op je tv te spelen en met de gamepad vanuit cockpit view je vijanden neer te knallen.

Eindelijk een game, waar de gamepad ook echt toegevoegde waarde heeft (oh ja, Mario maker ook, bedenk ik me net )

De levels zijn episch, boss fight intens en hetbis een verademing om weer in het lylat systeem rond te vliegen, rijden, hooveren etc etc

Waar ik eerst mijn twijfels had mbt de controls, ben ik nu om. Het heeft even geduurd Nintendo, maar jullie hebben me aan de motion controls gekregen

-marco- schreef:

Ik kan je Splatoon ook van harte aanbevelen!
Het is iets heel anders maar zeker een geweldige aanwinst voor je Wii-U collectie

All Seeing Fish
Ik heb de game klaarliggen voor als ik klaar ben met Twilight Princess.

@-marco-

Lego City: Undercover maakt ook goed gebruik van de gamepad, met een soort van VR scannen van de omgeving.

Thanks voor de tips All Seeing Fish & banjo

Eindelijk een keertje kunnen spelen bij een vriend en het viel me hartstikke mee. In tegenstelling tot waar ik aanvankelijk voor vreesde wende ik relatief snel aan de besturing en vond ik het na een half uurtje zelfs best lekker aanvoelen. Aangezien dat mijn grootste punt van twijfel was ben ik zeker van plan het ergens de komende maanden aan te schaffen - wordt vervolgd dus...

vandaag aangeschaft, 11 euro zeg ik niet neen tegen.

Deze Star Fox komt heel waarschijnlijk ook naar de Switch toe met een betere besturing is dat heel goed nieuws!.