Dex (2015)

PC / Macintosh / Nintendo Wii U / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox One / Nintendo Switch
Action / RPG

Ontwikkeld door Dreadlocks
Uitgegeven door Dreadlocks en BadLand

Als jonge hackster probeert Dex zich staande te houden in een dystopische toekomst. Maar als een geheimzinnige AI de singulariteit dreigt te bereiken en bewust te worden, wordt ze meegesleurd in een globaal complot.

avatar van FlorisV
Stijlvolle retro game met een erg fijne synth soundtrack en een mooi grafisch ontwerp. De gameplay is helaas niet hetzelfde nivo: wat houterige 2D-combat en platforming, naast een soort van shoot-em up met rondzwevend kanon tijdens het hacken. Maar het is genoeg om plezier aan te beleven, ook omdat er lichte RPG elementen zijn. Het is mij allemaal wel goed bevallen omdat de dosering goed is, je bent er maximaal 10 uur mee bezig maar dat vind ik juist wel goed omdat teveel spellen zich tegenwoordig schuldig maken aan opvulling.

Ik speel zelden games echt om het verhaal en wil vooral het gevoel hebben ondergedompeld te worden in een andere wereld. In hoeverre het cyberpunk verhaaltje echt goed is wil ik daarom niet echt beoordelen, daarvoor is het spelen ook al te lang geleden geweest.

Een coole indie titel met veel stijlpunten en zeker de moeite als je deze als sale aanschaft, dus hou hem in de gaten (hij is 2,5 jaar full price geweest en binnen die periode slechts 2x voor een week op sale).