XCOM 2 (2016)

PC / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Strategy / Simulation

Ontwikkeld door Firaxis en Blind Squirrel
Uitgegeven door 2K

Krijg een glimp van een toekomst waarin aliens de wereld hebben overgenomen en XCOM ondergronds opereert om de Advent-regering omver te werpen. Deze nieuwe guerrilla-achtige macht moet het opnemen tegen krachtige vijanden in onvoorspelbare omgevingen om als overwinnaar uit de bus te komen.

Woot, nieuwe XCOM, vette zin in! Leuk die XCOM rebels take.

XCOM2, Fallout 4, en possible Dark Souls 3 tease... Gaat een coole E3 worden dit jaar!

avatar van threeohthree
XCOM in het kwadraad, wederom geweldige combat, sterk uitgewerkte geoscape, en interessant verhaal. Nog maar een paar uur gespeeld, maar als erg geen hele gekke dingen gebeuren zeker kandidaat voor Game of the Year. Wat een heerlijke game is dit geworden zeg!

avatar van Eliandjiee
iets bekend over of deze ook nog naar de huidige gen consoles komt? (PS4, X1 dus)

Eliandjiee schreef:
iets bekend over of deze ook nog naar de huidige gen consoles komt?

Ligt nu, vanaf 30 september, ook voor de PS4 en XBone in de winkel.

Moet er ook snel eens mee verder...

Mooi spel joh.

Zeker voor dat geld.

Nu voor een zeer zacht prijsje verkrijgbaar voor de ps4.

Leek me wel geinig de gok eens te wagen om zo ook te ondervinden of Mario + Rabbids eigenlijk wel wat voor mij is, daar waar dat naar het schijnt uit een vergelijkbaar vaatje tapt.

Die gaat er over niet al te lange tijd ook wel komen denk ik, aangezien ik mij hier opperbest mee blijk te vermaken momenteel.

Uiterst verslavende gameplay.

Het gevoel als een plan komt tezamen.

Gelukkig ook weer niet te hardcore voor een frivole jongen als ik.

Even de tijd voor nemen maar begint wel te dagen op den duur.

Continu kunnen saven wat wel helpt.

Laadtijden geschikt gemaakt om even rustig een bakske te pakken.

Wat wil een mens nog meer.

Jawel.

Een tevreden klant.

All Seeing Fish

Confusie schreef:
Laadtijden geschikt gemaakt om even rustig een bakske te pakken.

Killer understatement! Gelukkig ben'k een koffieleut...

De voors en tegens van een tijd als deze.

Best enthousiast zijn over iets, maar er vervolgens nooit meer iets mee doen.

Soms best wel zin om zin te willen.

In dingen.

Waar ik op dat moment eigenlijk helemaal niet zo’n zin in heb.

Om aan te beginnen.

Volg jij ‘m nog.

Jawel toch.

avatar van PsxPs2Ps3
Ik heb deze vorige week gekocht, en ik vind de besturing totaal mijn ding niet. De filmpjes zijn nog oke, maar de spelervaring die ik nu hiermee heb ervaren is ook totaal iets nieuws voor mij. Strategy/Platform had ik dat eerder geweten had ik deze zeker niet gekocht, morgen ben ik hem terug voor een andere game, gelukkig is dat nog mogelijk. Van mij normaal een score van 1.5* maaar aangezien ik het spel niet heb uitgespeeld en verder niks over kan vertellen verwijder ik mijn score daarvoor.

PsxPs2Ps3 schreef:
Strategy/Platform

Gewoon uit nieuwschierigheid. Weet je uberhaupt wel wat een Platform game is? (hint: dit heeft er totaal niets mee te maken - dit is puur een strategisch spel). Had je het doosje eventjes omgedraaid of ook maar 1 review gelezen of bekeken op Youtube wist je ook meteen wat voor game je in huis haalde. Blijft me altijd verbazen hoe mensen in 2019 nog altijd erin slagen blindelings iets in huis te halen.

avatar van PsxPs2Ps3
Ja had beter moeten kijken, of opzoeken op Youtube maar ik stond al in de winkel dus keek ik vlug hierop en dacht aan de hoge score dat deze wel goed zou zijn voor mij. Is van 2K wat ook een goede uitgever is van games. Maar ik had echt niet erop gelet dat het Strategy / Simulation game was. Ik heb gisteren de game omgeruild voor Until Dawn, deze ben ik net aan het spelen en bevalt me dus veel beter. Ieder zijn ding natuurlijk.

De game weer aan het herspelen. Op een of ander manier blijft de game toch altijd weer prikkelend en toch steeds weer een unieke spelervaring biedt. Hoewel het aspect geluk of ongeluk speelt soms meespeelt. Als je mist op een 70% kans op een hit haalt dat je strategie vaak helemaal door de war, dat is voor mij het enige 'nadeel' van de in game. Maar goed zo gaat dat ook in het echte leven. Moet ik bekennen dat ik vrijwel dan altijd een oude save game terughaal (indien mogelijk) . Maar ik vraag mij af wie op legend en ironman mode de game kan uitspelen. Het is uiteraard te halen, maar wat een engelen geduld moet je hebben, want dit is is toch echt extreem moeilijk.