WarioWare: Touched! (2004)

Alternatieve titel: Sawaru Made In Wario

Nintendo DS / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS
Party

Ontwikkeld door Intelligent Systems en Nintendo

Ook in deze WarioWare is de basis van het spel het halen van hele korte microgames, die elkaar in steeds sneller tempo opvolgen. Het vernieuwende aan dit deel is dat je alle microgames moet halen door gebruik te maken van het touch screen, de stylus en de microfoon van de Nintendo DS. De gewone knoppen komen helemaal niet aan bod. In totaal zijn er 180 microgames en kun je ook nog eens tientallen 'toys' vrijspelen; kleine spelletjes waarin je bijvoorbeeld een yo-yo kunt hooghouden of een sneeuwman kunt maken.

avatar van davidov
Het idee is inmiddels wel een beetje bekend. Veel kleine mini games in complete chaos achter elkaar spelen. Erg vermakelijk en zeer verslavend. Goed gebruik van de touchscreen en microfoon dus het "ken ik al van een andere console" gevoel blijft langer weg dan verwacht.

Het nadeel blijft hetzelfde, als je alles 1x gedaan hebt is de lol er wel een beetje af. Erg vermoeiend als je het echt 100% wil uitspelen om alle individuele spelletjes tot een level 10-20-30 te halen.

All in all een zeer vermakelijk spel om in 1x bijna helemaal uit te spelen, maar de replay waarde vind ik bijzonder laag. 4* voor de lol die men er aan kan beleven zo lang het nog wel leuk is.

avatar van drezic
1,0
Verschrikkelijke game! Ik hem gekocht omdat hij zo goed gereviewd werd maar heb hem gauw weer terug gebracht naar de winkel (waar ik hem gelukkig nog mocht ruilen).

Mario Kart en Hotel Dusk bevielen een stuk beter

Game_Kaza
Mmm.... mij blijft onduidelijk wat er precies slecht aan is volgens jou.

Snel denken en het touch-screen word hier eens echt gebruikt. Maar wanneer je alle games hebt gespeeld en eigenlijk alleen nog maar extra's over hebt, stelt de game niet veel meer voor.

Groot vermaak voor een tijd. Maar ik zou er niet meer dan 20 of 25 euro voor betalen nu ik weet hoe goed ie is.

avatar van Car-freak
opzich wel een leuke vermakelijke game die minigames zijn wel wat chaotisch meest zet ik het geluid uit anders wordt ik gek

avatar van Tha Luz
Leuk spel!
Minigames waren erg leuk en ook niet al te moeilijk

4.0

niet zo heel erg leuk, had het beter verwacht. Er zaten wel grappige minigames bij, maar niet zoveel als gedacht.

avatar van wiiplayer
1,5
Spelletjes en animatie zijn allebei niet leuk. Jammer

avatar van PC.ENGINE.FAN
Nog steeds leuk.. al was de pijp leeg als ik zie wat ze nou met Jimmy gedaan hebben. Zijn ouders(?) erbij halen vond ik al merkwaardig, maar nu zitten ook nog Jip en Janneke erbij? Dit was wel het laatste leuke Wario Ware spelletje, die op de WII was één grote ergernis.

Ik ben een groot liefhebber van games met een pakkende verhaallijn en een doel om naar te streven. Het kwam daarom als verbazing dat Warioware één van mijn favorieten gamereeksen is geworden. Iets simplistisch als allerlei mini-games achter elkaar doen heeft een verslavend effect. Ieder personage heeft een andere vorm van interactie: zo moet je bij Wario tikken, bij de robot blazen, bij de ninja meiden schetsen etc. Om die interacties hebben ze allerlei mini games bedacht en zijn bijna allemaal gevarieerd, uitdagend en mooi vormgegeven. Het begint makkelijk maar hoe langer je een level speelt, hoe hoger het tempo word & hoe pittiger de uitdaging. Voor als je klaar bent met de storylines liggen er kleine beloningen klaar voor als je de levels herspeeld en een score van 30 of hoger haalt.

De stijl van de game is heel absurdistisch & cartoonesk wat een humoristisch effect heeft. Daarnaast past de muziek en vormgeving perfect bij deze stijl. De vormgeving probeert zoveel mogelijk verschillende stijlen uit waardoor iedere minigame anders aanvoelt.
Warioware is één van de weinige gamereeksen waarbij ik extra uren erin heb gestoken puur omdat ik een hoge score wou hebben bij ieder level. Ik heb zowel Touched & Smooth moves voor de Wii meerdere malen 100% uitgespeeld, en ik ben er nog niet op uitgekeken.

Cool, ik ben al een tijdje naar wario-ware games aan het kijken maar heb me er tot nu toe nog geen aangeschaft. Je review geeft me wel het vermoeden dat ik het ook leuk ga vinden.

avatar van Princess Piranha
Ik vind zelf deze het leukste van de WarioWare games : ) Dus als je er een gaat aanschaffen, ga dan voor deze.