Pac-Man 256 (2015)

Apple iOS / Android / PlayStation 4 / Xbox One / PC
Platform

Ontwikkeld door Hipster Whale
Uitgegeven door Bandai Namco

Het iconische karakter Pac-Man, uit de gelijknamige game uit jaren '80, moet ditmaal niet enkel op de vlucht voor de vier spoken: Blinky, Pinky, Inky en Clyde. Maar hij moet tevens zien te ontsnappen aan de beruchte "256 Glitch", welke hem voortdurend op de hielen zit. Deze glitch uit het 256ste level van Pac-Man zorgde ervoor dat de helft van het scherm overschreven werd met willekeurige nummers en symbolen - en staat ook wel bekend als "The Kill Screen", omdat dit het einde van de game betekend.

Tijd terug op de Apple TV gespeeld en sinds kort op de One. Met de Xbox controller speelt het toch wel een stuk fijner. Hoe dan ook, vermakelijke pac-man variant en de kids vinden het ook prachtig. local multiplayer modus is ook grappig.