Garou: Mark of the Wolves (1999)

Alternatieve titel: Fatal Fury: Mark of the Wolves

Arcade / Neo Geo Advanced Entertainment System / Sega Dreamcast / PlayStation 2 / Xbox 360 / Apple iOS / Android / PlayStation 3 / PlayStation Vita / PC / Macintosh / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One
Fighting
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door SNK, DotEmu en Code Mystics
Uitgegeven door SNK, Limited Run en Pix'n Love

Garou: Mark of the Wolves is het negende en tevens laatste deel in de Fatal Fury serie, die al sinds 1991 bestaat. Garou wordt gezien als de tegenhanger van Street Fighter III. Beide spellen proberen de serie een nieuw leven in te blazen door voornamelijk nieuwe characters, mooie 2D graphics en enkele nieuwe vechttechnieken. Qua speelstijl is Garou het best te vergelijken met SNK's meest populaire serie, The King of Fighters.

Raeno
Wat een spel.

Heerlijke combo's, ook erg origineel in de manier waarop je rage moet toepassen en je echt tactisch zal moeten zijn. Hiernaast vind ik het tof werken dat je levens terug krijgt wanneer je op tijd blokkeert.

De karakters zijn niet allemaal even makkelijk te besturen, vooral niet met een PS3 controller (gespeeld op een emulator), hier en daar vrij stroef. Toch vind ik de moves vrij makkelijk uit te voeren als het aankomt op het aantal knoppen dat je voor een bepaalde move moet gebruiken. En wanneer ik eindelijk een favoriet had binnen de karakters voelde het fantastisch om al zijn verschillende special moves en combo's te ontdekken.

Dan de graphics, het spel ziet er prachtig uit. Fighters zien er naar mijn mening toch echt het beste uit in 2D en dit spel is daar het perfecte voorbeeld van. De levels zijn misschien niet zo uitgebreid als in Fatal Fury, maar met dat nieuwe vechtsysteem is dat ook totaal niet nodig.

De muziek is ook erg tof, vooral de stage van Rock Howard is memorabel. Ik vind het origineel van Robert Miles niet om aan te horen, maar deze kleine remix past perfect in het spel.

Raeno
Nu dus de PS2 versie gespeeld en nog een half puntje omhoog. De R2 en L2 buttons worden perfect gebruikt, waardoor je de rage moves beter kan uitvoeren. Ook heeft deze versie een move list en vele extra speelmodes. Een dik verdiende vijf sterren.

avatar van theo79
Fantastische fighting game, 1 van mn favoriete fighting games samen met streetfighter v en the king of fighters xiv.
Moeilijk kiezen wat echt de beste is.

avatar van theo79
Ruim 2 jaar na mn vorige reactie hier op Garou speel ik dit spel nog steeds op vrij regelmatige basis. Op de Playstation 4 zijn nog vrij vaak online tegenstanders te vinden. Inmiddels heb ik al een paar duizend potjes gespeeld. Dit spel is zo enorm goed dat ik mn waardering voor dit spel hier op Gamesmeter ga verhogen naar het maximale aantal sterren van 5. Als je nu aan mij zou vragen wat ik de beste fighting game vind die ik ooit gespeeld heb zal ik hoogstwaarschijnlijk Garou Mark of the Wolves zeggen.

avatar van theo79
Groen licht voor een deel 2 van deze game aangekondigt door Snk. Voor mij persoonlijk het beste gamenieuws in jaren. Hopelijk gaat deel 2 niet teveel afwijken van deel 1.